Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Airco outlander heeft kuren

Filluar nga Silvereen, Maj 25, 2017, 04:58:26 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Silvereen

Hallo allemaal,


Ik ben een tevreden eigenaar van een Outlander 2.4 MPI uit 2006.
Echter sinds enige tijd heeft de airco kuren. Bij een koude motor werkt hij naar behoren. Maar wordt de motor warmer en de fan van de radiator slaat aan dan houdt de airco er mee op. Soms gaat op het dashboard het lampje van de airco ook knipperen. Als je hem dan uit zet en weer aan, werkt hij soms wel en soms niet. De temperatuur van de motor is ongeveer 85 graden, dus ook weer niet echt heet. De fan van de radiator blijft echter volle bak draaien en neemt de pomp van de airco niet mee. De fan draait vaak ook als de motor nog echt niet overdadig warm is.

Iemand mogelijk een idee wat dit kan zijn. We hebben al van alles doorgemeten, maar geen afwijkingen gevonden.

Alvast kei bedankt.

Hupie

Dag Silvereen,


Mijn Outlander heeft precies hetzelfde probleem met de airco. Ben je er wellicht al uit wat het probleem is/was? Ik zou het dan graag van je horen.


Met een groet, Huub

Chaoth

Is de condensor nog in goede staat? Als de druk te hoog oploopt in het aircosysteem (ca. 30 bar) dan schakelt de ecu de airco uit. Een te hoge druk in de airco kan o.a. ontstaan doordat het aircosysteem zijn warmte niet kwijt kan.


Silvereen

Mijn monteur heeft al van alles geprobeerd. Schijnt een probleem te zijn dat vaker voorkomt. Inmiddels hebben we de volgende oplossing gekregen via een forum in de VS.


Compressorkoppeling storing (meest waarschijnlijk de oorzaak)De storingsfout van de revolutiesensor, dit is aan de zijkant van de compressor en sensoren wanneer de snelheid van de compressor is veranderd / grote daling van de motortoerental.Als dit gebeurt, knippert het lichtBij mij was het de compressorkoppeling. Dit is een soort magneet en die was versleten.
Groetjes[/size]André