Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

winterbanden

Filluar nga Anonymous, Janar 04, 2005, 05:38:06 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Anonymous

mijn vader heeft zijn vw vento verkocht en heeft nog een setje winterbande+velgen liggen met dezelfde steek als mijn colt.
het is velgen maat 14" en de band is 60 hoog. mijn orignele velgen zijn 13" en 70 hoog.
nu is de vraag of ik deze winterwiel kan gebruiken op mijn colt zonder dat de wiel omtrek groter of kleiner is dan de originele? anders klopt de km-teller niet meer!

MaRco2

#1
Waarschijnlijk rij jij zelf op 175/70-13 en als de winterwielen 185/60-14 zijn.... geen probleem. Let wel dat de ET waarde niet te veel afwijkt.

Anonymous

#2
ik had ff op fznederland.com gekeken en daar geeft de steekwijzer 4x100 et45 aan voor de vento en de colt dus dat zal wel passen. er zit alleen wel verschil in diameter van de naaf. geeft dit problemen?

MitsuRulez

#3
passen  Razz ALs van de VW wielen de naaf kleiner is zoiezo nie, andersom wel, maar dan heb je kans dat het wiel niet helemal centreerd

Anonymous

#4
de naaf van de vw is 57,1 en mijn colt  56,1. dus dat zal wel passen, er zijn daar toch ook van centreerringen voor?

MaRco2

#5
Yep, met een plastic ringetje ben je klaar (nou ja, vier dan). Razz

MitsuRulez

#6
Da's alleen voor lichtmetalo's dacht ik. Als je de wielen past en hij schud niet dat moet het goed zijn.

MaRco2

#7
Da's inderdaad een goede, maar waarom alleen LMW centreren en staal niet?

MitsuRulez

#8
Confused ik heb geen idee