Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Even voorstellen

Filluar nga Ernie C., Janar 24, 2015, 07:02:46 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Ernie C.

Hallo, ik ben Ernie C. Ik nu bijna één jaar een Space Runner uit 2002, blijkbaar is dit zo'n zeldzame auto dat hij niet eens een eigen afdeling heeft op het Forum.

We hebben de auto vooral gekocht als vakantie auto en de 2 liter motor is vooralsnog voldoende gebleken om 1350kg caravan overal overheen te trekken. Behalve de ruimte en trekkracht zijn de fantastische stoelen een reden geweest om voor deze auto te gaan. De concurrente kwam van een Subaru forester en vanwege de 4wd is dat waarschijnlijk de betere trekauto maar de stoelen en de belachelijk lage prijs gaven toch de doorslag om voor de Space Runner te gaan. Eenmaal in het buitenland kun je (zonder caravan) er ook nog best wel een stukje lekker mee sturen over een bergweggetje, zeker voor een "busje". Totdat er op Col de la Schlucht ineens een Veyron in je achteruitkijkspiegel opduikt >:( .

Grappig is ook dat de auto van een afstandje veel kleiner uitziet dan dat hij is. Ik heb dan ook al regelmatig de vraag gehoord of zo'n klein Japannertje wel zo'n grote caravan mag trekken ;D .

Bij aanschaf had de auto 90.000km op de teller, daar is nu een kleine 8000km bijgekomen. Tot nu is er een abs ring vervangen. De dealer rekende 700 euro alleen aan onderdelen (complete aandrijfas) dus heb ik een losse ring op Ebay besteld en die er door een kennis onder laten zetten en was ik voor 8 tientjes klaar. De eerste apk keuring was prima zonder op of aanmerkingen, en dat voor 2250 euro!

Nu heb ik af en toe dat het check engine lampje gaat branden, maar dat is voor een andere afdeling van het forum.


Super Top

Hallo Ernie

Allereerst welkom hier op het forum!

De Space Runner is altijd erg ondergewaardeerd geweest. De directe concurrent de Subaru Forester is inderdaad een stuk bekender mede door inderdaad de 4WD.
Waarmee de Space Runner overigens in andere delen van de wereld overigens wel is geleverd. Maar helaas niet hier.
Zelf heb ik de japanse versie van de 1e generatie Space Runner (met 4WD). Dat topic staat ook in het Space Wagon board.

Heel veel rijdplezier en veel veilige kilometers met de Runner en houd ons op de hoogte!

Groeten Tjalling
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Ernie C.

Inderdaad nogal ondergewaardeerd. Het zal liggen aan de iets hogere aanschafprijs, de schuifdeur die in Europa niet echt populair is en het gebrek aan een 1.6je. Als je deze auto nu naast een Scenic van hetzelfde bouwjaar zet zie je echter wel waar dat beetje extra geld in heeft gezeten. Wat een verschil in bouwkwaliteit! En over de rijeigenschappen nog maar niet te spreken.

Ik heb het topic over jouw RVR al uitgebreid gelezen, wat een gave bak is dat!