Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Schade aan rechter achterzijde

Filluar nga Stephan, Mars 11, 2021, 03:12:32 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Stephan

Weet iemand hoe je de bumper van een ASX aan de rechterzijde op een eenvoudige wijze kunt losmaken om deze vervolgens uit te lijnen en terug te klikken aan het rechter zijpaneel.
Gisteren is na een kleine aanrijding de bumper uit de verbindingselementen met het zijpaneel gedrukt. Gelukkig is het zijpaneel onbeschadigd en valt de schade aan de bumper zelf ook reuze mee. En zo te zien zijn de verbindingsstukjes ook nog heel. Ik moet vermoedelijk alleen de bumper her en der wat los maken om wat bewegingsruimte te creëren.



Het achterlicht zelf heb ik reeds bij een demontagebedrijf online besteld. Het vervangen van zo'n verlichtingsunit is een klusje van niks.

Stephan

#1
Inmiddels online bij een demontagebedrijf een achterlicht besteld en gemonteerd (59,94 Euro).
En zojuist toch ook maar de rechter reflector in de achterklep online besteld, daar is een heel klein stukje uit aan de zijkant (56,90 Euro). Die komt binnenkort dus binnen.
Tot nu toe dus 116,84 Euro uitgegeven.Ben benieuwd wat zoiets zou kosten als je dit bij een dealer laat vervangen. Iemand enig idee?

Inmiddels heb ik al een schemaatje gevonden hoe de achterbumper in elkaar zit.

Nu nog een adresje vinden die de bumper voor een mooi prijsje wil overspuiten.

Stephan

Ondertussen ga ik even verder met mijn monoloog hier.  ;D
Het achterlicht heb ik inmiddels vervangen via een exemplaar van de sloop (als nieuw) voor 60,- Euro. Ben benieuwd wat zo'n achterlicht nieuw inclusief montage bij een dealer zou kosten. Weet iemand dat?
Ik heb nog eens goed gekeken naar de constructie van de aansluiting tussen de bumper en het rechter achterpaneel. Ik begin te vermoeden dat het achterpaneel zelf een stukje naar binnen is geduwd ipv dat de bumper naar binnen geklikt moet worden. Toch een klusje voor een vakman. Morgen ga ik even langs een paar lokale bedrijfjes om eens naar de kosten te informeren. Tevens zal ik toch maar de bumper opnieuw laten spuiten.
Ik heb begrepen dat ook spotrepair wellicht ook mogelijk is. Maar dat zullen ze ter plaatsen moeten beoordelen.

Stephan

Inmiddels is de ASX weer als nieuw, dus keurig gerepareerd.
Het loont de moeite om verschillende professionele schadeherstelbedrijven te benaderen en te bezoeken. De eerste vroeg 900 Euro voor het herstellen van het paneel rechtsachter, het spuiten van dit paneel én de bumper. De tweede vroeg 800 Euro en de derde 500 Euro. Let op, dit is bijna de helft van de prijs van het eerste bedrijf! Daarom voor de laatste gekozen en die hebben keurig vakwerk geleverd. De ASX ziet er weer pico bello uit. Maar wat een prijsverschillen. Weer een ervaring rijker.  ;D

Nevolution6RSII

Ik hoop dat je geen last krijgt van afbladerende verf zoals ik toen de achterbumper hersteld moest worden :(

Had graag wat meer betaald om daar geen last van te hebben!

Stephan

Het is door een professioneel schadeherstelbedrijf gedaan. Dus ik mag hopen dat het degelijk gespoten is.  :D

Meroli

Hoi Stephan,
Ik zag je bericht helaas te laat. Het loshalen van de bumper is een eenvoudig klusje. Ik had wel tekeningen of foto's voor je gehad. Maar goed, je probleem is inmiddels opgelost.  :D
Groeten,Olivier

Stephan

Niettemin bedankt voor het alsnog reageren, Olivier.  :D