Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Ver$uZ Motorsport stelt zich voor

Filluar nga Ver$uZ Motorsport, Nentor 22, 2010, 10:37:43 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Ver$uZ Motorsport

ik ben davy, 23 jaar en wonende te Essene tegen Aalst en Asse (vl brabant)

ik rijd momenteel nog met een bmw M5 van 2001 4.9 v8, maar deze is bijna verkocht als het zo verder gaat

ik zou deze willen inruilen voor een mitsubishi lancer evo 9 ( mijn eerste gedacht was een evo 6, maarja wat oud om elke dag mee te rijden mss )

ik zou graag meer info krijgen over deze wagen kwa rijgedrag, verbruik onder de verschillende omstandigheden

Joeri

#1
verbruik ga je niet onder de 10L/100km zitten denk ik
ook al omdat de wagen zelf uitdaagt om sportiever te rijden
qua veren is hij harder opgehangen dan een standaard lancer of andere wagen maar gezien zijn "roeping" niet gek
ik heb bij mijn colt ook een hardere vering zitten en ik vind het juist fijner rijden, ligt er dus aan wat je fijn vindt
de 4X4 sturing van de evo zal je hard mee kunnen gaan en heeft een grote tolerantie-grens
eer je van de weg zal gaan heb je al rijkelijke stunten uit gehaald
zeker bij regen en glad wegdek zal je beduidend meer grip hebben dan je huidige wagen
voor de rest, post zeker pics als je je evo IX in huis hebt en veel plezier ;)

vinc

#2
Hey,

nen Evo 9 een van mijn favorieten, 8-)  
ge moet anders eens op TWA vragen dr zit ene uit erondegem met een Rode Mitsubishi Evo 9

Ver$uZ Motorsport

#3
Citim nga: "vinc"Hey,

nen Evo 9 een van mijn favorieten, 8-)  
ge moet anders eens op TWA vragen dr zit ene uit erondegem met een Rode Mitsubishi Evo 9


REDEVOIX? Ti's ook 1 van mijn favorieten se
Maar ik kies tussen deze en een Subaru impreza hawkeye sti

vinc

#4
Citim nga: "Ver$uZ Motorsport"
Citim nga: "vinc"Hey,

nen Evo 9 een van mijn favorieten, 8-)  
ge moet anders eens op TWA vragen dr zit ene uit erondegem met een Rode Mitsubishi Evo 9


REDEVOIX? Ti's ook 1 van mijn favorieten se
Maar ik kies tussen deze en een Subaru impreza hawkeye sti


jep die is het ;)

ge zou ens me alle twee eens moete kunne rijden he,

Subaru vs EVO   8-)  i smell a dilemma     :lol:    
verdorie ik zou uk ni kunne kieze ze.

khoop da ge er uit geraakt en alvast veel plezier gewenst met de toekomstige nieuwe

Ver$uZ Motorsport

#5
Citim nga: "vinc"
Citim nga: "Ver$uZ Motorsport"
Citim nga: "vinc"Hey,

nen Evo 9 een van mijn favorieten, 8-)  
ge moet anders eens op TWA vragen dr zit ene uit erondegem met een Rode Mitsubishi Evo 9


REDEVOIX? Ti's ook 1 van mijn favorieten se
Maar ik kies tussen deze en een Subaru impreza hawkeye sti


jep die is het ;)

ge zou ens me alle twee eens moete kunne rijden he,

Subaru vs EVO   8-)  i smell a dilemma     :lol:    
verdorie ik zou uk ni kunne kieze ze.

khoop da ge er uit geraakt en alvast veel plezier gewenst met de toekomstige nieuwe

ja die rijd soms in mijn geburen ook rond, maar ik zou eens info moete vragen aan eigenaars
maar sommigen hebben hem juist, of antwoorden niet op de vraag  :lol:

ik zal het hem eens vragen op twa, thx he maat :D

ja het is een groot dilema, uiterlijk de subaru en qua geluid ook, rijgedrag de evo natuurlijk

Evo driver

#6
Eyy welkom

Zelf heb ik geen evo 9 maar een evo 2 en het is ook mijn daily auto. En zo staat de teller toevallig vandaag op 249.000km dus motorisch goed.

Voor de nieuwere evo's zijn gewoon prima dingen. Mocht je gaan proefrijden let op als je wat flink door de bochten gaat vooral links rechts combi's zodat het AYC goed zijn werk doet geen rare geluiden achter in de auto hoord. Die pompen gaan wel eens stuk maar moet zeggen het is meer bij de evo 4 5 6 7 en sommige evo's 8.

