Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

WitteKanarie stelt zich voor.

Filluar nga WitteKanarie, Maj 15, 2012, 08:41:28 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

WitteKanarie

Hoi allemaal

Op verzoek stel ik me even voor: mijn echte naam is Rolf, ik woon in de Duin- en Bollenstreek. Ik ben op meerdere fora geweest (op ééntje echt actief), maar bij die fora zijn de meesten echt anoniem, daar zijn ook redenen voor vanuit privacy oogpunt. Vandaar dat ik eerst de kat even uit de boom wilde kijken, maar ik besefte niet echt dat een forum als dit op een heel andere leest is gestoeld, blijkbaar.

Maar het andere topic wordt een leuke discussie, dus alsnog. Ik ben dus Rolf, geen eigenaar van een Mitsubishi, maar het heeft wel mijn voorkeur, hoewel er ook wat te zeggen valt over een Honda Civic, om het bij de Jappaners  te houden. Budget is erg beperkt, maandelijkse inkomsten ook, dus ik zoek iets kleins. Colt en Civic spreken me dan het meeste aan. Maar zoals in het andere topic gezegd: Saxo en 106 zijn ook in beeld, omdat ze toch een slagje zuiniger rijden en de wegenbelasting toch  ietsje lager ligt.

Mijn filosofie wat auto's betreft is: die dingen moeten niet zeuren maar rijden. Maar dat geldt voor alles eigenlijk. Ik ben niet zo'n sleutelaar, in ieder geval nog minder dan vroeger, toen ik nog wel eens een klein beurtje aan mijn auto gaf. Dat auto's onderhoud nodig hebben snap ik, en ik ben echt niet bang om bij een APK een paar bandjes of een uitlaat te vervangen, als het nodig is. Immers, voor een paar honderd euro koop je geen andere auto waarvan je weet waar je aan toe bent.

Met een klein budget koop ik dus oudere auto's, in de hoop dat ze minimaal een jaar of drie mee gaan zonder al te veel kosten. Jaarkilometrage is 8000-9000. Ik selecteer mijn auto's op die verwachting en dat jaarkilometrage. Oftewel: hoe is het profiel van de banden, hoe lang kan de distributieriem nog mee, dat soort dingen.

Als je het over kwaliteit van auto's hebt: toevallig van de week kwam ik in aanraking met een jonge Corsa met een giga koelvloeistofverlies, dat werd dus veroorzaakt doordat een minimalistisch rubberen afdichtringetje op een hopeloos klein dopje de vorige keer niet goed op zijn plaats werd gedrukt, en daardoor vervormd was. Was gewoon niet te vergelijken met het oerdegelijke expansievat van mijn Golfje.

Dus ik bedoel maar te zeggen, ik heb in mijn hart liever een oud, degelijk exemplaar dan een jonge auto waar men van gekkigheid niet weet waar nog op te bezuinigen om de productiekosten zo laag mogelijk te houden. Liever iets waar je een beetje mee kunt gooien en smijten zonder dat het echt gevolgen heeft, als een prinses op de erwt, zeg maar.

Dit is dus een beetje mijn verhaal, ik ben benieuwd of ik er alsnog van overtuigd kan worden voor een Colt te gaan.  ;)

Eagle1982

Hallo Rolf,


Welkom hier.
Wat betreft je keuzes Honda en Mitsu zit je goed en de Mitsu rijdt dan weer zuiniger dan de Honda.
Puur omdat de Honda vaak afgedaan zijn als racewagens en dat hebben de Coltjes een stuk minder.
De Franse wagens kunnen dan misschien iets zuiniger zijn op papier, maar aan onderhoud en reparaties ben je die kosten meer dan kwijt.
Het is algemeen bekend dat Japanners in aanschaf iets duurder zijn, maar de variabele kosten liggen weer lager.
Dus uiteindelijk verdien je de aanschaf wel weer terug.




Veel plezier hier op hier op het forum.


WitteKanarie

Dank je voor je welkom.

Inmiddels ben ik verder gaan neuzen op het net, het resultaat zie je in mijn andere topic.  ;D

Ik had eerder al gezocht op reviews (met name bij Autoweek) maar wat ik nu gevonden heb (zie www.amtgarageforum.nl ), daar kan ik echt niet omheen.  ;)

Eagle1982

Hmmm, autoweek is nou bepaald fan van Mitsubishi weten we uit ervaring.
Die promoten liever de Duitsers.


Het andere topic hou ik ook in de gaten ;)


Space Star 1.6

Citim nga: Eagle1982 ne Maj 17, 2012, 11:46:34 PD
Hmmm, autoweek is nou bepaald fan van Mitsubishi weten we uit ervaring.
Die promoten liever de Duitsers.


Het andere topic hou ik ook in de gaten ;)

Vooral volkswagen... ik heb bijna geen mitsu meer gezien in autoweek...

glasman

Nou inderdaad,

Ik had in het verleden een stukje over een mitsu geschreven bij de reviews.
Daar vermelde ik dat de test die hun gedaan hadden niet klopte en dat het wel meeviel.
Het bericht van mij werd nooit geplaatst
:D hahahahahaha
Hoezo cencuur