Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Engine swap voor de Eclipse 1G

Filluar nga 4Koen63, Nentor 29, 2011, 09:03:35 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

4Koen63

Hallo

Ik ga niet meteen bevestigen dat ik aan een motorswap gaan doen, maar mocht ik ooit geld over hebben, en de Eclipse is het nog waard, zou ik wel een motorswapje willen doen aangezien er uit het 4G63 motorblok zonder het gebruik van een turbo niet gek veel meer vermogen uit te halen is.

Dus ik ga me alvast orienteren op de eventuele mogelijkheden.
Nu staat als "kandidaten" voor de swap:

6A12 MIVEC (2.0L V6 (200pk/200Nm) uit de Mitsubishi FTO) of een
6A13 (2.5L V6 (163pk/225Nm) uit de Mitsubishi Galant 8G).

Aangezien de Eclipse op basis van de Galant is lijkt het me wel mogelijk dat als ik een complete Galant als donorauto koop, dat een motorswap "wel te doen" moet zijn (begrip is natuurlijk relatief :P )

Weet iemand van jullie hier toevallig meer over?

Alvast bedankt,

m.v.g.,

Koen

kaya design

ik zou dan eerder kijken voor een doner eclipe/talon/laser uit de VS.
de eclipse gsx om precies te zijn.

4g63t blok en 4WD onderstel ;)

4Koen63

Dat is 't nou juist, (ik ook met mijn eigenwijsheid) ik wil iets "aparters" als simpelweg turboën :P

Chaoth

Je hebt het hier wel over een 4g63t blok hoor! Zitten ook in de evo's (H)

4Koen63

Weet ik, ik heb ook niks tegen de 4G63T, ik ben alleen meer een fan van zescilinders.  :)

Evo driver

Dan zou ik voor een vr4 motor gaan van een galant 2500 cc 6 cilinder en 2 turbo !!!

4Koen63

Zit je dan met die twin turbo niet de LHD in de weg? (weet toevallig dat het zo is bij Skylines, als je die naar LHD wilt ombouwen).
Denk dat zoiets ook iets duurder is dan bovenstaande opties, kans is groot dat er dan een VR4 geïmporteerd moet worden, niet?

jesse2g

Je moet geen 6a12 erin zetten maar een 6a13tt zoals Remco zegt. Een 6A12 is niets in zo'n zware auto..

4Koen63

Denk dat beide ongeblazen blokjes wel volstaan in de Eclipse, ik ben sowieso op zoek naar meer koppel en dat hebben ze beide wel t.o.v. een N/A 4G63.

jesse2g

Citim nga: 4Koen63 ne Nentor 29, 2011, 10:04:35 MD
Denk dat beide ongeblazen blokjes wel volstaan in de Eclipse, ik ben sowieso op zoek naar meer koppel en dat hebben ze beide wel t.o.v. een N/A 4G63.

Dat klopt, echter is een 6A12 vrijwel max tuned. Het blok is zoals het is. Je kunt enkele tweaks nog toepassen, maar dan heb je het gehad. Als je nagaat dat de GS-T welke ik heb staan zo'n 380PK heeft, ten opzichte van een 200PK uit een 6A12, lijkt met een 6A12 swap nutteloos en kun je van dat geld een goede turbo setup maken op jou huidige blok. Maar goed, dat is mijn mening.

kaya design

ik zal alsnog gaan voor de 4g63t en gsx onderstel vooral als je al ziet wat er voor die blokken te krijgen is aangezien ze in de VS die dingen opfokke tot rond de 800paardjes.
moet je maar is gaan kijken op youtube en dan GASTROKER over de 1000PK en in de 8sec op 400mtr :o