Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Een tikkend geluid na vervangen distributie en balanssnaar.

Filluar nga Marcel B, Nentor 29, 2020, 09:09:34 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Marcel B

Goedemorgen,
Ik ben sinds 2 weken blije eigenaar van een Grandis uit 2008 met benzine motor en automaat.
Omdat de verkoper netjes had gemeld dat de distributie snaar vervangen moest worden na aankoop is dat afgelopen donderdag gelijk gebeurt.
Het is de complete set van Gates geworden dus inclusief nieuwe spanner , balansriem en rollen.
De auto rijdt nog steeds als een zonnetje maarrrrr
In de ochtend dus bij koude start hoor ik een tikkend geluid beetje als een dieselmotor zou doen in de ochtend. Het blijft niet lang en na klein stukje rustig rijden weer weg en ik de rest Vd dag niet meer waarneembaar. Ben gelijk terug naar de garage gegaan en motor af laten koelen maar u raad het al niet meer te horen. Dit wil ik graag opgelost hebben en zou graag tips horen waar te zoeken!🤔


Mvg Marcel B.

Nevolution6RSII

Heeft een Grandis ook een 4G63(T) motor ?

Dan zijn het gewoon de vervuilde kleppenstoters die voor 3 mm. exemplaren vervangen moeten worden :)

Marcel B

Zou dat na vervangen van de snaren ineens kunnen komen???

pilow

Citim nga: Marcel B ne Nentor 29, 2020, 09:09:34 PD
Goedemorgen,
Ik ben sinds 2 weken blije eigenaar van een Grandis uit 2008 met benzine motor en automaat.
Omdat de verkoper netjes had gemeld dat de distributie snaar vervangen moest worden na aankoop is dat afgelopen donderdag gelijk gebeurt.
Het is de complete set van Gates geworden dus inclusief nieuwe spanner , balansriem en rollen.
De auto rijdt nog steeds als een zonnetje maarrrrr
In de ochtend dus bij koude start hoor ik een tikkend geluid beetje als een dieselmotor zou doen in de ochtend. Het blijft niet lang en na klein stukje rustig rijden weer weg en ik de rest Vd dag niet meer waarneembaar. Ben gelijk terug naar de garage gegaan en motor af laten koelen maar u raad het al niet meer te horen. Dit wil ik graag opgelost hebben en zou graag tips horen waar te zoeken!🤔


Mvg Marcel B.


Weet je zeker dat het van de motor komt? Heb een soortgelijk geluid na het starten. maar bij mij lijkt het eerder van de automaat te komen. Zodra de olie van de automaat op temperatuur is, is het weg. Bij mij is het trouwens geen zwaar diesel geluid. komt niet eens in de buurt.


Citim nga: Nevolution6RSII ne Nentor 29, 2020, 07:18:39 MD
Heeft een Grandis ook een 4G63(T) motor ?

Dan zijn het gewoon de vervuilde kleppenstoters die voor 3 mm. exemplaren vervangen moeten worden :)


Een 4G69.



Marcel B

Het probleem is echt ontstaan na de riemen wissel.
Lijkt me toch sterk dat ineens mijn klepstoters of automaatbak na de verandering geluiden gaan maken.


Dus eigenlijk weet ik zeker dat er wat fout gemonteerd is of niet gemonteerd is, heeft niemand hier ervaring mee???

Nevolution6RSII

Er bestaat ook zoiets als stom toeval dus vandaar mijn suggestie :)