Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

kookcursus 6G Galant heldere knipperlichten modden

Filluar nga MarkSanne, Mars 03, 2007, 10:46:15 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

MarkSanne

Vandaag kwam ik de zilver-gekleurde knipperlampjes tegen van philips die ik al een maand of misschien wel twee terug had gekocht en ik dacht... hup! nu meteen erop zetten ook.

Nou da's nog een klein klusje op zich, want zoals wel vaker bij heldere knipperlamp-behuizingen zit er in de heldere knipperlamp-units een stukje buisvormig oranjegekleurd plastic (zie tweede fotootje).

Om dat oranje stukje eruit te krijgen dacht ik eerst de boel stukje bij beetje via het lamp-gaatje eruit te peuteren, maar da's 100% onbegonnen werk. Toen bedacht ik me dat zo'n lamp natuurlijk ook uit elkaar kon maar gezien de leeftijd van het plastic en de broosheid durfde ik het niet goed aan om ze met wat schroevendraaiers en geweld te lijf te gaan. Ik heb vervolgens 1 zo'n complete lamp in de oven gedaan (op een 2x dubbelgevouwen theedoek gelegd) en 7 minuten op 110 graden (zomaar gegokt allemaal hoor) nadat ik 'm eerst op 110 graden had voorverwarmd.

Ik haal de lamp eruit en met voorzicht 1 zijde van de koplamp met een schroevendraaier over de 'lipjes' te hebben geholpen lieten de twee helften van de lamp los nu de lijm mooi flexibel was. De twee helften gingen niet echt 100% los, maar er was genoeg ruimte om het oranje plastic hoesje eruit te friemelen!

Daarna snel weer de lamp dichtgedrukt en af laten koelen. De lijm wordt al snel weer hard, maar het resultaat is perfect! De zilveren knipperlampjes van philips zijn trouwens ook nog een klein klusje op zichzelf, want de mitsu-lampjes kennen twee nokjes die recht tegenover elkaar zitten, terwijl bij de philips variant die ik had gekocht de nokjes op '10 voor 6' zitten. Ik heb dus een van de nokjes met de dremel bijna helemaal weggeschuurd, maar juist niet helemaal zodat 'ie toch een zekere weerstand bood in het fittinkje van de lamp. Al met al een klusje van een uurtje, misschien iets meer. Maar ik ben er super tevreden over!

Het eerste plaatje is een oud plaatje van anderhalf jaar terug ofzo in de originele staat van de heldere knippers. Daarna een net-uit-de-oven-en-buisje-eruit-foto (er is trouwens ook nog een orgineel oranje knipperlicht waar ik eerst even mee geoefend heb op de foto), en daarna de 'gemodde' versie gemonteerd.





GHINO

#1
Hmmmm..... dus met warmte gaat de lijm loslaten?
Nu ik nog proberen Cool

Ben blij da het jou gelukt is want ik zit nog steeds met hetzelfde probleem Razz
Ziet er wel 10X beter uit.... toevallig ook nog foto van als ze branden?

Anonymous

#2
Citim nga: "MarkSanne"Vandaag kwam ik de zilver-gekleurde knipperlampjes tegen van philips die ik al een maand of misschien wel twee terug had gekocht en ik dacht... hup! nu meteen erop zetten ook.

Nou da's nog een klein klusje op zich, want zoals wel vaker bij heldere knipperlamp-behuizingen zit er in de heldere knipperlamp-units een stukje buisvormig oranjegekleurd plastic (zie tweede fotootje).

Om dat oranje stukje eruit te krijgen dacht ik eerst de boel stukje bij beetje via het lamp-gaatje eruit te peuteren, maar da's 100% onbegonnen werk. Toen bedacht ik me dat zo'n lamp natuurlijk ook uit elkaar kon maar gezien de leeftijd van het plastic en de broosheid durfde ik het niet goed aan om ze met wat schroevendraaiers en geweld te lijf te gaan. Ik heb vervolgens 1 zo'n complete lamp in de oven gedaan (op een 2x dubbelgevouwen theedoek gelegd) en 7 minuten op 110 graden (zomaar gegokt allemaal hoor) nadat ik 'm eerst op 110 graden had voorverwarmd.

Ik haal de lamp eruit en met voorzicht 1 zijde van de koplamp met een schroevendraaier over de 'lipjes' te hebben geholpen lieten de twee helften van de lamp los nu de lijm mooi flexibel was. De twee helften gingen niet echt 100% los, maar er was genoeg ruimte om het oranje plastic hoesje eruit te friemelen!

