Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Eerst even voorstellen wel zo netjes

Filluar nga imoec, Mars 20, 2020, 08:06:19 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

imoec

Goede avond
Sinds deze maand een ASX in mijn bezit geen nieuwe maar een gebruikte van oktober 2012, geïmporteerd uit Duitsland.
Ik woon in Kerkrade samen met mijn zoon.
Na een tijd gereden te hebben in verschillende santa fe's heb ik een paar "gewone" auto's gehad, de laatste was een urban cruiser. Ik wilde toch eigenlijk weer wat groters en het verbaasde me dat de ASX niet echt zwaar is en redelijk zuinig, dus op zoek naar een voor mij geschikt exemplaar, is een witte geworden met zonnedak.
Moet zeggen dat hij goed bevalt maar iets meer pit mocht hij wel hebben dus morgen even langs de tunner. Ik weet er zijn voor- en tegenstanders. ook al zijn het niet echt veel pk en newtons die erbij komen maar alle beetjes helpen  ;D

mvgr Rob

Stephan

Welkom Rob, veel plezier met de ASX en hier op het forum. Hopelijk komt er eens wat meer leven in dit forumhoekje.
Wat betreft (chip)tuning, daar is ergens hier al een topic over geopend. De resultaten zijn inderdaad discutabel. Ik heb het zelf ook al eens overwogen, maar heb er toch van af gezien. Maar dat zijn persoonlijke keuzes. Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
En het klopt dat de ASX een relatief lichte auto is voor het formaat. Dat vind ik zelf wel een prettige bijkomstigheid. Wij hebben onze zwarte ASX uit 2014 al een jaar of 4 en we zijn er dik tevreden over. Gekocht met ongeveer 13000km en we hebben er nu iets van 60.00km op staan. Ze heel veel kilometers maken wij dus niet op jaarbasis. We hebben hem de laatste twee zomers als caravantrekker gebruikt, maar dan ging de snelheid er al heel vlug uit. Dan wens je toch een iets krachtigere auto. Maar we hebben een paar maanden geleden afscheid genomen van onze caravan.

Alfredo

Hoi Rob,

Ook van uit mij, welkom hier op dit leuke forum. Sluit me aan bij Stephan, wat betreft het forum, maar daar kunnen we wel iets aan doen toch?
Tunning van de motor heeft niet heelveel zin, omdat er geen turbo op de asx zit, en daar zit de winst bij tunning.

lees graag je reacties hier op het forum.

art Alfred en geniet lekker van je asx
ONE LIFE LIVE IT!!!!!!!!!!!!


Vorige Auto"s: VW Kever, WV Golf type 1, VW Golf type 2, Peugeot 309 3x, Daihatsu feroza 13 jaar, WV Bora, Dacia Sandero Stepway, Renault Clio3 en nu Mitsubitshi ASX.


imoec

#4
Hallo
Bedankt voor de reacties. ja ik had al gemerkt dat het forum helaas niet zo actief is, echt jammer. :(
maar ja met een paar man kan het toch leuk zijn !  ;D

Ik weet dat tunnen van de ASX niet echt veel opbrengt maar ik heb het vandaag toch laten doen, is toch bijna 15% meer vermogen ( van 117 naar 131 pk  en van 154 NM naar 172 Nm)
Wat zal ik zeggen? Ik ben zeer tevreden, ik heb het idee dat hij soepeler loopt en ook wat meer trekkracht heeft, merk dat als ik wat extra gas bijgeeft of als ik een heuveltje op ga.
Volgens de tunner zou het nog iets beter worden naar een paar 100 kilometers, ik ben tevreden en ieder moet natuurlijk doen wat hij zelf vind.
Vele zeggen dat het slecht is voor de auto maar ik hen nog niet echt iemand, die het heeft laten doen,  zien schrijven dat zijn blok is stuk gegaan.

