Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Van V60 naar Outlander

Filluar nga nvr78, Janar 30, 2021, 08:15:38 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

nvr78

k ben Arjan en ik ben 42 jaar oud. Ik woon vlakbij Den Haag en heb mij geregistreerd omdat ik me aan het orienteren ben in een gebruikte Outlander.Mijn huidige auto is een Volvo V60 handbak uit 2016 met 191pk.

Ik wil van 2 auto's naar 1 auto, de auto van mijn vrouw gaat ook weg en dan ruilen we beide in op een andere.
Omdat mijn wederhelft een hoge auto met automaat wel ziet zitten en het budget niet veel toelaat, lijkt mij een gebruikte Outlander 2.0 (niet PHEV) wel interessant. We hebben er ook al even in gereden en ik vond relaxed rijden met automaat en het vermogen vond ik niet zozeer tegenvallen in verhouding met de 191pk die ik nu heb. Maar om dit binnen een uurtje echt goed te bepalen is ook wel weer lastig.

Ik vond wel het interieur-plastic erg goedkoop en de afwerking binnen middelmatig, maar de stoelen zaten weer beter dan ik had verwacht. Minder steun dan in de Volvo, maar wel lekker comfortabel.
Hebben jullie wellicht nog zaken waar ik op moeten letten bij aanschaf? Ik las iets van piepende remmen, slechte navigatie en speling in de stoelen.

MitsuRik

Welkom hier nvr78
Misschien iets meer specs geven van je mogelijks nieuwe auto ...
Bouwjaar ? Brandstof ? Km stand? enz.
De outlander gaat al en paar decennia mee, dus meer details zal een beter antwoord geven.
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Mitsu Story: Cordia (240000km) - L200 (Iris Blue 185000km) - L200 (Red 90000km) - Outlander (Titanium Grey 205000km) - Outlander (Orient Red)

nvr78

#2



Dat is inderdaad wel handig. Het zou gaan om modeljaar 2018 en de uitvoering de Connect Edition.
Ik zou graag het schuifdak van de instyle willen hebben maar zeer zeker niet de lederen zetels.
Dus dan maar de Connect...

Ook zou het voor het mooie een 7p uitvoering moeten zijn omdat ik de verschuifbare achterbank wil.



Citim nga: MitsuRik ne Shkurt 01, 2021, 02:59:49 MD
Welkom hier nvr78
Misschien iets meer specs geven van je mogelijks nieuwe auto ...
Bouwjaar ? Brandstof ? Km stand? enz.
De outlander gaat al en paar decennia mee, dus meer details zal een beter antwoord geven.

MitsuRik

De Connect Edition" is in België onbekend, dus daar kan ik geen oordeel over geven.
Overstappen van handbak naar automaat vraagt een groot aanpassingsvermogen van de bestuurder.
Ik heb meer dan 35 jaar handgeschakeld gereden en heb in 2020 de overstap gemaakt naar automaat (1.9 benzine). Ik kan je verzekeren dat het aanpassen is.
Anderzijds heb je de luxe dat je ontspannen kan rijden maar toch ... als ik vandaag zou moeten kiezen ... tja, momenteel staat de balans op 70 – 30 in het voordeel van de handbak.
De automaat (1.9 benzine) schiet ook op sommige vlakken veel te kort. Ik heb gemerkt dat op kleine bergwegen een automaat toch wel een nadeel is. Een automaat heeft een bepaald schakelpatroon en in de bergen kan dat al wel is tegenvallen. In onze lage landen zijn natuurlijk geen bergen maar als je graag je vakantie doorbrengt in de Alpen of de Pyreneeën kan dit wel is tegenvallen. Als je graag sportief rijd ben je natuurlijk beter met een handbak. Je kan natuurlijk ook (bij)schakelen met de paddels maar dat ben je snel beu en geeft niet hetzelfde gevoel.

ivm een lederen interieur ...
In had de laatste 20 jaar een lederen interieur en nu met de recentste wagen een gewoon interieur. Als het kan kies voor leder ... het voelt gewoon beter en het is veel gemakkelijker in onderhoud.

