Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

alarmlichtschakelaar en richtingaanwijzers

Filluar nga JurJan2021, Korrik 10, 2021, 07:55:33 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

JurJan2021

Hallo,


Ik ben Jurgen en al geruime tijd in het bezit van een Carisma 1.6 Shogun uit 2003. Nooit problemen gehad...tot nu.


Van het ene op het andere moment werken de richtingaanwijzers en de alarmlichten niet meer. Bij het sluiten van de auto knipper de lichten nog wel dus stuk zijn ze niet.
Zekeringen nagelopen en allemaal goed, relais is te horen en na een bezoekje aan een garage, die kennelijk de alarmlichtschakelaar eruit en er weer in heeft gedaan, werkte alles weer naar behoren.
Helaas een dag later wederom hetzelfde probleem. Een nieuwe schakelaar is besteld maar kennelijk moeilijk te vinden want nog altijd geen vervanger binnen.
Zelf nog wel een 2de hands opgehaald vandaag die op werking is getest (zegt men!) maar dat heeft geen effect.


Nu moet ik eind van de week op vakantie en vroeg mij af of iemand een oplossing weet zodat ik de auto gewoon kan gebruiken. Is de alarmlichtschakelaar wellicht te omzeilen zodat de richting weer aangegeven kan worden?
Kan er zo maar een draadbreuk optreden waardoor dit euvel ontstaat?


Hoor graag jullie mening en eventuele oplossingen

Nobodie14

Draadbreuk kan altijd optreden, maar ik denk dat het relay toch niet in orde is.
De Space Star en Carisma zijn technisch grotendeels gelijk.
En ik denk dat dit je zal helpen bij het vinden van de oplossing: https://www.youtube.com/watch?v=PyPt4v1TdEM