Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

1.3 colt 1993 vonkt niet meer.

Filluar nga WillemH, Shkurt 26, 2011, 08:29:46 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Robbert

#15
Citim nga: "WillemH"is het bij een kapotte ecu dan wel zo dat er Wel spanning op de stekkers staat die in de ontsteking gaan?

Hallo Willem,

Een ECU oftewel injectiecomputer is een complex geval, het ligt er maar net aan waar op de printplaat de lekkage zich bevind, bij de 1 begint de motor te haperen, bij de ander valt ie helemaal stil en vonkt vervolgens niet meer. Gewoon even je ECU loskoppelen, opschroeven en goed bekijken. Wel voor het loskoppelen je +pool van de accu loskoppelen. Als je die bekeken hebt ben je waarschijnlijk al achter het probleem ;) Mocht dat het probleem zijn dan kun je als je geluk hebt voor een prikkie "tussen de 25,00 en 50,00€" wel een ECU scoren bij sloperij Prins in Ercia, die hebben nog wel 1.3i Coltjes staan waar misschien nog een goede ECU in zit. Er staan inderdaad nummers op de ECU, maar iedere ECU van een Colt/Lancer 1.3i 12V van de bouwjaren 1993/1995 past.

Groet,n uut Drenthe.

GTI-tje

Citim nga: Robbert ne Mars 10, 2011, 09:55:58 MD
Hallo Willem,

Een ECU oftewel injectiecomputer is een complex geval, het ligt er maar net aan waar op de printplaat de lekkage zich bevind, bij de 1 begint de motor te haperen, bij de ander valt ie helemaal stil en vonkt vervolgens niet meer. Gewoon even je ECU loskoppelen, opschroeven en goed bekijken. Wel voor het loskoppelen je +pool van de accu loskoppelen. Als je die bekeken hebt ben je waarschijnlijk al achter het probleem <!-- s;) --> ;) <!-- s;) --> Mocht dat het probleem zijn dan kun je als je geluk hebt voor een prikkie "tussen de 25,00 en 50,00€" wel een ECU scoren bij sloperij Prins in Ercia, die hebben nog wel 1.3i Coltjes staan waar misschien nog een goede ECU in zit. Er staan inderdaad nummers op de ECU, maar iedere ECU van een Colt/Lancer 1.3i 12V van de bouwjaren 1993/1995 past.

Groet,n uut Drenthe.


Hoi Robbert,


Het nummer wat Willem zoekt is MD 189748 zo heb ik begrepen, maar als jij zegt dat iedere ecu uit een Lancer/Colt 1.3i 12V van de bouwjaren 1993/1995 geschikt zijn, dan zijn er waarschijnlijk ook nog andere nummers. Is iemand hier op het forum bekend met deze nummers? Dat maakt het zoeken naar een geschikte ecu wel wat makkelijker.


Grt Hans

Prometheus


Robbert

Citim nga: GTI-tje ne Mars 20, 2011, 07:37:59 MD

Hoi Robbert,


Het nummer wat Willem zoekt is MD 189748 zo heb ik begrepen, maar als jij zegt dat iedere ecu uit een Lancer/Colt 1.3i 12V van de bouwjaren 1993/1995 geschikt zijn, dan zijn er waarschijnlijk ook nog andere nummers. Is iemand hier op het forum bekend met deze nummers? Dat maakt het zoeken naar een geschikte ecu wel wat makkelijker.


Grt Hans

Hallo Hans,

Dit type Colt is jaren in omloop geweest dus ongetwijfeld zijn er ECU,s met andere nummers, de 1.3i motoren zijn qua techniek in die jaren nooit veranderd voor zover ik weet, dus dan passen alle types ECU,s "1.3i" om de boel aan te sturen. Maar bedankt voor het nummer, ik zal eens kijken als ik bij sloperij Prins kom, al was het maar om te checken of er meerdere nummers zijn ;) .

Groeten Robbert

GTI-tje

Citim nga: Robbert ne Mars 22, 2011, 10:19:38 MD

Hallo Hans,

Dit type Colt is jaren in omloop geweest dus ongetwijfeld zijn er ECU,s met andere nummers, de 1.3i motoren zijn qua techniek in die jaren nooit veranderd voor zover ik weet, dus dan passen alle types ECU,s "1.3i" om de boel aan te sturen. Maar bedankt voor het nummer, ik zal eens kijken als ik bij sloperij Prins kom, al was het maar om te checken of er meerdere nummers zijn ;) .

Groeten Robbert


Hallo Robbert,


Ik denk dat je die informatie beter naar Promentheus kunt sturen,  ik zelf ben niet zoekende ik probeer hem alleen te helpen iets te vinden. Maar toch bedankt voor de informatie.


Grt Hans (GTI-tje)

WillemH

#20
hallo iedereen,

ik heb een ecu gevonden uit een 1.3 colt 12V uit 1993 het nummer ervan is md308311 deze auto heeft dezelfde motor als mijn colt. deze zou het dus ook moeten doen.  :P

GTI-tje

Citim nga: WillemH ne Mars 24, 2011, 08:49:28 MD
hallo iedereen,

ik heb een ecu gevonden uit een 1.3 colt 12V uit 1993 het nummer ervan is md308311 deze auto heeft dezelfde motor als mijn colt. deze zou het dus ook moeten doen.  :P


In principe wel, dat is mooi, dan staak ik mijn zoektocht.

WillemH

Kan iemand dit met zekerheid zeggen? ik heb hem nog niet gekocht. Deze colt is trouwens van 95, die van mij uit 93.
heb geen zin om hem voor niks te kopen.

:(

GTI-tje

Citim nga: WillemH ne Mars 24, 2011, 09:37:27 MD
Kan iemand dit met zekerheid zeggen? ik heb hem nog niet gekocht. Deze colt is trouwens van 95, die van mij uit 93.
heb geen zin om hem voor niks te kopen.

:(


Vraag Robbert even om advies, via een PB-tje, ook gezien zijn reactie over dit onderwerp hier op het forum. Of vraag anders zelf even advies bij de dealer.

Evo driver

Als alle nummers kloppen dan zal het ook werken

gr, remco