Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen + vragen over Colt '94

Filluar nga Hellracer, Mars 16, 2009, 07:16:55 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Hellracer

Hallo Allemaal

Ik zal me even netjes voorstellen, ik ben Adri Hoogenbosch woon in wieringerwerf (das in noordholland) en maarliefst 21jaartjes jong/oud? anyhow heb nu 4jaar lang Mazda's gereden en ook wel wat uitstapjes naar wat anders alleen nu is er wellicht een mitsu aan de beurt :P.  hopelijk kan ik hier veel informatie vinden en ook wat mensen helpen met dat wat ik weet en kan :)

Even een paar vraagjes voor de heren(dames) geleerde :D

Ik wil een Mitsubitshi Colt 1.6 16v kopen, '94 bouwjaar '98  geimporteerd  deze mitsu heeft electrische verstelbaar en verwarmde spiegels, leuke bodykit verlaagd benodigde roest en een setje alu velgen.  Aangezien er geen afkomst land bekend is wilde ik graag weten waar deze vandaan zou kunnen komen... Bij mazda's is het te herkennen aan de opties die de auto heeft, weet niet of het bij mitsu ook zo is ?

daarnaast heeft auto een bodykit waar ik ook geen merk aan kan leggen, het zit er allemaal blitz uit natuurlijk maar een merkje is wel handig om te weten (wat ik er verder mee kan is ook nog maar weer de vraag :P)

en imitatie plaatwerk is dat te verkrijgen ? want de achter wielbogen zijn zo goed als verrot en deze moeten op nieuw in gelast worden maar dat doe ik liever met nieuwplaat werk als oud.

Hier onder vinden jullie 2 fotos van de auto opzich.





Wat mag zo'iets eigenlijk kosten, ding heeft behoorlijk rotte plekken bij de wielbogen en de kopse kant van de dorpel is gaar.  Machientje heeft 188k gelopen en heeft bij 137k groooote beurt gehad incl nieuwe rad.

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel beantwoorden van me vragen :)

Mevolution

#1
welkom,
het ziet er goed uit en zoverre ik weet kun je dat zien aan het chachinummer de eerste paar letters, er rijden hier in nederland noggal wat americaanse Eclipsjes rond en die hebben hele andere begin chachinummer letters.
ik zou het voor je naar kunnen kijken:)

sp1046mhs1

#2
Welkom! ;)

Ik heb net op RDW zitten kijken. De APK is sinds 22-01 jl. verlopen, géén WA-verzekering, 'grijze' import (15 jaar oud!), standaard 1.6GLi, mét serieus las- en spuitwerk. Tsja, ik zou er niet te veel voor bieden, hooguit €1.250,=... :? En dan wél incl. nieuwe APK! :geek:

Edit:
Ik klink misschien niet helemaal positief, maar het zijn prachtige Colt's waar een hoop moois van valt te maken. Maar teveel uitgeven qua aanschaf én een hoop investeren in opknappen is zonde van je geld.  8-)

Hellracer

#3
Citim nga: "sp1046mhs1"Welkom! ;)

Ik heb net op RDW zitten kijken. De APK is sinds 22-01 jl. verlopen, géén WA-verzekering, 'grijze' import (15 jaar oud!), standaard 1.6GLi, mét serieus las- en spuitwerk. Tsja, ik zou er niet te veel voor bieden, hooguit €1.250,=... :? En dan wél incl. nieuwe APK! :geek:

Edit:
Ik klink misschien niet helemaal positief, maar het zijn prachtige Colt's waar een hoop moois van valt te maken. Maar teveel uitgeven qua aanschaf én een hoop investeren in opknappen is zonde van je geld.  8-)

Wat bedoel je met grijze import ? ik koop het apparaat "as is" dus zonder apk, en inzoverre lijkt het er op dat alleen de rotte plekken de apk afkeurpunten zijn. Tevens was ik ook niet bereid om 1250voor te geven eerder de helft zegmaar. Het moet voor mij even een leuk karretje wezen om mee naar me werk te rijden en weer terug, voor de zondagen of weekenden heb ik nog een mazda-tje :) Ik heb overigens nog even de andere foto gefixt nu met achterkantje ;)

bedankt alvast !

sp1046mhs1

#4
Citim nga: "Hellracer"
Citim nga: "sp1046mhs1"Welkom! ;)

Ik heb net op RDW zitten kijken. De APK is sinds 22-01 jl. verlopen, géén WA-verzekering, 'grijze' import (15 jaar oud!), standaard 1.6GLi, mét serieus las- en spuitwerk. Tsja, ik zou er niet te veel voor bieden, hooguit €1.250,=... :? En dan wél incl. nieuwe APK! :geek:

Edit:
Ik klink misschien niet helemaal positief, maar het zijn prachtige Colt's waar een hoop moois van valt te maken. Maar teveel uitgeven qua aanschaf én een hoop investeren in opknappen is zonde van je geld.  8-)

Wat bedoel je met grijze import ?

