Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Aftermarket versie FCC: GQ43VT6T

Filluar nga GilianvanNeck, Dhjetor 02, 2018, 01:00:58 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

GilianvanNeck

Hallo allemaal,


Ik heb als vervanger de onderstaande afstandsbediening gekocht voor mijn Carisma uit 2002.





De afstandsbediening werkt wel, batterijtje is goed en de lampjes gaan branden.
Nou zie ik over het inleren meerdere beschrijvingen staan.


Ik heb er meerdere geprobeerd, allemaal door pin 1 en 4 te verbinden met een paperclip, helaas tot nu toe zonder resultaat.


Tot nu toe heb ik gedaan:


- Contactslot op off

- Dan de 2 pinnen doorverbinden
- Contact op acc
- Contact op off
- Dan gaan de sloten open en weer dicht
- Dan binnen 10 seconden
- 2x op de lock en 2x op de unlock drukken
- dan de doorverbinding er uit halen


en:


- zoek de diagnoseconnector

- sluit de deuren handmatig
- doe de sleutel in het contact en laat deze op "OFF" staan (NIET draaien dus)
- sluit PIN1  en PIN4 kort met een stukje ijzerdraad of paperclip
- draai de sleutel naar positie "ACC"
- de deuren reageren met open/dicht, de computer staat in "Program mode"
- druk 3x langzaam op de "lock" knop van de handzender binnen 10 seconden
- draai de sleutel naar de "off positie"
- haal het draadje/paperclip uit de diagnose connector


Ook dit heeft niet geholpen, ik kwam wel in de programming mode maar alles daarna had geen effect. Wat me opvalt is dat eigenlijk het enige verschil het aantal keren op de knoppen drukken, is.
Nou heb ik weer een andere methode gezien. Hierin werd vrijwel hetzelfde beschreven, afgezien van de programming mode. Deze zou behaald kunnen worden door de alarmlichtschakelaar 6x in te drukken ipv de sleutel van OFF naar ACC en weer terug te draaien. Heeft iemand hier ervaring mee? En h
e
eft iemand ook een duidelijk antwoord hoe vaak je nou precies op welke knop moet drukken?

Nobodie14

Als ik het me goed herinner, dan moet je een knop indrukken en vasthouden.
Het maakte niet uit of je lock of unlock ingedrukt houdt.

Dus in de auto zitten, in de programeer mode zetten met draadje tussen pin 1 en 4 en dan een knop op de remote vasthouden.
Ter bevestiging gaan de sloten dan weer dicht en open.
Een 2e remote moet binnen 1 minuut na de eerste ook aangemeld worden.
Dus ook daarvan 1 knop vasthouden tot sloten dicht en open gaan.
Daarna het contact uit zetten en draadje ertussen uit halen.

GilianvanNeck

Ah kijk die had ik nog niet geprobeerd  8)


Ga ik dat morgen doen! Die tweede afstandsbediening Is er niet, dus dat is nu nog geen issue.


Maar bedankt voor de tip!

Nobodie14

Hmm..
Ik heb het toch verkeerd onthouden..

Dit is de correcte procedure:
Remote Key FOB inleren
1.Draadje tussen pin 1 en pin 4 van OBDII connector
2.Alle deuren sluiten, maar niet op slot
3.Sleutel in ACC positie en weer terug
4.De deursloten zullen automatisch openen en sluiten ter bevestiging dat de 'Program Mode' van de Keyless Entry Module aan staat
5.Knopje 'Open' op de afstandsbediening 3x rustig(!!) indrukken
6.De deursloten zullen automatisch openen en sluiten ter bevestiging dat de afstandsbediening geregistreerd is
7.Als er een 2e afstandsbediening is, dan binnen 1 minuut na het inleren van de eerste afstandsbediening, 3x het knopje 'Open' van die 2e afstandsbediening indrukken
8. Draadje weer verwijderen

Er zijn tot 4 remotes mogelijk.

GilianvanNeck

Ah oke. Dan ga ik die ook proberen. De manier die je eerst hebt beschreven, werkte inderdaad niet.

Nobodie14

Sorry daarvoor.

Ik was niet thuis en meende het me goed te herinneren.
Thuis gekomen heb ik het journaal van de wagen erop nageslagen.

Ook ik was elke keer aan het rommelen met de juiste procedure.
En had besloten het voor eens en altijd uit te zoeken en goed op te schrijven.
Na het opschrijven heb ik het nogmaals getest of het klopte.
Dit is de methode die werkt bij mijn Space Star.

Ik ben heel benieuwd of jouw nieuwe afstandsbediening werkt.
Vorig jaar had ik een 2e handse 3-knops vanuit de USA laten komen die zou moeten werken.
Codes van de zender etc. klopte.
Ook de vormgeving klopte.
Maar ik kreeg die niet aangemeld.
Een 2e handse 2-knops, die ik later via marktplaats gekocht heb, kon ik wel aanmelden.

GilianvanNeck

Oh joh dat maakt toch niet uit. Ben allang blij dat je me zoveel kan vertellen! Ik ben ook erg benieuwd, ik heb zelf ook nog ergens een 3 knops originele versie liggen. Die heb ik op Ebay besteld, volgens mij kwam die ook uit de usa. Maar dan zal die ook wel niet werken.. Ik ga eerst deze aftermarket versie proberen en hopen dat die wel werkt. Zo niet dan moet ik m'n andere opties gaan overwegen. Op marktplaats heb ik nog niks gevonden.


In het allerergste geval moet ik het gewoon bij de sleutel houden.

GilianvanNeck

Ik ben toch bang dat ik hetzelfde probleem heb als dat jij had met dat exemplaar uit de US.
Zojuist beide manier die je had beschreven nog een keer geprobeerd. Geen resultaat..


Dan toch maar eens gaan zoeken naar een andere afstandsbediening..

Nobodie14

Ik was er al bang voor..

Kunnen we het misschien op mijn auto proberen?
Voor hetzelfde geld, ligt het aan jouw CV module..
Ik neem dan gelijk mijn reserve afstandsbediening mee.
Dan mag je die gebruiken totdat je een andere gevonden hebt.
Ik kan een mede clublid natuurlijk niet de auto met een sleutel open laten maken..

En dan weten we gelijk zeker dat het probleem aan de 3-knops afstandsbedieningen ligt.
Voor onze auto's moeten we dan echt de 2-knops hebben ondanks dat alle codes overeen komen.

GilianvanNeck

Haha oh dat is erg aardig van je! Jeetje, dat had ik echt niet verwacht.


Ik heb dus ook nog ergens een 3 knops (originele) afstandsbediening liggen. Als ik die voor die tijd nog kan vinden, kunnen we die ook nog even testen.