Voor de rest kijk goed of er geen schade op zitten op de naden van de portieren en schermen en motorkap en achterklep.
Uiteraard de banden en weet wel het is natuurlijk geen boodschappen autotje en zal ook niet zo bereden zijn. Ze kunnen daardoor wel wat olie verbruiken maar dat is niet erg want bij de 7500 km moet er toch een nieuw filter en olie in.
Onderhoud is erg belangrijk zoals ook de Distributie snaar en balansasriem bij de 90.000km of 6 jaar moet deze vervangen worden.

Kwa rijgedrag formidabel heb al menig meters in een 9 mogen rijden en het zit en rijd lekker ! heb ook in een WRX gereden maar dat was niet zo bevallen kwa weggedrag en remmen. Dit wel tov standaard spul op de evo.

gr. en suc6 met de beslissing

Ver$uZ Motorsport

#7
Bedankt voor je eerlijke mening
Ik heb ook gehoord dat de Subaru impreza veel onderstuur heeft. De remmen en koppelingen van beide zijn redelijk zwak. Maar dat kan je oplossen. Bij die ayc bedoel je het differentieel? Durven ze dan toch wat olie drinken?
Weet je hoe het zit met het benzineverbruik van deze wagen?
Dit om een vergelijking te maken met de m5

Chaoth

#8
Ik vind juist de Impreza's niet om aan te zien. Veel te opgepept.

Evo's zijn een stuk eleganter in hun voorkomen... Om je vervolgens van je sokken te blazen   :twisted:  :P

Jelle

#9
Citim nga: "Chaoth"Evo's zijn een stuk eleganter in hun voorkomen... Om je vervolgens van je sokken te blazen   :twisted:  :P

Vanaf de 6 zijn ze iets burgelijker geworden qua model, daarom is de 6 nog altijd mijn favo 8-)

Chaoth

#10
Ik heb een lichte voorkeur voor de evo 4 of 5 :)

Evo driver

#11
Verbruik ligt helemaal aan je rechtervoet maar mijn record is nog steed 1:11.5 maar gemiddeld zit ik aan de 1:8 ongeveer.

AYC is idd het achterdiff.
Niet elke evo lust het een en ander aan olie het is maar net hoe de vorige eigenaar er mee omgegaan is.

Bv flink blazen en dan de motor uitzetten (slijtage aan de turbo)
Niet rustig warm gereden en dan flink knallen dit zijn 2 voorbeelden dat olie verbruik kan veroorzaken.

gr. remco

Ps. Een evo is ook een wat exclusievere auto tov een impreza. Een klein voorbeeldje Japans autofestifal 2010......

Ver$uZ Motorsport

#12
Citim nga: "Evo driver"Verbruik ligt helemaal aan je rechtervoet maar mijn record is nog steed 1:11.5 maar gemiddeld zit ik aan de 1:8 ongeveer.

AYC is idd het achterdiff.
Niet elke evo lust het een en ander aan olie het is maar net hoe de vorige eigenaar er mee omgegaan is.

Bv flink blazen en dan de motor uitzetten (slijtage aan de turbo)
Niet rustig warm gereden en dan flink knallen dit zijn 2 voorbeelden dat olie verbruik kan veroorzaken.

gr. remco

Ps. Een evo is ook een wat exclusievere auto tov een impreza. Een klein voorbeeldje Japans autofestifal 2010......

In mijn geburen rijden er meer evo9 rond dan impreza sti :lol:

Idd veel gassen en dan motor afleggen zonder de turbo laten af te koelen is vragen om problemen. Als die olie vastkoekt in de turbo, dan drinkt die olie en is je turbo snel naar de haaien. Goed dat ze ervoor een turbotimer hebben gemaakt

Omdat ik hoor dat een evo veel meer drinkt dan een impreza Sti had ik wat schrik. Sommigen zeggen dat je aan 17 à 18l snel zit met een evo9 !?
Terwijl een Subaru draait rond de 14 met dezelfde rijstijl.
Natuurlijk als je beiden tuned, en plank gas geeft zuipen ze alle 2.

Mijn voorkeur is een evo6, maar daar kan ik geen 30.000km per jaar mee rijden hè. :oops:

Evo driver

#13
Hoezo niet ?? Rij ook gemiddeld 20 a 25.000 km per jaar ( in het begin dan nu nog ongeveer 20.000 km) En dat met een evo 2 met 250.000 km op de klok  :shock:

gr. remco

Ver$uZ Motorsport

#14
Citim nga: "Evo driver"Hoezo niet ?? Rij ook gemiddeld 20 a 25.000 km per jaar ( in het begin dan nu nog ongeveer 20.000 km) En dat met een evo 2 met 250.000 km op de klok  :shock:

gr. remco

Ik weet het niet. Dat is een legende :D daar kan je toch niet elke dag mee rijden vind ik.
En wat drinkt dat nu eig (in l/100km , want dat van jou gebruiken we hier niet)