Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

space star 1.8 GDI houd plots in .

Filluar nga wim roskam, Korrik 18, 2020, 07:43:25 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

wim roskam

geachte lezers , ik heb een probleem , mijn toerenteller stond bij stilstaan als een ruitenwisser , nu houd de motor ineens in onder het rijden blijft tussen de 50 a 60 km rijden gewoon vlak dus geen stotteren , naar garage geweest geen foutmelding , computer resetten en rijden maar , gasklephuis waarschijnlijk kapot , deze is nu vervangen auto loopt nu goed vlak , echter blijft de motor inhouden , motor is opnieuw geprogrammeerd. wat kan er hier aan de hand zijn ? bij voorbaat dank mvg wim .


Entharion

Hallo Wim,


Heb je het artikel over de GDI motoren al gelezen?


https://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=9760.0


Er staat misschien wel wat nuttigs in voor je.


Met vriendelijke groet,


Rens

wim roskam

#2
bedankt rens.maar mijn probleem staat er niet bij . mvg wim

Nobodie14

Bij de 1.8 GDI zijn de problemen met het gasklephuis bekend.
Die heb je laten vervangen, dus dat is het niet meer.


Wat ik niet begrijp is dat er geen foutmeldingen in de ECU zitten.
Dat zou ik wel verwachten als de auto ECU in de noodloop mode gaat.
Als dat de reden is waarom de auto alleen 50-60 km/u kan rijden.


Of er moeten problemen met de bekabeling van de ECU zijn.
Loopt de motor / rijdt de auto na een ECU reset wel zoals het hoort?

wim roskam

de motor loopt weer goed na het resetten . dat is het vreemde hieraan . mvg wim .


wim roskam

ps er zal wel een foutmelding zijn , maar ik kom niet bij de garage tot nu toe met storing , ik kan moeilijk 60 gaan rijden op de snelweg . dus ik reset hem ter plaatse , mvg wim .

Nobodie14

De motor loopt goed totdat de ECU foutmeldingen krijgt die dusdanig ernstig zijn dat de noodloop ingeschakeld wordt.
Ken je niet iemand die een OBDII reader heeft?
Zo duur zijn die dingen niet. Ik gebruik zelf een simpele China OBDII Bluetooth interface van 10 euro die ik gekoppeld heb aan mijn telefoon. Daar heb ik Torque op gezet om de auto te kunnen uitlezen.


Een wilde gok: de krukassensor.

wim roskam

zo na 5 km op de snelweg lag hij er weer uit . gelijk naar garage gereden om hem uit te laten lezen , conclusie monteur , het gasklephuis communiceerd niet met de motor ????? ehhh wattus zeg gie en je gaspedaal is niet goed pakt te laat , dat is toch altijd zo in de veiligheids modus , conclusie dan nog maar 10 km binnendoor naar mijn garage pfff , daar uitgelezen conclusie gasklephuis sensor of gaspedaal sensor is defect , ach het scheelt maar 850 euro toch , ik hou u op de hoogte , mvg wim .

wim roskam

na de code in de oude boeken te hebben opgezocht gaan wij de gaspedaal positie sensor vervangen . mvg wim ik hou u op de hoogte .
\

Nobodie14

Ik hoop dat daarmee het probleem opgelost is!


Misschien een idee om voor jezelf een OBDII interface of - reader te kopen?
Dan kun je zelf de foutcode(s) uitlezen en resetten / wissen.
En ben je daarvoor niet afhankelijk van een garage.

wim roskam

gas pedaal positie sensor vervangen , motor loop als nooit hiervoor , de toerenteller heeft nog nooit zo stil gestaan en netjes 800 toeren , nu afwachten dit weekeinde we zullen zien . mvg wim .


Nobodie14

Geweldig!
Hopelijk kun je nu weer met plezier vele kilometers rijden zonder extra kosten!

wim roskam

we zijn inmiddels 300 km verder zonder storing , het was dus inderdaad de gas pedaal positie sensor , de motor heeft stationair nog nooit zo vlak gelopen , vanaf ik hem kocht 2 jaar geleden liep hij al te hart stationair , maar omdat er geen storingsmelding kwam kregen wij het er niet uit , ik zou iedereen die denkt dat het zijn gas klep huis is willen zeggen , kijk eerst naar gas pedaal positie sensor . dat scheelt een heleboel euro,s , ik kocht hem 2e hands voor 35 euro . autodemontage klaas boer bij deze ook bedankt . mvg wim .

wim roskam

we zijn inmiddels maanden verder en nog steeds geen problemen meer , hij loopt als een zonnetje mvg wim .