Daarna snel weer de lamp dichtgedrukt en af laten koelen. De lijm wordt al snel weer hard, maar het resultaat is perfect! De zilveren knipperlampjes van philips zijn trouwens ook nog een klein klusje op zichzelf, want de mitsu-lampjes kennen twee nokjes die recht tegenover elkaar zitten, terwijl bij de philips variant die ik had gekocht de nokjes op '10 voor 6' zitten. Ik heb dus een van de nokjes met de dremel bijna helemaal weggeschuurd, maar juist niet helemaal zodat 'ie toch een zekere weerstand bood in het fittinkje van de lamp. Al met al een klusje van een uurtje, misschien iets meer. Maar ik ben er super tevreden over!

Het eerste plaatje is een oud plaatje van anderhalf jaar terug ofzo in de originele staat van de heldere knippers. Daarna een net-uit-de-oven-en-buisje-eruit-foto (er is trouwens ook nog een orgineel oranje knipperlicht waar ik eerst even mee geoefend heb op de foto), en daarna de 'gemodde' versie gemonteerd.






Ik heb ook van die parelmoeren lampjes in mijn witte knippers,heet lijkt meteen een stuk anders dan oranje lampjes.Ik had ze echter wel met de nokjes op de goede plaats.

ase

#3
ja dit ben ik dus ook al een tijdje van plan, ik was alleen van plan om de oranje buisjes er vanuit het gat uit te dremelen.. gaat dat lukken denken jullie?
ik ben er nog niet aan begonnen omdat mn autoboer de lampjes steeds niet heeft liggen  Crying or Very sad

Evo driver

#4
Je bent niet de enige ook bij mij liggen ze al in de kast maar nu nog even de tijd er voor hebben zoals velen dingen en het weer moet een beetje meezitten.

GHINO

#5
Al meerdere *koks* die het hebbe geprobeert?

GHINO

#6
VaNdaag ook gedaan.
lichte schade omdak ik tt teveel kracht zette... te snel... en ding was nog ff iets te koud waardoor de lijm nog te hard was.
opzich is het goed te doen.
Uit eindelijk goed verlopen.
tip: laat warmte de lijm goed vloeibaar maken.

D1RK

#7
Let op!

Bij de APK en bij oom Agent moeten ze oranje uitstalen!

Door het plastic te verwijderen is het dus al witter!

Als je nu Oranje lampen op reserve hou voor APK en lastige Agentjes!

Dit bespaard je een boete, en als Politie of APK weer over is, retour!

In mijn Outlander Sport zitten Oranje lampen dus nog makkelijker, gewoon witten kopen en die orginale Voetbalpitten bewaren!

Evo driver

#8
Voor de apk mogen de knipperlichten voor wit of amber licht uitstralen en is dus niet van toepassing

GHINO

#9
Citim nga: "D1RK"Let op!

Bij de APK en bij oom Agent moeten ze oranje uitstalen!

Door het plastic te verwijderen is het dus al witter!

Als je nu Oranje lampen op reserve hou voor APK en lastige Agentjes!

Dit bespaard je een boete, en als Politie of APK weer over is, retour!

In mijn Outlander Sport zitten Oranje lampen dus nog makkelijker, gewoon witten kopen en die orginale Voetbalpitten bewaren!
Als je die Philips gebruikt stralen ze ook oranje uit Cool

D1RK

#10
Ik schreef over moet ORANJE..

Maar inderdaat, fout.

Oranje of wit voor, mits het duidelijk is...

en Rood of Oranje achter, dus die mag ik ook rood maken?
Geen witte gaten meer?

Of de Zilver mogen weet ik niet, de blauwe stadslichten mogen ook niet, maar een beetje plakfolie die eigenlijk op het raam hoorde, dus blauw maar beetje, als alleen stadslicht erg blauw, maar met groot licht bijna verdwenen, dus leuk en niet hinderlijk!
Vermoedelijk verpakking bewaren als er E keur op staat, anders illegaal?


De voorste lampen wel bewaard, niet elke agent of keurmeester weet altijd alles, maar als je het wetsartikel uitprint heb je bewijs en hoef je niet nu nog naar rechtbank om boete te seponeren!

Ik word dus volgende week vrijgespoken!
Dus niet zomaar alle boetes betalen, bedankt!

GHINO

#11
Let wel dat er verschil bestaat wat wettelijk mag en wat apk goedgekeurt word.
dus.... zilvere knipperlampjes van auto-style mogen wettelijk NIET(staat ook op *show use only*) maar de silver vision van Philips mogen weer wel.... Cool

Dus voor aanschaf van de Lampen.... FF checken  Razz

GHINO

#12
Hier fotoos...
En jah
ook foto van jajajaoven gerecht

eind resultaat WOW

Evo driver

#13
Netjes enneeh wa het een beetje herrie in de keuken  Razz

GHINO

#14
Neuh, enige wa me ma zei van zorg je ervoor dat als het in de fik vliegt dat je het wel kan blussen? Cool