Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Terugroepactie ASX ivm mogelijke niet correct functioneren van het AS&G-systeem.

Filluar nga Stephan, Janar 29, 2019, 05:42:34 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Stephan

En ja hoor, de vierde terugroepactie in dik 'n jaar tijd.

Zie ook:
1) https://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=12134.0 Ruitenwissermotor en gasveren achterklep
2) https://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=12464.0 handremmechaniek van achterremklauwen
3) https://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=12524.0 Incorrecte las van eindpijp op einddemper

Deze keer (4) het mogelijk niet correct functioneren van het AS&G-systeem.
Fijn dat het allemaal kosteloos gebeurt en fijn dat ze kwaliteit zo hoog in het vaandel hebben staan, maar ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee dat we iedere keer de auto bij de dealer achter moeten laten. De eerste keer kregen we gratis vervangend vervoer, maar de andere keren moest ik zelf vervangend vervoer regelen.

Stephan

Net terug van de dealer. Terugroepactie uit laten voeren. Ik heb het er met de dealer nog over gehad, dat er zoveel terugroepacties waren. Zijn reactie was meteen; "Och meneer, en er zitten er nog veel meer aan te komen.".
Wel vervelend. Want dit betekent dat je elke keer weer terug moet naar de dealer. Kost toch weer een hoop tijd, waar ik als klant niet om heb gevraagd.

Ben toch benieuwd hoe jullie hier tegenover staan ...of ben ik de enige met al die terugroepacties? Is dit Mitsubishi eigen? Want met andere merken heb ik dit nooit meegemaakt.

Ondertussen nog wat opgezocht op internet en kwam het volgende artikel tegen: https://schade-magazine.nl/nieuws/archief/2017/12/meer-product-recalls-door-technologische-ontwikkeling/3314

Goosman

Ach, het is maar nét hoe je ernaar kijkt. Mitsu lost het nog netjes op vergeleken met bv FIAT en Renault. Met name met FIAT heb ik slechte ervaringen, onze 2e autootje is een Panda 169, inclusief de bekende euvels. Ik zou hééél graag zien dat er vanuit FIAT Nederland een terugroepactie komt voor de doorbrandende stekkerblokjes voor de stads- en dimlichten, falende stuurbekrachtiging en foutmeldingen van de Airbag. Maar daar hoef ik niet op te rekenen vrees ik.
Volgende 2e autootje zou zomaar een Mitsu kunnen worden...

Stephan

Daar noem je ook twee merken op, hey!  ;D

...maar inderdaad, Goosman, van de ene kant goed en netjes dat ze de potentiële euvels verhelpen, maar het vraagt van de andere kant ook weer inspanning van de consument. Mijn dichtstbijzijnde Mitsubishi dealer zit niet bepaald om de hoek. Dus ik moet iedere keer vervoer regelen als de ASX achter blijft bij de dealer. Vervangend vervoer wordt helaas niet geregeld.
Jammer genoeg kan ik de terugroepactie niet laten uitvoeren door mijn vertrouwd onderhoudsadres (is geen dealer), welke ook dichter bij huis is (...met gratis leenfiets nota bene  :D ).

Dit alles, zoals in het eerder gelinkte artikel vermeldt, veroorzaakt door:
- de complexere technologie,
- de kortere testperiodes,
- het uitbesteden van R&D
- en de groeiende kostendruk.

Ik lees ook dat veel mensen terugroepacties negeren, maar dat lijkt me dan toch ook weer niet verstandig. Zeker voor een stukje veiligheid en wat als je de auto ooit door wilt verkopen.



Mitsubishiwielmonteur

Gelukkig zijn de terugroepacties van de ASX niet heel schokkend. Tenminste dat vind ik. Vervelend is het natuurlijk wel voor de berijder. Maar die update van de AS&G duurt gelukkig maar enkele minuten.

Ik ben langer bezig om de auto naar binnen en buiten te rijden dan dat de update duurt. Dus meestal doe ik het gewoon even buiten. Als het tenminste droog is.

Outlander

Ik heb enkele dagen terug een Mitsubishi ASX op naam laten stellen en kreeg de mededeling van de garage dat er 3 terugroepacties uitstonden op mijn kenteken. Auto aangemeld bij officiële dealer en kan niks vinden op mijn kenteken of chassisnummer. Bij de auto zaten alle onderhoudsbrieven eneen uitnodiging van Mitsubishi voor het laten repareren van de achterdemper. Hoe krijg je de registraties weer weg.
De andere problemen hadden betrekking op FCM (niet op de auto aanwezig) en Software (ABS enz.) Volgens Mitsubishi Nederland in 2018 allemaal verholpen.