Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

regelmatig remcilinders lopend maken

Filluar nga Pam, Shkurt 21, 2023, 06:40:10 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Pam

Hallo allemaal,Inmiddels moet ik voor het 3e jaar op rij mijn remcilinders uit elkaar halen en schoonmaken. Het gaat om de voor remmen. Dit jaar voor het eerst ook de achterremmen.Mijn vragen:Doe ik iets verkeerd dat ik dat elk jaar moet doen? Ik haal ze er uit, maak ze schoon en zet ze terug. Afdichtings ring vervangen? Remolie vervangen? (Inmiddels met de 2e liter remolie bezig..De handremhevel gaat te hoog... afgekeurd... Zijn de achterremmen een combinatie van schijf en trommelremmen? Kan ik bij de rem zelf iets afstellen mbt handrem?
Dank!


Keezx

#1
Ik had ooit 1 auto waarvan ik de voorremklauwen elk jaar voor de APK moest demonteren, schoonmaken en weer monteren omdat ze in de loop van een jaar gingen klemmen en dus bleven hangen en aanlopen.Verder nooit, dus het is zeker niet normaal te noemen.Heb je achter ook schijven, dan komt het vaker voor, want , met name bij lichte auto's, doen achterremmen niet zoveel.Wat je kan doen:-Cilinders en zuigers checken op ruwe plekken en eventueel schuren met schuurpapier korrel 800 of fijner
-Inderdaad dichtringen en stofhoezen vervangen-Monteren met ATE pasta (blauwe tube)
Bij trommelremmen achter gewoon nieuwe cilinders, die kosten weinig tegenwoordig (imitatie) en voorkomen veel gezeik bij APK keuringen.Bij schijven achter is de hevel doorgaans te verzetten op de helicoil/schroef in de cilinder zodat ie in de gewenste positie komt in rust.