Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Aanrijding van mijn nieuwe Outlander

Filluar nga Waterkastanje, Shkurt 20, 2012, 05:00:55 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Waterkastanje

Twee weken geleden was er een onverlaat die het nodig achtte om op de Antwerpse ring mijn vier maanden nieuwe Outlander, links achteraan aan te rijden.
Gevolg wat lichte schade aan achterbumper en flank aan de achterdeur.
Heb wel staan vloeken, mijn nieuwe wagen beschadigd, maar het had erger kunnen zijn.
Dus vorige week wagen naar de dealer ter herstelling.
Heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om sensoren in de achterbumper te laten monteren, heb wel een camera maar daar heb je niet veel aan als de zon er op staat, een stabilisatorstang onder de motorkap tussen de veerpoten dat geeft een strakker weggedrag op bochtige wegen, die zit er bij de handgeschakelde niet standaard op, wél bij de automaat, het claxon heb ik ook laten veranderen niet dat je dat zo vaak gebruikt, het originele vond ik maar wat flets.
Zaterdag bij de dealer terug gaan ophalen, auto terug als nieuw!
Mijn Outlander heeft nu bijna 10.000km op de teller, verbruikt op de snelweg aan 120km/h 7.5- 7.2 liter als de wind mee zit heb enkele weken geleden op langere afstand zelfde snelheid 6.6liter bereikt in 4x4 stand.(niet in  4xlock)
Ik heb niet de indruk dat ik minder verbruik als ik de wagen in 2x wiel aandrijving zet, zal dat uitgebreid testen als ik langere afstanden doe 1200km bvb.

Welke verbruik cijfers hebben jullie?

Cor

Ik heb nu 1600 km gereden met mijn nieuwe Outlander (1mnd) en voornamelijk stadskilometers.
Het verbruik is 1 op 9.
Ik heb de hoop dat-ie nog wat zuiniger wordt, maar beng eigelijk bang van niet.
Ik heb trouwens een Outlander Edition Two automaat.

Willyv

#2
Mijn outlander is van nov 2010 en heeft er 31000km opstaan, ook ik heb eem verbruik van rond de 7 liter/100km. hij is wel zuiniger aan 140 dan aan 120km/u. raar maar waar. ik heb ook gemerkt dat hij in 2 wielsaandrijving niet minder verbruikt. ik rij dus altijd in 4x4 auto stand. Waterkastanje, ik hoop dat je wagen degelijk hersteld is en wens je nog veel rijplezier.

Waterkastanje

Bedankt voor jullie reactie, had nog niet voor een langere periode harder dan 130km/h gereden zal dat in Frankrijk eens doen een paar 100km tegen 140 km/h rijden.
Ik had de indruk dat het verbruik tegen zulke snelheden omhoog ging omwille van de niet zo aerodynamische vorm van de Outlander.
Op de A 58 in Zeeland mag je op grote stukken 130km/h rijden, im merk dan toch dat het verbruik omhoog gaat.

cyberbob

Bij mijn Outlander is dit ook zo. rond de 7L gemiddeld, verbruikt wel meer als het kouder is zoals iedere wagen denk ik. Bij mijn vorige was dit alle sinds zo.
De claxon vind ik ook niet zo goed voor zo'n grote wagen verwacht je wel wat meer geluid. Bij mijn vorige was dit luider.
Zou nu graag zo'n LED strips dagverlichting rond koplampen laten inbouwen. Zal er toch eens voor kijken.

stefke1

Hoi Waterkastanje.
Is de outlander zo onstabiel dat je een extra stabilisatorstang hebt laten plaatsen of ben je misschien een redelijke sportieve rijder? En is het een groot verschil? (Het staat natuurlijk ook wel stoer onder de motorkap zo een stang hè).
Het gecombineerd verbruik van 6,2 liter die de fabriek opgeeft is dus ook maar uit de lucht gegrepen.
Het gaan nog 10 lange dagen worden voor ik mn outlander in ontvangst kan nemen pfff.
Wachten duurt lang hoor.
Welke dealer heb jij eigenlijk want ik ben zelf van noord-antwerpen tegen de grens)en veel dealers zijn er niet hé. ;)

