Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Space wagon 2.4 gdi loopt op 3 cil

Filluar nga Koos74, Shtator 09, 2018, 12:25:51 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Koos74

Hallo mensen.
Ik heb al sinds 2012 een spacewagon. Mijn olieverbruik werd erg hoog door klepseals. Dus die heb ik vervangen. Ook de cilinderkop helemaal schoon gemaakt. Dus alle kanalen en kleppen zijn helemaal als nieuw weer. Maar nu starte ik hem na de klus. Dat ging al best moeilijk door de klepstoters die geen olie hadden nog. Maar nu blijft cilinder 4 dood vonkt wel bougie ook gewisselt ook met andere cilinder. Geen resultaat. Inspuiting krijgt hij ook bougie zeik nat. Zijn de klepstoters overleden ?? Ik heb het idee dat de kleppen van 4 niet meedoen. Gr koos74

Chaoth

Als je bougie nat geslagen is doet ie t ook niet meer.

Koos74

Bedankt voor reactie.
Heb zelf gekeken. Compressie test gedaan met picoscoop en druksenor met lopende motor. Kon aan scoopbeeld zien dat als de inlaat kleppen van cil 4 moeten sluiten dat er geen compressie meer word opgebouwd. Ik heb inlaat verwijderd en klepdeksel. Nu is te zien dat als de nokken neutraal staan dat de kleppen ietsje open staan nog. Kan het dus zijn met dit type hydraulische klepstoters dat ze kapot zijn en de klep niet meer in rust zetten. Gr koos74

Chaoth

Je klepveren moeten de kleppen sluiten. Gaan de kleppen van de betreffende cilinder nog wel makkelijk op en neer in de klepgeleiders?

Leveren de veren nog voldoende kracht, Zijn de klepzittingen nog intact, kleppen niet krom/vervormd, zit er geen vervuiling tussen klep en klepzitting..

Leuk zoekwerkje

Koos74

Hallo leden.
Ik heb nu de klepstoters van cil 4 verwijderd nu sluiten de kleppen wel. Dus het zit hem in de klepspeling of hydraulische stoters denk ik. Dus zonder stoters kleppen dicht. Maar ook alleen cil 4

Koos74

De klepzittingen en kleppen waren prima nog alleen alles was dicht gekoolt. Alles weer schoongemaakt. Ook nieuwe klepseals gemonteerd en alle kleppen zitten ook waar ze zaten niets verwisselt dus. Gr koos74

Koos74

Hallo mensen.
Ik ben bij een revisie bedrijf geweest op Urk. Daar hebben ze de klepstelen aangepast. Nu loopt ie weer prima op 4 cilinders. We gaan het mee maken. Ga wel op zoek naar andere cilinderkop die is wel beetje op zijn retour. Maar zo lang het duurt rijd ie weer. Gr koos74