Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

17 inch in combinatie met H&R veren of schroefset

Filluar nga samv, Maj 10, 2019, 12:27:46 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

samv

Hallo Allemaal,

Ik zou graag mijn colt CZC willen verlagen en er grotere wielen op willen zetten.  Van wat ik gezien heb is er de keus tussen H&R verlagingsveren of een schroefset van Tein.
Omdat ik ook graag 17 inch wielen op mn auto wil, vraag ik me af of de combinatie van verlagen/groterewielen(platterebanden)  de auto niet spijkerhard gaat maken.

Ik houd best van een wat stuggere auto maar de vullingen moeten ook weer niet uit mn tanden rammelen.  ???
Bovendien hoor ik het dak nu al piepen en rammelen op slechte wegen en ik vraag me af of dat niet heel erg gaat worden bij een verlaagde CZC?


Entharion

Als je een goede schroefset hebt valt het wel mee denk ik, had toen 17" met verlagingsveren maar ik vond het persoonlijk wat te hard, maar dat kwam omdat de originele schokdempers er nog onder zaten. (toen 11 jaar oud, 160K gelopen)

samv

heb je dat zo gelaten of heb je de schokdempers vervangen door andere ?


Entharion

Citim nga: samv ne Maj 11, 2019, 11:28:11 PD
heb je dat zo gelaten of heb je de schokdempers vervangen door andere ?

De achterste heb ik vervangen en dat was een stuk beter, maar voordat ik de voorste heb kunnen doen heb ik de auto verkocht :P
Beste is tegelijk dempers + veren te doen, of een schroefset wat op hetzelfde neerkomt maar wat meer afstelmogelijkheden biedt.

samv

ja inderdaad, als ik verlagingsveren neem en ik moet dan meteen alle 4 de schokdempers vervangen dan is het prijsverschil met een tein set niet meer zo heel groot lijkt me.

doen we dat maar.

welke bandenmaat had jij op die 17 inch velgen?

Entharion

Citim nga: samv ne Maj 11, 2019, 08:44:56 MD
ja inderdaad, als ik verlagingsveren neem en ik moet dan meteen alle 4 de schokdempers vervangen dan is het prijsverschil met een tein set niet meer zo heel groot lijkt me.

doen we dat maar.

welke bandenmaat had jij op die 17 inch velgen?

Ik had er 215/40/R17 onder liggen, tellerafwijking was hiermee praktisch 0km/u.

samv