Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Kortsluiting gemaakt, radio, km teller en binnenverlichting defect

Filluar nga Bashubishi, Prill 15, 2014, 08:24:06 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Bashubishi

Jullie zijn mijn laatste hoop. Het gaat om een Mitsubishi Colt uit december 1995, 1.6glx.

Ik haalde mijn radio uit de auto en drukte hem toen weer terug. Denk dat er toen iets is misgegaan want het knipperde even bij de radio en ging vervolgens uit.

Ik kwam er daarna achter dat niet alleen de radio maar ook de binnenverlichting en kmteller het niet meer doen. Sigaretten aansteker zit wel gewoon 12volt op. Weggebracht maar ze komen er niet uit wat het is.

Weet iemand miss waar het probleem kan zitten? Is geen zekering zover ik weet. Heb alle zekeringen in zekeringen kastje bekeken en onder het stuur zaten er ook een aantal die niet doorgebrand waren.

Eagle1982

Het zijn wel juist die items die allemaal achter de zelfde zekering ingedeeld zijn.
Onder de motorkap zit een zekering die gecombineerd is met een andere zekering, dit zijn de accessoire groepen.
De zekering van 10A is voor de verbruikers die het nu niet doen.
Een zekering kan optisch goed lijken maar toch defect zijn.
Je kunt de zekering verwijderen en doormeten, of je meet in het circuit op de zekering zelf, je moet aan bijde kanten van de zekering dezelfde spanning meten.soms meet je een paar tiende volts verschil en lijkt het alsof er stroom loopt, dit is dan dus niet zo.

Anders moet je de hoofdzekering van de accessoire controleren en de bekabeling vanaf de radio tot je zekeringkast.

Bashubishi

Bedankt voor je reactie. Is het de zekering bij de accu? Want die is ook gecontroleerd.


De km teller doet het niet, alleen de temperatuurmeter wel en de benzinemeter ook. Hoort dat ook tot die groep waar je het over hebt?

Eagle1982

Of alleen de kilometerteller op die groep zit weet ik zo 1,2,3 niet.
Het dashboard zit wel op verschillende groepen, maar wat waar op zit kan ik zo zonder schema's niet beoordelen.
Maar radio, klokje, binnenverlichting en nog een paar zaken zitten allemaal achter die 10A zekering onder de motorkap.

Weggie

Wat je ook even kan checken,


Als je je deur open doet, gaat het lampje 'deur open' branden bij je tellers?


Zo ja, zeker weten de 10A zekering die hierboven wordt genoemd.