Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Met op contact zetten piepend geluid colt czt

Filluar nga Jeffrey, Tetor 25, 2016, 07:52:21 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jeffrey

Ik heb sinds een week een colt czt, super lekker en leuk wagentje.
Alleen als ik dus de sleutel in het contact steek en deze omdraai op contact voor te starten hoor ik een piepsignaal ongeveer 5 a 6 keer alsof je de sleutel vergeet of de temperatuur onder het vriespunt komt, dus een soort waarschiwingssignaal. Ik kan alleen nergens iets vinden waar dit vandaan komt of ergens een melding waarvan het is.

Weet iemand misschien hier wat het is of betekend.

BriannNL

Waarschijnlijk zet je hem op contact voor dat je de gordel vastgeklikt hebt. Dat doe ik dus ook altijd en op een gegeven moment beginnen die piepjes best irritant te worden. Gelukkig kun je het makkelijk oplossen door de (ik dacht witte, maar kijk even goed waar de kabel heenloopt) stekker onder de stoel los te maken (en doe dat ook bij de passagiersstoel).

Veel plezier met je auto!

Chaoth

Is inderdaad de gordelmelding. Doet mijn Colt ook. Als het goed is brandt tijdens het piepen ook het rode gordellampje.

Super irritant inderdaad. Jezelf aanleren eerst gordel omdoen en dan pas sleutel in contactslot steken. Normaal doet men dit andersom (gewoonte ofzo)

Entharion

Ik negeer de piepjes gewoon en doe mijn gordel om na het starten, maar ja dat is omdat ik weet waar het door komt :P

Jeffrey

Haha oke duidelijk, ik doe inderdaad de gordel pas om als ik de auto gestart heb. Maar ja het is voor mij een nieuwe wagen dus bij piepjes en meldingen die ik niet gewent ben begin ik al te zweten haha  :) . Maar dan zal ik dat eens proberen thnx voor de reacties.

En de wagen zal ik zeker plezier mee hebben, lekker pittig bakje en het leukste is dat je het niet echt ziet aan de auto.

Jump1975

Was vandaag speciaal naar de dealer gereden om uitleg te vragen of deze piep. Zij wisten het niet! Mitsubishi dealer! Thanks, het klopt!