Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Opbergvak Spacestar 2001

Filluar nga Erbicom, Korrik 20, 2020, 04:11:14 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Erbicom

Ik ben zojuist lid geworden en heb een vraag. maar eerst zal ik me even voorstellen.
Mijn naam is Erik, ben 53 jaar heb bezit een Spacestar 2001.
Ik ben erg tevreden over deze auto en rij er dan ook met plezier in.


Mijn vraag is: Hoe haal ik het onderste opbergvakje (plastic ) uit het dashboard?
Het klepje kun je naar beneden halen en dan is het bakje zichtbaar. Ik kan het wat bewegen met de hand, maar met geen mogelijkheid kan ik het er uit halen.
Ook niet als ik bv met een schroevendraaier aan de zijkanten nokjes zoek die misschien ingedrukt zouden moeten worden.

Nobodie14

Is het niet een kwestie van naar je toe trekken als je het bakje helemaal open gedaan hebt?
Dit is het geval bij het bakje links bij de zekeringenkast en het dashboard kastje.

Nobodie14

De foto is overigens van het nieuwere model? Ik dacht dat die pas in 2002 uitgeleverd werden?

Erbicom

Bedankt voor je reactie.
Je hebt gelijk, mijn Spacestar komt uit 2002... (ik zal het aanpassen in m'n profiel)
Maar het lukt met geen mogelijkheid om het bakje er uit te trekken.
Het blijft ergens in de bovenhoeken vastzitten lijkt het. De bovenhoeken kan ik ook niet indrukken ofzo, de zijkanten een klein beetje.
De onderkant kan ik wel een stukje naar binnenduwen. Het lijkt dan alsof het bakje op de bovenzijde scharniert.


Nobodie14

Jammer, dan kan ik je niet verder helpen. Mijn Space Star is ook uit 2002, maar een overjarig (=oude) model.
Weet je zeker dat je de zijkanten bovenin niet een klein beetje naar elkaar toe kan buigen zodat de 'vergrendeling' eraf gaat?
Dan kan je het bakje verder openklappen en trek je het wel naar je toe.
Zo werkt het bij het bakje linksonder bij het zekeringenkastje in het oude model.

Erbicom

Helaas kan ik de zijkanten niet naar elkaar toe buigen. Ik heb een korte videoclip gemaakt waarbij je ziet dat het bakje bovenin de hoeken lijkt vast te zitten. En juist daar kan ik het niet naar elkaar toe buigen of indrukken.
https://streamable.com/s6gt91

Nobodie14

Ah..
Nu zie ik het: het is het 1-din vakje achter het klepje..
Daarvoor moet je de middenconsole loshalen. Het vakje zit geschroefd..

Erbicom

Ok! Dat is een grotere klus :) Ik zal een kijken hoe het loshalen van de gehele console in z'n werk gaat. Bedankt!

Nobodie14

Zoveel werk is het niet.
De middenconsole is hetzelfde als die van de Carisma uit 2002.
Als ik het me goed herinner van een mede-clublid zijn het een paar klemmetjes en schroefjes achter de knoppen.
Je moet alleen wel kracht durven te zetten als de schroefjes verwijderd zijn.