Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Draagarm LO Galant 1998

Filluar nga Anonymous, Maj 10, 2007, 10:06:22 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Anonymous

Heb al het een en ander gelezen over de draagarmen van de Galant 97+. Had zelf lichte speling in de draagarm links onder. Draagarm begon erg te kraken en te piepen. Na navraag bij meedere autobedrijven schrijf ik hier voor degene de kosten op.

Bedrijf 1 : draagarm excl. BTW 249.-
              Arbeidskosten +/- 100.- ex

Mitsubishi dealer: draagarm excl. BTW 249.-
                        Arbeidskosten 140.- ex

Bedrijf 2: draagarm incl. BTW 105.-
             Arbeidskosten          55.- incl.

Dit bedrijfje bestelden de draagarm bij automaterialenzaak en was iets meer dan een uur bezig.

Deze info is enkel ter informatie en voorkomt dat je teveel gaat betalen.

McManus

GHINO

#1
Het loont soms heeel erg om na te vragen hoeveel wat kost bij verschillende bedrijven.
Zelfs bij een plug in een band laten schieten + ventiel vervangen kan de prijs dusdanig uit een lopen dat rondvragen je al veel kan besparen.

plug schieten + nieuw ventiel bij bedrijf 1 koste me 38,-
plug schieten + nieuw ventiel bij bedrijf 2 koste me 14,-

D1RK

#2
Er zijn ook draagarmen die gereviseerd worden, dus nieuwe busjes en schoonmaken en overgespoten, dus wel orginele arm, maar niet de draaipunten, en dan is dit de revisie prijs, ook worden soms schoongemaakte 2e hands onderdelen met beperkte levensduur gemonteerd, dus of je werkelijk nieuw hebt?

Een gereviseerde met nieuwe busjes wil ik wel, maar niet die opgepoetste 2e hands onderdelen als ze het niet zeggen, en de draagarm bepaald ook de sporing dus rijgedrag en banden slijtage!
2e hands onderdelen kan wel, als het geen slijtage heeft, zoals een remklauw, en goed schoongemaakt zie je dan ook eventuele haarscheurtjes, net als bij uitlaatspruitstukken, soms gaat door oververhitting kapot door spanning in materiaal, dikke stukken zetten meer uit dan dune, en dan scheuren ze!
Daarom zijn er enkele populaire type's die alle hetzelfde probleem hebben!
Als het gescheurd is wegens tik van verkeersdrempel kun je wel vervangen, dus zo werkt het!

Als ik de Longlife merk bougie vervang door merkloos is deze 3x goedkoper, maar ik moet dan eerder vervangen en hoger verbruik door soms overslaan vonken bij ouder worden!
Dus merkloze bougie alleen voor mensen die weinig rijden, in oude auto's, als vrek bij uitstek betaal ik juist graag iets meer!

LiesbeRt

#3
ik heb gratis een nieuwe draagarm gekregen van de dealert. Dat schijnt een productiefout geweest te zijn en dat is een terugroepactie geworden.

Anonymous

#4
Klopt, er is door Mitsubishi een modificatie doorgevoerd op dit model, dus even navragen bij je dealer

Anonymous

#5
Dirk, al die lange verhalen (bij wat voor onderwerp ook) ik wordt er zo moe van. Een goede tip is altijd welkom, maar zo'n héél verhaal erbij. Na een paar regels gelezen te hebben ga ik al naar een ander onderwerp. Overigens we hebben wel dezelfde passie Mitsubishi auto's en dat maakt toch weer een hoop goed. ik ben in 1977 overgestapt van ford naar Mitsubishi en heb daar nooit spijt van gehad. ik denk dat jij (net zo als ik) tot de oudere behoort op dit forum en dat is altijd goed als jong en oud hun verhaaltje kwijt kunnen op dit forum.

GHINO

#6
*gooit kussen naar GTItje*
Sleep wel Laughing  Cool  Razz

Anonymous

#7
Hetzelfde

Anonymous

#8
Dirk

In één van mijn mailtjes (rubriek Projecten) heb ik wat kritiek op jouw gegeven. Nadat ik het nog eens gelezen had, vind ik bij deze dat ik dat niet had mogen doen, immers je moet ieder in zijn eigen waarden laten. We zijn allemaal betrokken Mitsubishi fans, ieder op zijn eigen manier. Daarom mijn excuses voor de inhoud van bewust stukjes tekst, sorry het zal niet meer voorkomen!!!!!!!!!

Johnny83

#9
Ik heb op mijn Galant uit 1996 nieuwe draagarmen laten zetten, 2e hands...
Rechtsvoor: onderste fuseekogel +draagarm
rechtsachter: verticale +hoefijzer
Bij elkaar incl. montage 250 euro.
Het moest vervangen worden anders kwam ie niet door de apk, en met originele onderdelen bij de dealer, zou t inclusief montage oplopen tot zo'n 1000 euro!
Maja nu zit het er net een maand op... en rechtsachter hoor ik nu gepiep en gekraak als ik over een drempel enzo ga :S
Bij de dealer had een monteur even snel gekeken, en hij zei dat t geen kwaad kon....
maja, t kraakt niet voor niets denk ik :)

Evo driver

#10
misschien je stabilisator stangetjes achter die stuk zijn of je schokdempers daar zou ik eens naar kijken

Johnny83

#11
Citim nga: "Evo driver"misschien je stabilisator stangetjes achter die stuk zijn of je schokdempers daar zou ik eens naar kijken

k, thanks...
ik zal t probleem niet naast mn neerleggen en er serieus even werk van maken :)