Via de site van de RDW kan je basis voertuiggegevens opvragen. Kijk ik naar dit kenteken, dan is de 1e toelating 17-03-1994, maar 1e afgifte NL is 19-06-1998. Hierop maak ik uit dat de auto al enige tijd heeft rondgereden, alvorens is toegelaten op het Nederlandse wegennet met een Nederlands kenteken. Ik vermoed dat de auto uit bijv. Duitsland afkomstig is. ;)


Citim nga: "Hellracer"ik koop het apparaat "as is" dus zonder apk, en inzoverre lijkt het er op dat alleen de rotte plekken de apk afkeurpunten zijn.

Wanneer je er weken werk aan gaat hebben (vrije tijd), dan zou je kunnen overwegen de auto te schorsen. Als je de auto gereed hebt en wilt laten keuren, dan ga je even naar het Postkantoor om dit weer om te zetten. Reden: wanneer de auto op jouw naam staat ben je verplicht de auto APK gekeurd te hebben. Een WA-verzekering is ook verplicht. Voldoe je aan één van genoemde punten niet, dan zou je een geautomatiseerd aangemaakte enveloppe van het CJIB op de mat kunnen verwachten met een beschikkingsvoorstel... :?

Hellracer

#5
Hallo even een kleine update van uit het noorden :P

Ik heb deze machien gekocht, mede omdat mijn dagelijkse auto na een bezoek aan de sloot het niet meer na kan vertellen... (en ik reed zelf niet eens :( ) dus ik moet wel een vervoersmiddel hebben....

coltje komt er aan, nieuwe kassies er inlassen, apktje er op en gas :)

meer updates later ;)

Colt 91

#6
in deze staat is zo'n Colt niet meer dan 600 euries waard.
ik heb er zat voor minder gekocht. ;)

sp1046mhs1

#7
Ik ben benieuwd naar je verhaal en naar je komende updates. ;)

Succes! 8-)

Hellracer

#8
Nou de slijptol is bezig geweest en de autosloop heeft 2 setjes wielkast randjes aangeleverd. De rotte delen zijn er inmiddels uit en aan 1 kant zit al een nieuwe rand tijdelijk gelast. Vandaag word het aflassen en dan op naar de APK 8-)

fotos staan nog op de mobiel dus die komen later :D

sp1046mhs1

#9
Kijk, lekker aan het werk. APK goed verlopen? ;)

Evo driver

#10
Voertuiggegevens  
 

 
Terug naar invoerpagina Print Geen Acrobat Reader? Klik hier  print  

Voertuig & APK Eigenschappen Verbruik & Milieu Historie
 
MITSUBISHI COLT 1.6 GLI U9
Voertuig
Kenteken    
Voertuigsoort  personenauto
Merk   MITSUBISHI
Handelsbenaming   COLT 1.6 GLI U9
Brandstof   Benzine
 
Vervaldatum APK  22-01-2009 Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling  06-04-2009
 
BPM  € 3090
Motorrijtuigenbelasting  Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd  Ja
 
Ik denk het nog niet.

sp1046mhs1

#11
Boete voor het niet hebben van een geldige APK worden niet meer handmatig uitgeschreven bij constatering langs de weg, maar geautomatiseerd aangemaakt door interface tussen RDW en CJIB. En die interface is geregeld. Een geldige APK is dus echt wel een must! Afgezien dat je verzekering alleen geldig is bij een geldige APK (en nu dus bij evt. schade pertinent niet uitbetaald). Maar dat weet iedereen, toch?  ;)

Hellracer

#12
Jup dat klopt en ook ik ben daar van bewust.

Coltje staat nou in me loods waar een stuk lasapparaat naast staat  :x  oftewel moet met spoed een andere roggelen.
daarnaast schors ik deze week de colt nog om het een en ander klaar te maken.

het blijft niet bij alleen de wielkasjes  :?  bodem ga ik ook drekt kaalmaken opnieuw in de bitumen en tectyle.

gelijk ff goed zegmaar. :mrgreen:

Hellracer

#13
en had ik nog een vraag ... wil geen nieuw topic openen en met de zoek functie kom ik er niet helemaal achter

Wat voor mooi motortje kan er nou nog meer in zo'n colt buiten een GTI om?

of kan ik een GTI motor drekt op de 1.6 16v bak + assen zetten ?  ( hij staat dan toch stil  :mrgreen: )

sp1046mhs1

#14
Citim nga: "Hellracer"daarnaast schors ik deze week de colt nog om het een en ander klaar te maken.

Wacht hier niet te lang mee, beter gisteren dan morgen. Je begrijpt wat ik bedoel! :geek:

Enne, als de schorsing geregeld is, dan behoef je er ook geen haastklus van maken. En dit komt het eindresultaat alleen maar ten goede! 8-)