Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Na ongeluk toch weer een Carisma

Filluar nga Carisma maniak, Janar 17, 2009, 02:16:25 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Carisma maniak

Hallo allemaal,
Ik heb in juli vorig jaar mijn eerste Mitsubishi gekocht. Het was een Carisma 1.8 GLX van 1997. Ik was er erg blij mee. Helaas heeft in december vorig jaar een Belg met ongeveer 80km/uur mijn geparkeerde auto total-loss gereden.

De Carisma was me zo goed bevallen dat ik besloten had om er weer een te kopen. Een nette 1.8 GLX (met niet teveel kilometers en in de juiste kleur) bleek moeilijk te vinden, dus kwam ik bij de GDI uit.

Na wat zoeken heb ik afgelopen woensdag eindelijk een nieuwe auto gekocht. Het is een 1.8 GDI comfort van 1999. Op wat gebruikssporen na is hij nog erg mooi. Alles is nog wel gewoon standaard. Helaas tikken de klepstoters wel wat, maar zijn rijprestaties zijn perfect.

Mijn vorige auto:




Mijn nieuwe auto:


Anonymous

#1
Citim nga: "Carisma maniak"Hallo allemaal,
Ik heb in juli vorig jaar mijn eerste Mitsubishi gekocht. Het was een Carisma 1.8 GLX van 1997. Ik was er erg blij mee. Helaas heeft in december vorig jaar een Belg met ongeveer 80km/uur mijn geparkeerde auto total-loss gereden.

De Carisma was me zo goed bevallen dat ik besloten had om er weer een te kopen. Een nette 1.8 GLX (met niet teveel kilometers en in de juiste kleur) bleek moeilijk te vinden, dus kwam ik bij de GDI uit.

Na wat zoeken heb ik afgelopen woensdag eindelijk een nieuwe auto gekocht. Het is een 1.8 GDI comfort van 1999. Op wat gebruikssporen na is hij nog erg mooi. Alles is nog wel gewoon standaard. Helaas tikken de klepstoters wel wat, maar zijn rijprestaties zijn perfect.

Mijn vorige auto:




Mijn nieuwe auto:


Zo dat ziet er heftig uit. Wat je nieuwe Carisma betreft, veel geluk ermee en véél veilige kilometers! Wat het tikken van de kleppen betreft; daar hebben GDI motoren nog wel eens last van. Omdat het hier een GDI motor betreft, laat even nakijken of hij als z'n modificatie's heeft gehad. Ik denk hierbij aan het vervangen van de hydraulische kleppen (terugroep actie) zal nu wel verlopen zijn. Software aanpassing - reinigen gasklephuis - gratis reinigen van het motorblok dmv het z.g. Carbon Blasteren. Een GDI motor is net als een diesel een arm mengsel motor, die de eigenschap heeft snel te vervuilen (NOx) Het is dus raadzaam de motor regelmatig 1x per jaar te laten reinigen. Ook het gebruik van de juiste olie is héél belangrijk, een GDI motor vraagt speciale motorolie, tot slot is ook de benzine die je tankt belangrijk, Shell V Power is een optie maar Ultimate van BP is het beste! Overigens er wordt vaak negatief over de GDI motor geschreven, echter als je goed en regelmatig onderhoud pleegt, dan heb je er alleen maar plezier van. De GDI motor is een zéér krachtige motor met voldoende krachte en souplesse, ik kan het weten want ik rij zelf ook een Mitsubishi met GDI motor, namelijk een SpaceWagon. Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

mvg Hans (GTI-tje)

Carisma maniak

#2
Hallo,
Bedankt voor je leuke reacie. Dankzij dit forum had ik al heel veel nuttige informatie gevonden. Is er een soort olie die je me kan aanraden?

Chaoth

#3
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.. Mooie kleur trouwens  8-)

Hopelijk rijdt niemand deze aan gort.. was echt zonde van je auto man  :(

sp1046mhs1

#4
Citim nga: "Carisma maniak"Ik heb in juli vorig jaar mijn eerste Mitsubishi gekocht. Het was een Carisma 1.8 GLX van 1997. Ik was er erg blij mee. Helaas heeft in december vorig jaar een Belg met ongeveer 80km/uur mijn geparkeerde auto total-loss gereden.
Damn! Da's een beste klap geweest... :shock:

Carisma maniak

#5
Bij het ongeluk was ook een auto van een vriend betrokken die er een stukje achter stond. Die werd vol geraakt.
Mijn auto was nog herkenbaar, maar de auto van de Belg was er net iets erger aan toe. Hij was overigens gelukkig niet gewond, dus zijn Opel Astra GTC heeft de botsproef doorstaan . Vermoedelijk is hij in slaap gevallen.