Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Stuurbekrachtigings olie

Filluar nga 3 Diamonds, Prill 15, 2013, 09:47:52 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

3 Diamonds

Hoi allemaal,

Ik wilde laatst stuurbekrachtigingsolie bijvullen(Lancer Wagon 2.0  2005) en hierbij viel mij op dat de olie (die normaal helderrood is) er nogal bruin uitzag.
Ik wil het eigenlijk vervangen door nieuwe olie (hele systeem) .
Heeft iemand een tip waar ik het systeem het beste kan openen om het keeg te laten lopen?
Ik heb geen vraagbaak of zo dus is het lastig om van te voren te bekijken hoe je zoiets het beste kunt aanpakken.
Weet iemand trouwens waar je een vraagbaak of iets dergelijks kunt verkrijgen van een Mitsubishi Lancer Wagon 2005 2.0ltr.

Met vriendelijke groeten,
3 Diamonds.

Willyv

en hoe ga je heel dat systeem ontluchten? Veiligheid heeft een prijs. ik zou zeggen als je het niet echt weet blijf eraf.

Eagle1982

Leeg halen lijkt me logischerwijze op het laagste punt.
Als er geen aftappunt is dan haal je de laagst mogelijke aansluiting los, bijvoorbeeld op het stuurhuis.


Leeg laten lopen, en vervolgens de handel terug bouwen en systeem vullen.
Motor starten en peil controleren, door het draaien van de pomp zul je eerst wel even iets bij moeten vullen voordat je kunt gaan ontluchten.
Ontluchten is een een kwestie van met draaiende motor het stuur een keer helemaal naar links vervolgens helemaal naar rechts (doe dit niet te snel, geef de olie en de lucht wel de tijd, en doe dit bij voorkeur met de voorwielen los van de grond).
Wanneer je het stuur te snel draait ga je de lucht die nog in het systeem zit comprimeren en de druk die daarbij ontstaat kan schadelijk zijn voor je systeem.



Controleer nogmaals het peil en vul zo nodig bij tot de MAX aanduiding.


3 Diamonds

Hoi Eagle,en Willyv

Bedankt voor jullie reactie,
Het systeem ontluchten ken ik , (al eens bij een Hyundai  gedaan na een reparatie).
Maar ik vroeg me af of er ergens een aftapplug zit of zo?
Ik heb de auto nog niet van onderen bekeken , maar ik zal hem eens op bokjes zetten en  er onderkruipen.
Het is vast allemaal niet zo spannend, maar ik dacht ik gooi eens een balletje op hier voor wat tips.
Heb inmiddels ook een werkplaats CD-rom besteld zodat ik wat meer documentatie over deze auto heb.
Nogmaals bedankt voor de info.

Gr, 3 Diamonds.