Ivm met een schuifdak ...
Dat is wat je zelf wilt maar ... als de zon op je hoofd schijnt doe je het meestal toch dicht. Op de autosnelweg doe je het ook dicht ivm het lawaai.

Mijn algemene ervaring met Mitsubishi:
Ik rij al levenslang met Mitsubishi (35 jaar) en ben ondertussen aan mijn 5de toe. Heb ondertussen al heel wat km op de teller en gedurende gans die tijd heb ik 1 defecte waterpomp (op de Cordia), 1 afgebroken hendel van de kofferbak (L200) en 1 defecte sensor (Outlander) gehad. Dus kwalitatief is Mitsubishi zeker Ok (voor mij toch).

Veel mensen zeggen idd dat het interieur nogal "goedkoop" of "plastiekerig" overkomt. Ik ga dat niet ontkennen maar ikzelf hecht daar geen belang aan. Voor mij is het belangrijker om een betrouwbare auto te hebben die mij probleemloos van punt A naar punt B brengt.

Mijn ervaringen met Outlander:
Ik heb ruim 8 jaar (205000 km) probleemloos met een 2.2 Diesel gereden. Ik moet heel diep nadenken of ik hier enig technisch probleem heb gehad ... Ooit heb ik een kapotte sensor gehad, maar dat was toch wel het enige. De laatste maanden had ik wel af en toe last van het zogenaamde "regenereren". Dit is echter alleen bij dieselmotoren.
De diesel was een sterk werkbeest ... een lichte aanhanger van ±600 kg was geen enkel probleem op steile hellingen. Ik heb meermaals meegemaakt bij onze doortocht van het centraal massief (Frankrijk) dat ik vlotjes met de aanhanger doortufte aan 120 km/uur terwijl andere auto's al moeite hadden om de helling op te geraken. Ook een caravan van 1700 kg achter de auto was geen enkel probleem behalve op steile hellingen, daar had hij wel wat meer moeite.
Met de recentste Outlander (1.9 benzine) heb ik nog maar 7000 km rij-ervaring. Voor de dagdagelijkse verplaatsingen ben ik daar zeer tevreden over. Ook de lange afstanden zijn geen enkel probleem en na een trip van 1200 km kom je niet halfdood op je bestemming aan. Het nadeel van de automaat in de bergen heb ik hier boven al aangehaald.
Over het trekken van aanhangers kan ik niets vermelden want dat is nog niet gedaan. Ik heb wel het gevoel dat rijden met een zware caravan misschien niet al te vlot zou kunnen lopen.


Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Mitsu Story: Cordia (240000km) - L200 (Iris Blue 185000km) - L200 (Red 90000km) - Outlander (Titanium Grey 205000km) - Outlander (Orient Red)

Nevolution6RSII

Citim nga: MitsuRik ne Shkurt 04, 2021, 10:53:28 PD
Veel mensen zeggen idd dat het interieur nogal "goedkoop" of "plastiekerig" overkomt.
Naar mijn mening is dat vooral iets dat iedereen is aangepraat door de jaren heen door allerlei autobladen/websites en verder gewoon hele dikke onzin!

Ik heb in genoeg andere auto's gezeten waar plastic gewoon plastic blijft en op geen eene manier goed te praten valt!

Of je moet in een Jaguar zitten met marmeren  dashboard delen ;D ::)

MitsuRik

Citim nga: Nevolution6RSII ne Shkurt 10, 2021, 03:35:06 MD
Naar mijn mening is dat vooral iets dat iedereen is aangepraat door de jaren heen door allerlei autobladen/websites en verder gewoon hele dikke onzin!



Daarom dat ik ook schreef "Veel mensen zeggen ..." :)
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Mitsu Story: Cordia (240000km) - L200 (Iris Blue 185000km) - L200 (Red 90000km) - Outlander (Titanium Grey 205000km) - Outlander (Orient Red)