Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

nieuw lid

Filluar nga jeff.tech86, Janar 13, 2014, 02:20:34 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

jeff.tech86

Hallo allemaal,
Mijn naam is Jeff, ben nieuw lid hier op het forum.
Mag binnenkort weer aan een nieuwe auto.
Zelf zat ik te denken aan of de outlander of de nissan qashqai.
Ben er zelf nog niet helemaal aan uit, dus hoop hier voldoende informatie op te doen op dit forum!

Waterkastanje

Welkom hier op het forum Jeff, een Outlander natuurlijk, daar moet je voor gaan!!

jeff.tech86

Ja ik zie aan jou schermafbeelding dat je er een hebt! Kan je wat ervaringen delen?

Waterkastanje

#3
Wel zoals je kan zien is zien is mijn wagen van de vorige generatie.
Ik was op zoek naar een wagen die mijn caravan van 1500kg in bedwang te houden en heb die gevonden in de Outlander.
Vermits ik de Instyle versie heb genomen zat die ook nog eens vol met leuke opties, waar je elders enkele duizenden euro's extra voor betaald.
Ik heb wel enkele "kleine" wijzigingen aangebracht zoals hulpveren extra stabilisatorstang tussen de veerpoten en aanpassing van het motormanagement (zie mijn historiek van posts & foto's)
Ik betreur mijn aankoop (eind 2011) nog geen moment, het is tot hiertoe een probleemloze wagen gebleken.
Enkel zijn de Led dagrijlichten er een keertje uitgedonderd, wat te wijten was aan slecht uitgeharde kit.
Verder rijd hij met of zonder caravan als een tierelier, en vindt ik het verbruik voor een wagen van dit gewicht en aerodynamica best meevallen, afhankelijk van lading en humeur van mijn rechtervoet tussen de 6.5l/100km  en 11.5l/100km (met caravan aan 90/100km/h als min en maximum. Het dagelijks verbruik schommelt zo tussen de 7.5l en de 8.5l/100km (als je weet dat in een recent verschenen test van de Outlander PHEV het gemiddeld testverbruik 7.7l/100km !!!was, lijkt me dat niet slecht)
De Outlander is een no-nonsens wagen die heel flexibel is door de verstelbaarheid van de achterste rij stoelen en de derde rij kinderzitjes (heb ik er wel uitgehaald) wat je ontzetten veel laadruimte biedt.
En dan vergat ik bijna nog te vermelden dat mijn Outlander nog in Born is gebouwd, wat voor mij ook belangrijk was.

jeff.tech86

Bedankt! Met deze informatie kan ik wat ik hoop snel wat testritjes te maken en hoop ik snel de knoop door te hakken. ;D