Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

outlander 2.0did of 2.2did

Filluar nga vinc, Tetor 02, 2011, 12:43:16 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Willyv

Ik betaal omnium en BA 1074euro taks en BTW in, ook voor de 140pk manuele versie.

Waterkastanje

willyv, kan best dat bedrag hangt natuurlijk af van de verzekerde waarde, opties etc.
Mijn wagen is verzekerd voor 35.167€ , 24 maanden volle bedrag daarna min 1% per maand, KBC geeft bv 30 maanden, zij zijn de enige op de markt die dat doen.Voor alle duidelijkheid ik ben niet verzekerd bij KBC!

vinc

kweet niet hoveel "leeftijd" een rol speelt inde verzekering,
ik ben nu 22 J, en ongeval vrij.
en ik moet zeggen als ik mijn verzekering niet had kunne regelen op men ma haar naam,... dan had ik er geen gehad :P

zolang de verzekering niet duurder is als wat ik nu betaal dan is dit geen enkel probleem,

en de instyle versie zal tog wat buiten budget liggen tenzij in een jonge occasie.


Waterkastanje

Vinc, idd als ik mij niet vergis zal de verzekering nog een jaartje duur voor je blijven, ik dacht dat vanaf 23 je in een andere "klanten categorie" valt en dat dan je verzekering "betaalbaarder" wordt.
Je vind een jonge tweedehandse Outlander voor 20.000€, indien je die op afbetaling koopt is een omnium verzekering toch aangeraden dacht ik zo, toch zeker de eerste 2 jaar.
Had je dan problemen met een verzekering te vinden? wat moest je dan betalen als premie?

Waterkastanje

#19
Oeps Vinc, ik ben even een en ander gaan controleren, blijkbaar moet je al 26 jaar zijn om door de verzekering niet meer als jongere aanzien te worden en afhankelijk van verzekering tot verzekering betaal je dan aanzienlijk meer :'( pech man, ik schrok wel even van het verschil, ff bij touring op de website gaan kijken, daar betaal ik 1580€ voor de formule die ik heb (betaal bij mijn verzekering 1300€) iemand met jouw leeftijd neemt men gewoon niet aan, bij Ethias kost dergelijke verzekering gauw 2500€ voor mensen van jouw geboortejaar nou moe!, das niet mis! :-[

vinc

 :(
als "jongere" (onder de 26J) maak je deze tijd geen enkele kans om nog een auto te verzekeren,

men 2e wagen was een honda civic type s 1.4  100Pk , mag je eens raden,... als ik op men eigen naam zou gaan dan kreeg ik oftewel geen verzekering of ze zou enorm duur zijn geweest,
en dat is voor een wagen die totaal niet vooruit gaat 0-100 is een eewigdurende 13 seconden  ::)
maar hier hebben ze zoo een tof ding genaamd "sportkenmerken" vraag me niet wat daar onder valt en hoe ze dat bepalen, maar eender welke wagen waar k ook naar kijk valt daaronder, zodus geen enkele kans op een betaalbare verzekering,
de outlander zou normaal gezien niet onder sport kenmerken vallen, ik ga zo rap mogelijk eens een simulatie laten doen.

@Waterkastanje
bedankt voor alle info, ik apprecieer dit enorm

Willyv

Vinc, je moet met je verzekering onderhandelen. mijn zoon is net 18, heeft nu 9maand een verzekering, voor een 100pk wagen en betaald BA en rechtsbijstand zonder omnium 1100 euro/jaar; enig voorwaarde is dat mijn 2 andere wagens en die van mijn vrouw bij dezelfde verzekeraar blijven tot hij het huis uit is of 26 j oud is. Als hij nog 3 maand ongevalvrij blijft krijgt ie 150 euro korting op de volgende vervaldag. Ik raad je echt wel af om de verzekering op naam van je moeder of vader te nemen, als je iets heel ergs voor hebt trekt de verzekering zich terug en kan je alles zelf betalen, en dat is pas duur (of je ouders als je niets bezit, denk er aan ook al ben je meerderjarig, je ouders dragen alle kosten tot je 26 bent, weinig weten dat). Stel je even voor dat die ander blijvend letsel heeft, dat is nog duurder dan wanneer ie overleden zou zijn na het ongeval. Man dan werk je de rest van je leven voor niets. Ja, een verzekering is duur maar echt wel nodig. Let op voor ik comments ontvang, dit is de regeling in België. PS ik ben beroepsmatig veel met consumentenrechten bezig.

Chaoth

Lekker geregeld dan. Ik heb op mijn 21e een Lancer Wagon gereden. Dat ding heeft 113 pk en gaat in zo'n 11 seconden naar de 100. Had ik op eigen naam verzekerd voor 57 euro per maand. Alleen WA.

Waterkastanje


Waterkastanje

#24
Zoals eerder belooft maar met wat vertraging enkele foto's van mijn Outlander!
[IMG]http://i42.tinypic.com/71piee.jpg[




Eagle1982

Zozo, netjes hoor  :)


Ziet er erg goed uit...

Waterkastanje