Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

zijn er nog Pinin bezitters op het forum?

Filluar nga Candy, Nentor 25, 2012, 05:48:49 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Candy

Ik heb al ff niet met gepost op dit forum en ben eigenlijk wel benieuwd of er nog nieuwe Pinin bezitters bij zijn gekomen en of de oude Pinin bezitters hun Pinin nog steeds hebben?
Zijn er al mensen die er qua kosten in onderhoud op terug zijn gekomen?
Ik heb die van mij nog steeds en hij wordt nu wel merkbaar ouder. Hier en daar roestplekjes en op de motorkap wat loslatende verf ondank frequent in de was zetten.
Ik vind ze inmiddels wel behoorlijk duur in onderhoud en een slokkie lusten ze meer dan graag  :'( .
De auto heeft al aardig wat aan onderhoud gekost inmiddels (denk zo'n 2000,-) en er zit nog wel behoorlijk wat aan kosten aan te komen.  :(
Volgens de garage zou de distributieriem nog een x vervangen moeten worden en dan tegelijkertijd de waterpomp als je blok dan toch uit elkaar moet, 450,-.
Ook kromme remschijf/schijven voor en ka-tjing dat gaat ook weer 325,- kosten (die zaten er nog geen jaar onder toen ze krom trokken?).
Al met al weegt dat niet op tegen een nieuwe auto en die van mij is cosmetisch ook niet de mooiste meer dus als ik hem weg zou doen zou ik er ook net wat minder voor vangen.
Verder doet ie het wel altijd en de trailer trekt ie ook nog steeds aardig weg. Zit weer te hopen op sneeuw want dat vind ik wel fantastisch met deze auto :-)
Al met al een beetje een dubbel gevoel bij de auto. Voort het trekken van de trailer is het een mooi tussenmaatje.
Zijn er qua demontagebedrijven nog nieuwe bijgekomen? Voor de Pinin kun je volgens mij het beste terecht bij Eric de Kort of Deijne?

Super Top

Ik blijf de Pajero Pinin een mooie auto vinden.
Ik kan best geloven dat ze in onderhoud wat duurder uitpakken dan de gemiddelde Mitsubishi.
Maar als je het meeste eraan gehad hebt zou je ook weer een hele poos probleemloos moeten kunnen rijden.
De Pinin zie je niet heel veel rijden in Nederland.
Beste is om de japans gespecialiseerde auto sloperijen in de gaten te houden. Zoals van Deijne, Wilco autoparts en Feelders autodemontage om er een paar op te noemen.


Zelf heb ik nog een nieuwe set mistlampen en mudguards-achter liggen voor Pajero Pinin.
Ik heb geen Pinin dus ik kan er verder niets mee.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

John Iburg

Kalimera, ik ben vandaag lid geworden van dit forum. De reden is dat ik sinds kort in het bezit ben van een Pajero Penin van 2006. Ik woon sinds een jaar in Griekenland en in de omgeving van Koroni waar ik ben, is het wel zo praktisch om een 4x4 te hebben. Deze auto is lekker compact, niet te klein en niet te groot. Met een motor van 1800cc waarmee hij hier in Griekenland nog binnen het redelijke belastingtarief valt. Want vanaf 2000cc moet je een stuk meer belasting betalen en ook nog een toeslag op luxegoederen. Ik hoop dat ik veel plezier zal hebben van deze auto. 

roelvdgun

#3
Jazeker! een maandje terug eentje uit 2003 gekocht, de pinin long body in metalic grijs en met een LPG tank in de achterbak. Echt een topauto!
Ik zocht een auto die een goeie trailer van onze roeisloep kon trekken, omdat we nu maar 1 persoon in ons team hebben die dat kan. Wou ook iets met een beetje pit hebben voor een fatsoenlijke prijs en dat is wel gelukt :-)

Heeft iemand toevallig nog een werkplaatshandboek van de Pajero? want ik kwam er vd week achter in de regen dat me koplampunit ergens iets lekt, die heeft nu wat condens aan de binnenkant...

[verwijderd door de beheerder]