Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Pollen filter spacestar

Filluar nga Peter123, Qershor 22, 2021, 12:54:56 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Peter123


Hallo allemaal,Ik heb een Mitsubishi spacestar 2001 met 217000km
Nu wil ik het pollen filter vervangen, maar zag dat er geen inzat
Mijn spacestar heeft airco.
Ik had het handschoenen kastje eruit gehaald en zag
Dat het plastic voorbewerkt is voor een pollen filter
Kan ik dit zonder problemen uitsnijden en dan het filter plaatsen, of moet er meer gebeuren
Heeft iemand dit misschien al eens geprobeerd

Nobodie14

Het pollenfilter zit er wel.
Dashboardkastje helemaal openen, nokje links en rechts een voor een langs zijkant duwen, dashboardkastje verder openen en op de 2 scharnierpunten lostrekken.
Daarna zie je links een 6cm brede schuif. Die omhoog schuiven. Het pollenfilter bestaat uit 2 delen. Eerste deel eruit trekken, onderste deel omhoog schuiven en ook verwijderen.
Monteren gebeurt in omgekeerde volgorde.

Peter123

Hallo, dank voor je reactie, ik had dit allemaal al gedaan maar helaas het pollen filter zit er niet. waar het filter hoort te zitten is dicht, ik heb de dealer gebeld en die zei het zou best kunnen want een aantal Mitsubishi,s spacestar werden geleverd zonder pollen filter..
Ik kan dat plastic wel uitsnijden maar ik weet niet of er nog meer moet gebeuren.

Nobodie14

Ik denk niet dat uitsnijden zin heeft. Er moet dan intern nog geleidingsrails voor de filters aanwezig zijn. En geleidingsrail voor de schuif om de filters op hun plek te houden. En dan nog de schuif zelf uiteraard.


Ik kan me bijna niet voorstellen dat een Space Star (of Carisma) met airco zonder pollenfilter uitgeleverd is.

Willem

Misschien heb je net als de 99 Carisma een ionisatie pollenfilter, die kun je niet vervangen