Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

even voorstellen..

Filluar nga Roepie73, Tetor 13, 2014, 04:04:35 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Roepie73

Hallo, Ik ben Rob 41 jaar, heb vandaag een witte eclipse uit 1993 gekocht. mooie orignele auto  met 165.000 kilo meter op de teller.proefrit gemaakt. Helaas sloeg elke keer de motor af, bij stoplicht of bij een rotonde.maar daar wordt naar gekeken bij de garage, en zullen hem tiptop afleveren , hebben ze me beloofd. Paar vragen aan jullie over de eclipse

- qua onderdelen voor de auto is daar nog goed aan te komen?
- heeft de auto  voorkomende problemen die met de auto bekend zijn?
- wat is het verbruik van de eclipse?

Hoop dat jullie me vragen kunnen beantwoorden, mvg Rob

Smitsuart


4Koen63

Hallo Rob en welkom hier, mede Eclipse rijder!


Was het toevallig deze? http://link.marktplaats.nl/m848827306
Denk het bijna wel? Strak ding!


Dat de motor afslaat bij het stoplicht / rotonde (in ieder geval bij het intrappen van de koppeling) is de stappenmotor hoogstwaarschijnlijk. Hiermee heb je al één van de zwakke punten van de Eclipse te pakken. Een imitatie-onderdeel kost je zo'n 140 euro, een originele van Mitsubishi 400.


Onderdelen zijn ruim voorradig :) Alleen voor hele specifieke dingen, zoals bijvoorbeeld de veren van de achterklep, moet je toch echt in Amerika kijken. Daar moest ik ze zelf in ieder geval vandaan halen.


De meest voorkomende problemen zijn (door de leeftijd natuurlijk) roestvoerming bij de achterste wielkasten en afbladderende blanke lak. Andere vaak voorkomende problemen zijn de raambediening.


Voor de rest is het een heerlijke, opvallende cruiser.


Het gemiddeld verbruik lag bij mij altijd zo rond de 1 op 10 en een beetje. Ik merkte persoonlijk wel een groot verschil of ik nou octaan 95 tankte, of octaan 98. Op de snelweg met de cruise control is 1 op 13 haalbaar.


Mocht je nog meer vragen hebben hoor ik het wel,


vooralsnog veel plezier ermee en drive safe!


Greets Koen

Smitsuart

Wauw... als het de Eclipse van de link van de vorige post is, is het wel een bijzonder mooi modelletje!
Toppie :)

Roepie73

Dank jullie wel voor jullie rekatie, ja hij staat strak in de lak, ja deze witte eclipse van de link heb ik gekocht

Ja van binnen , als nieuw, heeft een goeie vorige eigenaar gehad.ik denk dat er een goeie koop aan gedaan heb.
Waren nog een paar dingetjes, derde remlicht deed het niet, antenne kwam niet omhoog, en dat afslaan dan. Ze gingen het allemaal maken, en alles nalopen. Nieuwe distributie erin.  Zal wel paar fotos plaatsen als ik de auto heb.

paar vragen nog
- zit er standaard spiegelverwarming in, of is dat optie?
- voor onderdelen, waar kan je het beste zijn, (winkel/webshop)

Nou wacht eerst wel dat ik auto heb, dan komen er nog wel meer vragen gr.Rob

4Koen63

Spiegelverwarming is een optie. Dat je derde remlicht het niet doet is logisch, want het is slechts een reflectortje. Typisch voorbeeld van luie Amerikaanse autobouwers  :P

Dat de antenne niet omhoog komt kan er ook puur aan liggen dat de voeding van het antennemotortje achter bij de radio niet ingeplugd is.

Ben benieuwd naar meer fotootjes!

Voor onderdelen ga ik meestal naar de plaatselijke dealer, of anders naar de automateriaalzaak, en dan bij voorkeur de Technische Centrale.

Chaoth


Roepie73

Bedankt voor het reageren weer :), zaterdag de 26ste kan ik de auto ophalen. Wat is eigenlijk de tankinhoud van deze auto?, is er toevallig ergens een pdf handleiding te vinden van de auto? Gr.Rob

4Koen63

De tankinhoud is 60 Liter.
Bij de eerste keer dat je tanklampje begint de branden zit er echter nog ongeveer 14 Liter in, dus geen reden voor paniek.

Wat voor handleiding bedoel je? Brochure, gebruikershandleiding, reparatiehandleiding..?
(ik heb ze allemaal indien gewenst  :P )

Roepie73

Nou dan kan je aardig mee voort met 60 liter, ;D nou als de gebruikers handleiding , en  de reparatiehandleiding. Dat zal al mooi zijn gr.Rob

4Koen63

Gebruikershandleiding heb ik eentje over, dat is wel een gekopieerde versie van de Nederlandse. Tenzij je een originele Duitstalige wilt hebben.


Reparatiehandleiding heb ik (ook) digitaal maar ben nooit wijs geworden uit die indeling :P
Stuur maar even een berichtje indien geïnteresseerd  :)

Roepie73

Heb je een berichtje gestuurd koen, hebben jullie wel eens meetings hier, heb jij nog wat gedaan aan je eclipse of is het nog origneel, ik wil hem origneel laten, wil er dagelijks mee rijden.ten eerste ben ik niet zo harde rijder, met 100 km kom je er ook ;D gr.Rob

4Koen63

Nou Rob, als je even de tijd hebt.. Toen ik mijn Eclipse (wat inmiddels mijn tweede Eclipse is) kocht, zei ik ook dattie origineel zou blijven. Inmiddels staatie geschorst omdat er een andere motor inkomt.


Het MOC heeft regelmatig meetings, maar buiten het MOC om heb ik samen met wat andere Eclipse-rijders ook een Eclipse club opgericht. Meer info daarover ook via een persoonlijk bericht, welke ik van jou nog niet binnen heb gekregen.


Als je me direct (niet via dit forum) gemaild hebt, Outlook ligt er momenteel uit dus dan heb ik 'm nog niet binnen gekregen :P


Als je je verveelt mag je mijn projecttopic wel eens doorlezen:


http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forums/index.php/topic,8161.msg84076.html#top

Roepie73

 ;Dleuke topic, leuk om te zien, wat je er al allemaal aan gedaan hebt, hoop voor je dat je gauw weer met de eclipse kan rijden, had je gemail via het forum, hoor het wel als je me mailtje binnen is.gr.Rob

4Koen63

Ik de mail inmiddels binnen, zal het thuis z.s.m. beantwoorden.

Ik hoop ook dat ik er gauw weer mee kan rijden, maar het zal alsnog even duren. Maar het gebeurt ook wel allemaal goed gelukkig :D