Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Interieur en Exterieur / Re: Deur open lampje in lancer gaat niet uit
« Laatste bericht door WillemObbink Gepost op Gisteren om 05:20:33 pm »
Het probleem is verholpen! Het ging inderdaad om de schakelaar die in het slot van de achterklep verwerkt zit. Ik heb het kabeltje los gemaakt en het slot weer vast gezet en nu werkt het weer zoals het hoort. Enige nadeel is dat er nu geen lampje gaat branden als de klep open staat, maar ik denk niet dat ik daar veel last van ga hebben. Bedankt voor de tips iedereen!
2
Techniek en Tuning / Raam mechanisme Outlander I
« Laatste bericht door Killkenny Gepost op Gisteren om 03:16:03 pm »
Hallo, ik heb sinds kort een Outlander (  type I ) van 2009.  Toen ik hem kocht deed het linker raam mechanisme voor het niet. De vorige eigenaar heeft dit nog verholpen ( ik denk door er één van de sloop in te zetten ) Hierna functioneerde het wel , zij het dat het motortje gigantisch lawaai maakte. Na een paar weken echter ging hij soms wel / dan weer niet, af half omhoog , of met schokjes van 5 cm. Uiteindelijk helemaal niet meer. Spul gedemonteerd, en zowel wormwieltje van het motortje, als het kunststof tandwiel van de aandrijving waren versleten. Nieuw besteld ( heel mechanisme, dus niet alleen het motortje ) , gemonteerd, maar helaas , zelfde resultaat. Raam gaat telkens maar 5 cm tegelijk omhoog/omlaag. De bekende  "inleertruc " van vasthouden van de schakelaar werkt niet. Ook loopt het raam zelf gewoon soepel in de sponning. Iemand een andere methode ??
3
« Laatste bericht door WillemObbink Gepost op september 24, 2023, 08:47:18 pm »
Ik ga het proberen, dankjewel!
4
Space star / Re: Spacey, mijn Space Star uit 2002
« Laatste bericht door Keezx Gepost op september 23, 2023, 10:16:34 am »
Ook op LPG of gewoon benzine?
@Nobodie , sorry dat het hier uit je topic dreigt te lopen, mijn vraag was eigenlijk direct aan jou....
5
« Laatste bericht door MarkW Gepost op september 23, 2023, 09:49:35 am »
Mijn Micra rijdt al 100.000 met dezelfde bougies. Ik had ooit nieuwe besteld. En toen kwam ik erachter dat ik niet de juiste bougiedop had. En toen is het er eigenlijk niet meer van gekomen. En inmiddels is het een soort experiment geworden van hoe lang ik kan rijden met een setje bougies. Tot nu toe loopt hij er niet anders om. Geen gestotter, gehaper of hoger verbruik.
6
« Laatste bericht door Keezx Gepost op september 21, 2023, 07:30:05 pm »

Ik houd sinds 1999 een logboek bij van al mijn auto's om op die manier bij te houden wat er aan de auto's gedaan is, waarom dat gedaan is, wat mijn ervaringen ermee zijn en hoeveel het me gekost heeft.
Anderen kunnen dan lering trekken uit mijn ervaringen of ideeën opdoen voor hun eigen auto.
Daarnaast houd ik in een Excel sheet de uitgaven bij, het brandstofverbruik met de bijbehorende brandstofkosten alsook het onderhoudsschema van de auto zodat ik weet wat er tijdens de servicebeurten gedaan is, wat er de volgende keer moet gebeuren en wanneer de volgende beurt plaats moet vinden.

CUT
Ik stond deze week wat in dubio over m'n bougies, die hebben nu 25000 km gedraaid, de motor start en loopt perfect en er zijn geen signalen dat er wat aan zit te komen.Desondanks wordt voor de stinknormale NGK's BKR 6E 11 als levensduur 15000 of 30000 km opgegeven, al naar gelang de bron, maar zeker geen 50000 km.Ook heb ik van een doorgewinterde LPG rijder gehoord, dat je van de door de fabrikant gespecificeerde gebruiksduur beter de helft tot 2/3 kan nemen, dus daar ben ik al ruim overheen.
Wat is hier wijsheid, heb je al eens de 50000 km gedaan met dezelfde set bougies?
7
« Laatste bericht door MarkW Gepost op september 19, 2023, 10:10:51 am »
De schakelaar zit normaalgesproken wel ergens in het slot verwerkt. Ik heb nooit zo'n slot uit elkaar gehad, dus ik weet niet of die schakelaar te vervangen is. Het slot uit de achterklep halen zal niet zo'n lastige klus zijn. Maar je zou dus eerst eens kunnen kijken of je afstandsbediening wel werkt als je de stekker van het slot lostrekt. Dan weet je in ieder geval of je in de juiste richting zoekt.
8
« Laatste bericht door WillemObbink Gepost op september 18, 2023, 12:40:10 pm »
Heb de deuren met flinke overtuiging dicht gegooid maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook heb ik alle schakelaars om de beurt gedemonteerd maar het probleem blijft bestaan. Kan ik de micro schakelaar van de achterklep vervangen of moet dan het hele slot eruit?
9
« Laatste bericht door MarkW Gepost op september 17, 2023, 08:48:19 pm »
Als je een schakelaar demonteert zal deze daardoor logischerwijs sowieso geen verbinding meer maken. Als je ze één voor één demonteert kun je zien of één van deze schakelaars de boosdoener is. Als dit niet het geval is, zal het de micro schakelaar in het slot van de kofferbak zijn.

Heb je de kofferbak overigens goed in het (tweede) slot gegooid. De achterklep van mijn Lancer heeft namelijk ook iets meer overtuigingskracht nodig af en toe.
10
Outlander / Re: Koppeling werkt niet meer...
« Laatste bericht door Keezx Gepost op september 16, 2023, 12:12:14 am »
Je hebt lekkage in je koppelingscircuit...
Eerst maar eens kijken waar de secundaire cilinder zit, zit die buiten de bak en bedient hij zichtbaar de koppelingshefboom , of zit hij in het koppelingshuis, wat best wel vervelend is...Komt er vloeistof tussen bak en motorblok vandaan , dan moet de bak van de motor af en de hulpcilinder vernieuwd of gereviseerd worden.Ook kan de primaire cilinder lek zijn, die zit achter het koppelingspedaal.
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10