Nu dat stukje is aangepast aan mijn ASX  wordt het volgende de radio die ga ik vervangen door een alpine halo 9 ( kost wat maar oh wat is dat een mooie radio! )
Daarnaast nog wat kleine dingen monteren die de bekende Ali verkoopt.  ;D

       
  • Leren stuurhoes heeft me bijna 3 uur gekost met uitbouwen stuur en bevestigen ( naaien) van de hoes maar ziet er goed uit.
  • gasveren voor openhouden motorkap
  • ]instaplijsten
  • extra bakje in de armhouder ( paste helaas niet zonder een kleien aanpassing ivm het tweede standaard vak wat standaard is gemonteerd).
  • twee extra USB laders ( eentje op de plaats van de sigaretten aansteker en de ander wil ik in de armsteun monteren).
  • sleutel ombouwen naar klapsleutel ( wacht nog op de levering)
  • mistlampenhouder vervangen met led daglicht ( wacht nog op de levering)
  • en dan die zielige claxon moet nog worden vervangen ( mijn motor heeft zelfs een hardere ;D )
Dus ik ben nog even bezig maar och het is een hobby en je zit ja elke dag in de auto dus moet je er ook een beetje van kunnen genieten 8)


met vriendelijk Groeten Rob

Stephan

Citim nga: imoec ne Mars 21, 2020, 09:29:04 MDen dan die zielige claxon moet nog worden vervangen ( mijn motor heeft zelfs een hardere ;D )[/l][/l]
Oh leuk, een mede-motorrrijder. Wat voor motor rij je?

Alfredo

Hoi Rob,

Leuk om te horen dat je het wel gedaan hebt 15% is toch een mooi winst.
Ik hoef gaan stoplicht sprinter te hebben, maar dat koppel staat me wel erg aan.
En overweeg het nu ook te doen, daar ik in de zomermaanden mijn rib moet trailers ( gemiddeld zo'n 56 keer er in en uit) en dan is een hogerkoppel wel fijn.
Mijn vorige auto was een clio3 diesel, en daar had ik na het tunnen 40% meer vermogen, en heb de auto 8 jaar met plezier gereden en zeker geen problemen gehad door middel van de tunnen. Net wat je zegt de auto reed veel soepeler. Mag ik vragen bij wie je het hebt laten doen, en wat je aan kosten had, ik woon in Nijmegen.

je verdere stappen vindt ik ook wel leuk om te volgen, en foto's zijn (ik) gek op!!
ik mis hier op het forum eigenlijk een linkt met Projecten, waar we foto's van onze auto's kunnen plaatsen .

maar misschienn komt dat nog.

Grt Alfred
ONE LIFE LIVE IT!!!!!!!!!!!!


Vorige Auto"s: VW Kever, WV Golf type 1, VW Golf type 2, Peugeot 309 3x, Daihatsu feroza 13 jaar, WV Bora, Dacia Sandero Stepway, Renault Clio3 en nu Mitsubitshi ASX.

imoec

Citim nga: Stephan ne Mars 22, 2020, 11:18:43 PD
Oh leuk, een mede-motorrrijder. Wat voor motor rij je?


hoi ik rij een goldwing 1500. heb deze nu al vanaf 1991 dus bijna feest ( 30 jaar)

imoec

Citim nga: Alfredo ne Mars 22, 2020, 04:24:47 MD
Hoi Rob,

Leuk om te horen dat je het wel gedaan hebt 15% is toch een mooi winst.
Ik hoef gaan stoplicht sprinter te hebben, maar dat koppel staat me wel erg aan.
En overweeg het nu ook te doen, daar ik in de zomermaanden mijn rib moet trailers ( gemiddeld zo'n 56 keer er in en uit) en dan is een hogerkoppel wel fijn.
Mijn vorige auto was een clio3 diesel, en daar had ik na het tunnen 40% meer vermogen, en heb de auto 8 jaar met plezier gereden en zeker geen problemen gehad door middel van de tunnen. Net wat je zegt de auto reed veel soepeler. Mag ik vragen bij wie je het hebt laten doen, en wat je aan kosten had, ik woon in Nijmegen.

je verdere stappen vindt ik ook wel leuk om te volgen, en foto's zijn (ik) gek op!!
ik mis hier op het forum eigenlijk een linkt met Projecten, waar we foto's van onze auto's kunnen plaatsen .

maar misschienn komt dat nog.

Grt Alfred


hoi ik heb het laten doen in Huizen , was even een stukje rijden maar wel hele aardige mensen en kosten waren 250 euro. mochten er problemen zijn of niet tevreden kon ik me weer bij hun melden. maar zo als gezegd ik ben tevreden.