Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Even voorstellen.

Filluar nga djwpk, Gusht 12, 2021, 07:10:28 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

djwpk

Als je ergens nieuw bent dien je je voor te stellen is mij altijd geleerd.


Dus.....


Ik ben Dirk Jan 43 en woon in het noorden van Nederland.
In het dagelijks leven knoei ik wat met trekkers om en in mijn vrije tijd voornamelijk aan 1 van mijn auto.
Ik heb er ook nogal wat op het moment. 8 om precies te zijn. Allemaal van het merk Fiat.
Helaas heeft Fiat op het moment niets wat mij bekoren kan.
En tussen de auto's die ik heb zit ook niets wat aan mijn huidige wensen voldoet.


Kort maar krachtig ik heb een ander auto nodig die van zichzelf de nodige ruimte heeft,
minimaal 1000.kg mag trekken en het "moet" een station zijn en een Benzine.
Nou vindt ik dat een auto ook moet smoelen.
Het model Lancer van een jaar of 15 terug heb ik altijd mooie auto's gevonden.
Dus de keus is gevallen op een Lancer.
Omdat dit mijn eerste Mitsubishi wordt ga ik niet meteen 5 á 6 duizend aan de auto uitgeven.
Stel ik vindt het echt niks. Dan valt het financieel ook nog wel mee.
Omdat ik behalve werken aan deze auto's (vroeger in de schade gezeten en wij hadden een dealer als klant.)
totaal geen ervaring of kennis van Mitsubishi heb .
Heb ik me hier aangemeld.
In de hoop hier de kennis en ervaring te vinden die mij ontbreken.
Nou had ik zelf al even wat lopen zoeken maar ik vindt niet echt wat ik zoek.


Wat ik graag wil weten is waar moet ik op letten bij de aanschaf van een lancer wat zijn de bekende min punten.
En wat kan enorm duur worden.


Wat zijn de plus en min punten van de 1.6 ten opzichte van de 2.0.
En zijn er mensen bekend met de auto's die nu op markplaats aangeboden worden.


Alle info of linkjes naar andere topic's worden erg gewaardeerd.


Alvast hartelijk bedankt en ik hoop een hoop te kunnen lezen en misschien in de toekomst bij te dragen aan jullie forum/club.

Xanthosius

Heey, allereerst welkom op dit forum!!


Lancer stations zijn fijne betrouwbare autos met idd een leuk smoeltje! Waar je op moet letten is voor of de 2 kats in orde zijn want die koste je nieuw een flinke duit zo'n 1000 per stuk. Als je er uberhaupt aan kan komen.


Motorisch zijn die japanners indien goed onderhouden bijna niet kapot te krijgen!


Veel succes en plezier!


Groetjes peter

gertjan1

welkom,
Ben zelf in het bezit van de 2.0 versie.voordeel hiervan is de trekkracht...nadeel het verbruik(1:11 rijksweg)

waar je op moet letten is1 roest aan de rand van de spatborden achter2 zweten van de carterpan3 idd wat er al gezegt is ,de cat...
suc6

MarkW

Ik heb een 1.6. Voordeel: iets zuiniger dan de 2.0. En 1 belastingschaal lichter dan de 2.0.


Wat eventueel een nadeel kan zijn is dat ie niet schrikbarend snel is. Ik kom heel prima mee in het verkeer. Maar heel af en toe als je bijvoorbeeld vlot een drukke weg op wil draaien zou hij net wat meer mogen hebben.


Veel mensen zijn erg huiverig voor euro 95 e10. Mijn 1.6 rijdt er inmiddels zo'n 60.000 km prima op zonder mankementen of toename in verbruik.


En inderdaad, roest aan de achterschermen.


En bij mij was de contactslot schakelaar verrot. Goedkoop Aliexpress schakelaartje erin en tot nu toe geen probleem mee gehad.


Voor de rest is mijn ervaring, tot nu toe, dat het een hele makkelijke auto is om aan te werken.

djwpk

Heren bedankt voor jullie reacties en tips.
Op het moment ben ik aan het opruimen in mijn huidige wagenpark om ruimte te maken voor de Lancer.
(niet dat ik geen ruimte heb. Maar toch...)
Ik houd jullie op de hoogte over de vorderingen.