Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Centrale deurvergrendeling links achter versleten

Filluar nga bob00105, Nentor 15, 2020, 02:26:02 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

bob00105

Goedendag,


Ik vermoed dat de centrale deur vergrendeling links achter versleten is. Sluiten met de hand gaat zonder problemen, maar met de centrale deurvergrendeling wil de deur soms niet helemaal en af en toe niet goed open.
Nou hoop ik de het smeren van het aangestuurde mechanisme dit oplost. Het deurpaneel is er al af, alleen ik zie niet hoe ik bij het mechanisme moet komen wat wordt aangestuurd door de centrale deurvergrendeling. Weet iemand hier hoe ik daar bij kom/dit demonteer?

DennisN


Ik heb de panelen van de achterportieren eigenlijk nog nooit verwijderd, behalve dan om de speakers te vervangen.
Ik heb een dergelijk probleem ook gehad (rechtsvoor). Alles leek normaal te werken wanneer het paneel verwijderd was, maar zodra ik het paneel aan de binnenzijde weer terug plaatse werkte het soms wel, soms niet. De oorzaak zat er toen in dat de bitumen die gebruikt worden om het folie vast te plakken op andere plaatsen terecht was gekomen, waardoor het mechaniek stroef ging lopen. Mogelijk is dat bij jou ook het geval. Dus de de geleide stangetjes goed schoonmaken en checken of het nergens anders vastloopt. het kan natuurlijk ook nog de motor zijn van de bediening.


Voor documentatie, zie:https://drive.google.com/drive/folders/1ljSF3sPSk5SKvFBBtxaIxt28IENorXNR?usp=sharing
document 42 (Body)

bob00105

Bedankt voor de ideeën, het paneel is er al af en er valt te zien dat het niet de stang zelf is welke weerstand bied.
Het is inderdaad de motor welke deze moet bewegen.


In de manual (en in de auto) zie je de motor ook wel zitten, alleen is mij niet duidelijk hoe ik deze moet demonteren om te smeren of te vervangen.