Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Aftermarket radio Mitsubishi Colt 2009>

Filluar nga Soprano, Dhjetor 11, 2018, 06:00:36 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Soprano

Na het vervangen van de 4 speakers in de deuren heb ik eea besteld om een 1 din radio in te bouwen.
Mijn oog viel op de Pioneer SPH-10BT. Ik moest nog ff wachten totdat deze beschikbaar was bij de vrienden van Coolblue. Eenmaal op voorraad gelijk besteld. De radio heeft een ingebouwde carkit en wordt geleverd met een separate microfoon.

Verder heb ik op ebay een fascia adaptor besteld en een Connector besteld om de bediening op mijn stuur te behouden.
https://www.ebay.nl/itm/CT24MT02-Car-CD-Stereo-Fascia-Surround-Panel-Adaptor-For-Mitsubishi-Colt-2008/371283573284?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649
https://www.ebay.nl/itm/CTSMT004-2-Pioneer-Steering-Stalk-Control-Adaptor-For-Mitsubishi-Colt-2009/400423782396?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649
Wil je het combineren met een ander merk radio dan is dat ook mogelijk. Even verder shoppen bij dezelfde winkel.
Gelukkig kreeg ik via een Ebay een kortingscoupon van EUR15 net voor Black Friday. Daar heb ik gretig gebruikt van gemaakt want de kosten voor verzending was ongeveer hetzelfde bedrag vanuit Engeland. Dus voor net iets meer dan EUR33 een mooi inbouwpakketje. Meer heb je niet nodig. De prijzen in NL zijn veels te hoog voor dit soort artikelen. Afgerekend via Paypal en na 5 werkdagen ontvangen.

Om de originele radio te verwijderen heb je geen speciale sleutels nodig. Op youtube heb ik een filmpje gevonden. Ik heb exact hetzelfde gedaan. Theelepeltjes erin en een beetje naar de zijkant duwen. Dank voor deze Turkse vriend. Je moet wel geduld hebben want de radio zit goed vast.
https://www.youtube.com/watch?v=T8OhnbAGO0E
Na het loskoppelen van de radio heb ik tevens de carkitunit (echt kansloos ding) eruit gehaald. Deze zat vastgeplakt aan het schutbord.

Radio is na wat moeite ingebouwd. Er is heel weinig op internet te vinden dus heb zelf maar geëxperimenteerd. Er zat ook geen beschrijving bij de fascia adaptor terwijl die voor de 2 din versie wel beschikbaar is op de website van connects2. Er moet nog wat gezaagd en weggesneden worden. Heb foto's gemaakt en kom hier binnenkort op terug.
Verleden:
Colt CZ5 1.3 Cleartec 2009 Zwart

Nobodie14

Tjonge, de techniek wordt steeds beter!
Een autoradio met ingebouwde, actieve, telefoonhouder.
Briljant!
Met de 2x 50w MOSFET versterkers van Pioneer kun je bijna niet stuk.

Het zal mij benieuwen of je naar de radio kunt luisteren en je toch ook de stem van de navigatie op je telefoon kunt horen.
Dus demping van het radio geluid, dan de stem van de navigatie en dan het geluid van de radio weer terug.
Dat zou helemaal geweldig zijn!

Soprano

#2
Na het verwijderen van de radio en ontkoppelen van carkit is dit het resultaat. Je ziet twee geleiders/steunen uitsteken. Deze staan in een bepaald hoek waardoor de radiounit achterover valt. Er moet een stukje af van deze twee geleiders anders past het raamwerk niet van de afterunit radio. Er moet boven de geleiders/steunen ook een stukje af worden gesneden van de zijkanten.

Als je goed kijkt zie je linksbeneden een klein deukje op het randje. Van het randje dien je klein hapje (ca. 3 mm hoog en 5 mm breed) aan de linkerkant en rechterkant weg te nemen anders lukt het niet om de fascia vast te klikken. Dit was iig bij mij het geval.

[verwijderd door de beheerder]
Verleden:
Colt CZ5 1.3 Cleartec 2009 Zwart

Soprano

Ik gebruik een oude handdoek om het dashboard te beschermen. Met een metaalzaagje heb ik de geleider/steun afgetopt (ca. 4 mm). Ik heb een recht stukje afgezaagd rekeninghoudend met hellingshoek. Vervolgens boven de geleiders van de zijkant een stukje (ca. 4mm) eruitgesneden met een stanleymes. Snijd heel lichtjes eerst een lijn van boven naar beneden. Vervolgens heel rustig snijden van boven naar beneden met telkens iets meer kracht. Daarna kun je met het metaalzaagje horizontaal inzagen zodat het reepje eruitvalt.
Er zijn meer wegen die naar rome leiden. Je kunt bijvoorbeeld ook een multitooltje gebruiken als je die hebt.
Het hoeft niet persé mooi zoals je ziet haha.



[verwijderd door de beheerder]
Verleden:
Colt CZ5 1.3 Cleartec 2009 Zwart

Soprano

Het resultaat. Fascia vastgeklikt en raamwerk vastgezet in Fascia.

[verwijderd door de beheerder]
Verleden:
Colt CZ5 1.3 Cleartec 2009 Zwart

Nobodie14


Soprano

Dank je Nobodie.
Ben superblij met het geluid. Echt een enorme verbetering. Om even op je opmerking terug te komen. De navigatie instructies zijn tegelijkertijd te horen met de muziek die je afspeelt. Op de snelweg schakel ik het geluid uit met een simpele druk op de mute knop in het navigatiescherm. De gesproken instructies heb ik pas echt nodig voor de laatste 10 á 5 minuten van de rit. 
Je kunt ervoor kiezen om geen Bluetooth connectie maken en te navigeren met het geluid van je telefoon. Maar goed, dit betekent ook dat je geen gebruik maakt van de voordelen van de pioneer app.
Verleden:
Colt CZ5 1.3 Cleartec 2009 Zwart

Michielo1976

Ik ben inmiddels ook aan het oriënteren voor een andere radio (wel dubbeldin ipv enkeldin), ik zou alleen graag de foto's een keer bekijken. Kun je die via PB aan mij sturen?