Waterkastanje

Idd in het noorden van Antwerpen heb je maar één dealer en dat is VIMA in Stabroek, de garage waar ik ga is in Deurne.
De verbruikscijfers van de constructeurs stroken nooit met het dagdagelijks gebruik, omdat die in bepaalde gecontroleerde onrealistische omstandigeheden worden gemeten, je moet nu eenmaal een soort van referentie maken, vraag maar aan Prius eigenaars of dat aan het verbruik komen dat is opgegeven.
Wat de stabilisatorstang betreft, die zit er bij de Outlander met automaat en de PSA motor standaard op, omwille van het extra gewicht van de automaat, de stabilisatorstang zorgt voor minder rol en beter contact van de voorwielen met het wegdek op een bochtig parcour, zoals je die wel eens aantreft in het Montagne Noir en de Pyreneeën waar ik weleens kom.
Trouwens bij mijn vorige wagens zat die stang er ook al standaard op, dat zal wel een reden hebben zeker, dat waren wel voorwiel aangedreven wagens.
Wat het uitzicht betreft, die motorkap zit, als als goed gaat  :) meestal dicht toch?
Je wachten zal beloond worden want zelf heb ik al veel plezier aan de wagen beleefd en nog geen moment spijt van de aankoop gehad.

Willyv

Mijn handgeschakelde outlander van model 2011 heeft die nog wel, is die dan weggelaten voor model 2012. ik dacht dat wagens steeds veiliger werden?

Waterkastanje

Wel Willy,ik denk niet dat zonder die stang de auto onveilig is verre van, maar ik ben een beetje maniakaal op dat gebied.
Bijvoorbeeld na het "inrijperiode" van 1200km is de olie en filter vervangen, dan heb ik zelf nog een periode van inrijden in acht genomen en na 5000 km nogmaals de olie en filter laten vervangen.
Ik heb nog nooit een wagen gehad die olie verbruikt en nooit echt motor problemen gekend, buiten eens een vervuilde EGR klep.

Er zijn nog drie zaken die ik aan mijn Outlander zou veranderen of toevoegen, hulpveren (ik hou er van om ongeachte de belasting, een wagen te hebben die mooi recht ligt, motor tuning, nu is deze wagen voor de Belgische markt ge-down tuned naar 140pk, dat laat ik terug naar 177 brengen.
En last but not least de remmen, daar mag wat meer "beet " op zitten vind ik, toch voor het gewicht en kracht van de wagen.
O ja maar dit is muggenziften en ik ga er niets aan doen, maar ik vind dat ze toch de moeite hadden kunnen doen om de knopjes van de ramen en centrale vergrendeling van lampjes te voorzien, ondertussen weet ik ze natuurlijk wel blindelings staan, maar toch

Willyv


stefke1

Hoi Waterkastanje.


Is de 140 pk niet toereikend voor je caravan te trekken dan? Die heeft toch een zelfde koppel als de 156 pk versie.
Het is natuurlijk wel vreemd om te weten dat diezelfde motor in nederland 177pk levert.
Dit is gewoon voor de biv naar neneden te doen laten gaan.
Je zult daarvoor wel naar een tuningbedrijf moeten gaan want de dealer in België gaat dit niet doen denk ik.
Dan word wel de originele software verwijderd en er iets anders ingeladen en daar zou ik toch ook niet op zitten wachten. ;) Misschien dat een Mits dealer in nederland daar de 177 pk software in gaat willen zetten maar dat betwijfel ik ook.

Willyv

Dat kan niet, de Nederlandse versie heeft een Bosch CPU en de Belgische een Denso, de software past niet en Denso kan in Nederland niet uitgelezen worden.