Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Gasklephuis - problemen

Filluar nga TPW1809, Shtator 24, 2020, 12:36:44 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

TPW1809

Hi allemaal,


Ik heb een Smart Forfour 1.3; onderhuids is dat eigenlijk een Mitsubishi Colt. De auto 135k op de teller.


Een paar weken geleden sloeg de motor iedere keer af. Auto schoot in de noodloop. Oranje driehoek met uitroepteken icm check engine lampje zichtbaar. Volgens de ANWB problemen met het gasklephuis. Wat is er toen gedaan?


- Garage heeft MAP-sensor vervangen en gasklephuis schoongemaakt


Na korte tijd probleemloos rijden, sloeg de motor opnieuw af. Auto schoot in de noodloop. Oranje driehoek met uitroepteken icm check engine lampje zichtbaar. ANWB stelt vast dat de gaspedaalsensor storingen geeft.


- Garage zegt dat de auto het prima doet. En dat deed-ie ook. Ik heb toen zelf zekerheidshalve een nieuwe gaspedaal geïnstalleerd.


Probleemloos door Frankrijk gereden, zo'n 1.800km. Echter, na thuiskomst sloeg de motor opnieuw af. Oranje driehoek met uitroepteken icm check engine lampje zichtbaar. ANWB kan het probleem niet vinden, ook niet na uitlezen motor met meerdere codes. Auto staat nu stuk voor de deur.


- Ik heb zelf een nieuw gasklephuis van een gesloopte Mitsubishi Colt 1.3 geïnstalleerd. Toerental varieert nu tussen de 800 en 2.500 toeren. Ik kan niet met de auto rijden, hij mist gewoon kracht. Ik heb de ECU geprobeerd te resetten door de accu een half uur te ontkoppelen. Ik heb inmiddels EUR 650,-- uitgegeven, terwijl de auto nog zo'n EUR 1.500 waard is. Ik wil hem echter niet naar de sloop brengen als ik de auto nog kan repareren voor een redelijke prijs. Echter, ik weet niet wat ik verder kan doen. Heb je advies voor me? Hartelijke dank!




Vervangen:
- Gaspedaalsensor
- Gasklephuis
- MAP-sensor


Foutcodes:
- P0068 - Verhouding absolute druk in inlaatspruitstuk / luchtkwantummeter - gaspedaalstand
- P2138 - Verbindings spanning sensor D/E
- P2135 - Verbindings Spanning sensor A/B
- P0100 - Luchtstroom meetinstrument
- P2135 - Smoorklep positie sensor
- P2138 - Gaspedaalstandsensor
- P2128 - Gaspedaalstandsensor
- P0223 - Gasklep/pedaal positie B input hoog
- P1962 - VDA niveau 1 - waarschijnlijkheidscontrole gasklepstandsensor