Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Nieuw lid. Op zoek naar carisma

Filluar nga Fubar, Gusht 13, 2020, 10:53:15 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Fubar

hoi allemaal,Ik ben van plan om een carisma 1.6 te kopen. Er zal lpg in worden gelegd van kenissen voor eeen 700-800 euro. Nu heb ik een paar eisen..Lage kmstandAircoElek ramenEvt cruise control?Mijn vraag, kan een 1.6 ook uit een type voor 2001? Dus geen classic? Ik weet gelukkig al dat ik geen 1.8 moet kiezen.. kunnen jullie mij evt helpen?Wil er max ong een 1800 euro incl lpg aan kwijt zijn. Is dat redelijk? Of teveel betaald? En waar moet ik op letten? Blijf ik dan binnen de klasse tot 1250?

Kan ik ook ene kiezen met slingers ipv elek ramen en dat ombouwen of is dat niet te doen?

Nobodie14

Het is een goede keuze om voor de 1.6 motor te gaan.
Cruise Control was niet af fabriek te krijgen op een Carisma / Space Star uit die jaren.
Je zou voor electrische ramen voor kunnen gaan en achter handbediend. Dat was het minimale voor zover ik weet.
Airco is meestal niet meer werkend als je een 2-handse auto koopt.
Dan kan er van alles mis mee zijn wat echt een hoop geld kan gaan kosten.
Als dat een vereiste voor je is, koop dan een Carisma met een goed werkende airco. En controleer wanneer de laatste airco servicebeurt uitgevoerd is.
En onthoud dat je altijd het achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar overneemt. Distributiesnaar bijvoorbeeld..
Dat zijn 'dure' reparaties.
Als je een Carisma gekocht hebt, zorg er dan eerst voor dat deze in orde is en up-to-date is qua onderhoud VOORDAT je de uitgave van een LPG installatie doet.

Fubar

Top. Dankjewel. Welke jaren hebben hydraulische klepstoters? En kan het evengoed in een 1.6 die dat niet hebben? Zelfde blok als een lancer toch? Hoor het graag!

Nobodie14

Ik weet niet of de Lancer hetzelfde blok heeft?
Voor zover ik heb begrepen heeft de Carisma hetzelfde blok als de Space Star (4G18) en de Lancer hetzelfde als de Colt.


Ik heb nog nooit kleppen hoeven te laten stellen, staat ook niet in het onderhoudsschema voor de Space Star.
In de laatste 3 jaar heb ik 70.000 km op LPG afgelegd (begon op 160.000, staat nu op 230.000) zonder problemen.

Fubar

Oke. Dankjewel. En van welk bouwjaar is jouw carisma?

Nobodie14

Ik heb geen Carisma, maar een Space Star uit 2002.
Zelfde platform, andere opbouw.


De Volvo V40 van die jaartallen zijn ook op hetzelfde platform gebouwd.
Er zijn forumleden die zwart lederen interieurs van de V40 overgezet hebben naar hun Carisma..
De achterbank heeft wel wat knutselwerk nodig..

Fubar

Dat klinkt leuk. Maar vooral een carisma. Een 1999 tot 2001 of 2002 is dus eigenlijk geen optie voor lpg? Of de verkoper vragen naar het blok welk type het is?

Nobodie14

De Space Star heeft vanaf 1999 de 1.6 (4g18) motorblok erin hangen.
Ik neem aan dat dit ook voor de Carisma geldt.


Waar je wel rekening mee moet houden is beschadiging van de blanke laklaag..
Als die beschadigd, dan moet dat deel overgespoten worden als je het mooi wilt houden.


En neem een kleur waarvan er nog genoeg zijn. Grijs, blauw bijvoorbeeld. Dan is het gemakkelijker om er later eventueel plaatwerk voor te kopen.

Fubar

#8
Ah top. Mag ik jullie een voorbeeldje geven?


Zou zoiets een goede keuze zijn?

https://link.marktplaats.nl/m1587057606?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mitsubishi-carisma-1-6-gl-royal-class-benzine-rood-19f30cac-d3d4-e63c-e053-0100007f37a2?utm_source=android-share

Kilometerstand: 140.000 km
Bouwjaar: 04/1999
Verkoopprijs: € 750,-

Fubar


Nobodie14

Geen idee.
Misschien kan iemand anders er wat over vertellen.


Ik kan alleen uit eigen ervaring putten met het 4G18 blok in de Space Star.
En ja: je hebt gelijk.
Deze zit in de Carisma en in de Lancer.

Keezx

Citim nga: Fubar ne Gusht 13, 2020, 07:44:48 MD
Dat klinkt leuk. Maar vooral een carisma. Een 1999 tot 2001 of 2002 is dus eigenlijk geen optie voor lpg? Of de verkoper vragen naar het blok welk type het is?
Als je het kenteken weet, kan de RDW het motortype laten zien1584 cc is 4G181597 cc is een ouder type , m,aar ook 16V

Fubar

Ja die twee in de links zal ik zo checken. Moet ik me bij de goedkope zorgen maken? De ander is wel aan de priks, maar fijne lage kmstand..
.

Fubar

1597cc staat er bij de groene en de rode..