Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Benzinemeter probleem opgelost.

Filluar nga 3wieber, Dhjetor 02, 2007, 04:57:55 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

3wieber

<:@P

Hallo allemaal.

Ik heb nu 3 weken geleden mijn brandstofpomp achter onder de zitting er uit gehaald gezien dat het probleem niet uit zich zelf werd verholpen. :(  
Toch maar zelf aan het vogelen gegaan omdat z"n pomp bij de dealer 350 euries kosten en via anderen kanalen 150 euro gereviseert met inleveren van je oude pomp. :o  
Nu dat ik de plaat verwijdert heb en de leidingen los gekoppeld heb met oordopjes afgesloten tegen het lekken van de benzine, en toen de grote ring verwijdert de pomp recht omhoog getrokken ( voorzichtig natuurlijk ) wat blijkt nu naast de pomp zit een blokje geklikt waaraan er een lange stalen pin zit met op het einde de vlotter gekoppeld, nou hangt dat blokje los naast de pomp te bengelen aan twee draadjes waardoor het natuurlijk niet de stand van de benzinepeil kon aangeven.
Dus pomp leeggemaakt en het blokje er weer aan geklikt even de bezinemeterkabel weer aangesloten en proberen met de hand door de vlotter op en neer te doen kijken of de b-meter stand omhoog ging en naar beneden ging,en ja hij doet zijn werk goed.
Dus het hele zakje weer teruggeplaatst in de auto, auto volgetankt en na z"n 3 weken te hebben rondgereden en weer n" keer getankt te hebben werkt het nog steeds zoals het hoort.  :P  

Verder bedankt ik ieder die mijn informatie kon geven en ik hoop dat anderen mensen hier ook wat aan zullen hebben mochten ze problemen hebben met hun benzinemeter, het heeft mijn veel geld bespaard door simpel zelf aan de slag te gaan.

Gegroet
3WIEBER.

BlueRiders

#1
@t    3wieber

ik heb nu hier gekeken omdat je de tip gaf om te kijken naar dit gedeelte van het forum ... jah ik heb een probleem met mijn benzinemeter maar helaas ligt het niet aan de brandstofpomp of vlotter of daar in de buurt .. ik heb namelijk heel de tellerplaat en alles losgemaakt dus het werkte eerst niet meer zo goed .. nu werkt alles behalve de benzinemeter die moet ik nog steeds laten fixxen die is ontregelt en ik rij gewoon op km stand dagteller..

toch bedankt

Groetjes , Joey