Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Gezocht FTO 2.0 V6 MIVEC belangrijk

Filluar nga areksz121, Gusht 22, 2013, 06:06:30 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

areksz121

Hallo, mijn naam is Arek. Ik ben nieuw op het forum en heb en originele auto (ik bedoel Galant met onderdelen van FTO MIVEC). Mijn problem is, dat mijn motor heeft weinig vermogen tegen fabrikant data. Is er iemand met FTO MIVEC vlak bij dordrecht om te mij helpen? Ik heb wel laptop met uitlezen kabel. Mijn bedoeling is dat ik wil andere FTO uitlezen om te kijken of parameters zijn de zelfde, of helemaal anders. Twe weken geleden heb een dyno test gedaan en ipv 200Nm/200PK ik heb aleen maar 153Nm/155,5PK. In de parameters bij uitlezen problem zit in "Octane Level" (ipv 100% is 38%) en "Fuel trim high LTFT" (blijft vast op -25%). Ik ben lang bezig met mitsubishi en 6A12 motor zelfs opnieuw gebouwd heb. Ook elektra is geen problem voor mij.


Later wil ik ook mijn auto voorstellen ;)


Is er iemand om mij snel mogelijk te helpen?
Mijn tel is 0645 318 684, s'middags, s'avonds bereikbaar, altijd kan sms sturen ;)


Groetjes
Arek

AMP

ergens een vacuum lek of een slechte luchtmassa sensor misschien?

areksz121

MIVEC gebruikt geen luchtmassameter. Er is maar inlaat lucht temp sensor en apart MAP sensor (vacuum sensor). Volgens mij problem zit in ECU en er is iets geblokeerd. Daarom wil ik een andere MIVEC bekijken met laptop wat zegt over "Octane level" en Fuel Trim HIGH LTFT" Reset met accu los geheele de nacht help niet. Na de resetten moet eigenlijk Octane Level op 100% beginen en Fuel Trim HIGH bijna 0% Daarna de Octane level, afhankelijk van de brandstof qualiteit, verandert het zich zelf. Maar nooit tot 38%!


Kan iemand eigen FTO door mij laten uitlezen?






areksz121

Donderdag ik heb een andere ECU gekregen. Nu Octane level blijft op 0% en Fuel trim high op -18%. Geen idee wat is dit... Of MIVEC FTO is een andere computer, wat Evoscan kan niet zo goed uitlezen of wet niet :(


Bij FTO non MIVEC werkt programma toch goed. Is er echt niemand met MIVEC wie kan aan mij helpen? Graag wil ik ook volgende FTO non MIVEC uitlezen. AMP, kunnen wij afspreken?

Evo driver

Met dit verhaal kan je meerdere kanten op.

1 is de bank wel betrouwbaar ?
2 wat is de gezondheid van je motor ?
3 wat voor benzine rijd je ?
4 slaat je mivec wel in ?
5 zijn het wiel pk en nm of motor wiel pk en nm ?

Gr, remco

areksz121

1. Ja, wel.
2. Motor is opnieuw gebouwd 1 jaar geleden (koppen revisie, nieuwe zuigerringen etc)
3. 98
4. Ja
5. Pk en Nm op motor


Warschanlijk bij FTO ECU Evoscan leest niet "octane level"
Ik heb zelf al gevonden, dat problem zit in distributieriem. Ik moet nu een FTO bekijken, hoe zit de nokkenaas van inlaat zijde onder olie dop. Bijna twee weken geleden heb distributie open gemaakt en de inlaat nokkenaas tandwiel naar voor gedaan om 1 tand. Motor is sterker geworden, rijdt heelemaal anders, dan eerder. Het blijkt zo, omdat ik heb geen merkteken van dit nokkenaas op de rand van klepdeksel. Huidige afstelling is ook onzeker. Volgens mij, dat kan dat moet er nog een tand naar voor stellen. Maar eerst ik moet een andere GPX distributie bekijken. In serice boek merktekens staan wel, maar het is niet gelijk met praktijk. Is er iemand met zijn FTO om mij laten zien hoe moet dat juist afgesteld worden? Daarna ga ik dikke teken op klepdeksel maken ::)

AMP

staan de kleppen en de kleppenstoters wel juist? heb me laten vertellen door een Mitsubishi monteur dat dit nogal voor problemen kan zorgen met name de kleppenstoters worden al wel eens vergeten en die kunnen voor heel wat problemen zorgen bij een Mivec, en nogmaals het motorblok van een FTO ligt andersom dus door naar een FTO te kijken ga je volgens mij niet dichter bij de oplossing komen, zijn er hier op MOC geen mensen met een 7G galant of Mitsubishi met dat zelfde Mivec motorblok?

areksz121

#7
Ik herhaal nog eens...Dat de distributieriem andersom ligt, geen problem is. Ik heb wel klepdeksels samen met koppen en ECU van FTO. Zijn gewoon dezelfde motoren 6A12 van 7G galant of  FTO MIVEC of non MIVEC, zelfde compressie, onsteking volgoorde. Als in FTO 1e cilinder zit achter, dan bij mijn motor 1e cilinder zit op voorkant. Echt geen verschil, alle dingen zijn goed gekeken, en nu blijft  maar vraag om en teken...het is de belangrijkste teken waar ligt inlaat nokkenaas met sensor (onder olie dop). Bij DOHC non MIVEC FTO of 7g galant ligt ie sensor op uitlaatzijde. Hebben jullie al begrepen?

http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forums/index.php/topic,9426.0.html