Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

hallo... (en help!)

Filluar nga Daanos, Janar 16, 2011, 02:20:28 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Daanos

Sinds mijn 18e altijd al verliefd geweest op de colt maar nooit tegen een geschikte aangelopen.

Na meerdere Citroen AX te hebben versleten en nu mijn (sl)opel zo lek als een mandje is, benzine lekt, geen stuurbekrachting meer heeft en de schokbrekers vóór echt slecht zijn ben ik het zat. Ik wil nu gewoon een colt (hopelijk) eindelijk een betrouwbare auto die ik al zo lang wil. Het gaat dan om de versie vanaf 1993. Natuurlijk wel de 1.6 want ik wil ook graag voor het donker thuis zijn.

Heeft iemand nog tips? Wat zijn echte kwaaltjes van deze colts? Waar moet ik goed opletten? Ik weet wel wat van de types, maar technisch gezien zou ik graag wat hulp hebben.

Wat zijn jullie ervaringen met LPG 3G in Colts?

Wie kan mij helpen?

Mijn budget is ongeveer tot 1200,-

Coltje-Corine

#1
welkom hier,
je eb vanaf 93 de cao en de cjo en dan natuurlijk de veel nieuwere types, maar denk dat de voor de cao of de cjo wil gaan :)

1 tip, neem een kenner mee als je naar een auto gaat kijken en wees niet verblind op het uiterlijk.. (heb er ervaring mee..)
 ennuh, geen overhaaste beslissingen  :mrgreen:

Daanos

#2
bedankt!

wat is het verschil tussen de cao en cjo? hoe zie ik dat?

Wieger

#3
hey welkom hier ! ik heb hier een linkje naar een andere topic hier dan kan je het duidelijk zien met foto's
Als je eventueel gaat kijken voor een ca0 ,kijk kan vooral naar het dak op roest .
maar het beste is om iemand mee tevragen die daar goed inzicht in heeft ;)

viewtopic.php?f=4&t=6285

Chaoth

#4
Dit is de Mitsubishi Colt ca0:



En dit de cj0:


Coltje-Corine

#5
de ca0 heeft horizontale achterlichten (dit is het type die ik heb, is ook foto van mijn monstertje)


en de cj0 verticale


zo hield ik ze in het begin uit elkaar, maar als je ook goed naar de voorkant kijkt zie je ook duidelijk verschil

Daanos

#6
Top bedankt allen voor jullie uitleg!!!

Duidelijk verhaal.

Ik ben echt opzoek naar de cao. Hebben die nog kwaaltjes waar ik op moet letten?

Coltje-Corine

#7
goeie keus!  :twisted:  :lol:

inderdaad wat wieger zegt, het dak is echt een ca0 kwaal, heb nu me 2e en beide auto's hadden er last van,
verder opletten met roestplekjes op de algehele auto.

zelf heb ik niet echt een kwaal ontdekt (in ieder geval niet wat me zo te binnenschiet) en ben zelf helemaal gek op me coltje, vind het een geweldig model en ben ook niet van plan binnenkort iets anders te rijden :P

Chaoth

#8
En ik heb volgens mij weer de gefacelifte cj0.

Heeft een bredere grill en andere mistlampen.