Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Even voorstellen

Filluar nga Virgil-R1, Gusht 01, 2016, 06:35:27 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Virgil-R1

Hallo ik ben Virgil 35jr en kom uit Rotterdam. Momenteel ben ik in het bezit van een toyota yaris T-sport, maar heb vandaag een colt czt gekocht die ik binnenkort kan ophalen.
Ik was niet van plan om een andere auto te kopen maar afgelopen weekend een kleine botsing gehad en na de nodige schades met onbekende daders was ik het zat en ben dus toch maar naar iets anders gaan kijken.
De colt die heb gekocht heeft al 180k gelopen maar de motor klonk goed de auto reageerde goed. Alleen moeten wel de remmen voor vervangen worden.
Ik heb gelijk een vraag in mijn yaris heb ik een eigen installatie ingebouwd is dit in de colt ook mogelijk of krijg je dan fout meldingen in de board computer? En waar halen de klussers onder ons aftermarket onderdelen voor de colt czt?
En zijn er verder nog minpunten die aandacht nodig hebben bij dit type auto.
Alvast bedankt voor de eventuele info.

Hier nog wat foto's van de Colt:




Entharion

Hallo Virgil,

Dan zie ik je binnenkort misschien wel rijden, ik woon zelf ook in Rotterdam, heb je hem hier in de buurt gehaald?

Een andere radio etc is allemaal geen probleem, je hebt alleen wel een verloopstekkertje voor de boordcomputer nodig.

De aandachtspunten die ik tot zover gevonden heb; Uitlaatspruitstuk kan scheuren na veel temperatuurwisselingen (moet gelast of vervangen worden) en de boordcomputer kan kuren krijgen maar is vrij eenvoudig te fixen of te vervangen.

Voor de rest is het een heel betrouwbare snelle wagen waar je heel erg veel lol mee kan hebben, tuning onderdelen kun je bijv. in de UK veel vinden...
Als je iets specifieks zoekt kunnen we je hier wel in de juiste richting sturen.

Graag zien we natuurlijk ook foto's van je nieuwe aanwinst ;)

Groetjes,

Rens

Virgil-R1

Ok bedankt voor de tips.
De colt heb ik in heemskerk opgehaald. Er moesten nog wel wat dingetjes aan gebeuren maar daar was de prijs ook naar want de meeste coltjes kosten toch al gauw 5000 en meer.
ik heb nog een dubbel dins radio uit me vorige auto maar dat gaat dus niet passen in de colt want ik zie onder de bediening vd standaard radio nog een leeg vakje, is het mogelijk om de orginele radio in zijn geheel eruit te halen en dan mijn eigen radio in te bouwen?

Entharion

Hallo Virgil,

Leuke wagen, hetzelfde kleurtje als de mijne :)

En ja je hebt dubbel din paneeltjes voor de colt:
https://www.navaudio.nl/autoradio-montage-iso/2-din-iso-inbouwpanelen/mitsubishi/mitsubishi-colt-cz3-2006-2din-paneel-392

Dan heb je ook nog een verloop nodig zoals deze: *(ik weet niet of dit precies de juiste is)*
https://www.navaudio.nl/autoradio-montage-iso/iso-radio-en-speaker-aansluitkabels-en-speakerring/mitsubishi/radio-aansluitkabel-mitsubishi-alle-modellen-iso-2-281

Ik heb zelf een enkel din radio met een opbergvakje eronder.

groetjes,

Rens

Virgil-R1

Inmiddels de dubbel din radio ingebouwd en het geluid uit de standaard speakers klinkt al een stuk beter. Rens ik zag in jou topic dat je een leren pookhoes hebt waar kan ik die vinden?

Entharion

Citim nga: Virgil-R1 ne Gusht 23, 2016, 11:22:42 PD
Inmiddels de dubbel din radio ingebouwd en het geluid uit de standaard speakers klinkt al een stuk beter. Rens ik zag in jou topic dat je een leren pookhoes hebt waar kan ik die vinden?


Heb ik van een clublid overgenomen :) die zul je ff moeten zoeken (mss op ebay?)

Virgil-R1

Citim nga: Entharion ne Gusht 23, 2016, 01:27:54 MD

Heb ik van een clublid overgenomen :) die zul je ff moeten zoeken (mss op ebay?)

Ok bedankt voor de tip. Heb ik nog een vraagje voor je je hebt een BOV op de colt moet dat ding ook afgesteld worden?

Entharion

Citim nga: Virgil-R1 ne Shtator 14, 2016, 11:16:53 PD
Ok bedankt voor de tip. Heb ik nog een vraagje voor je je hebt een BOV op de colt moet dat ding ook afgesteld worden?


Ja, let er ook op dat je een BOV neemt die recirculeert (50/50) want anders krijg je mogelijk een motorstoringslampje of gaat ie zelfs in noodloop...

Virgil-R1

Ik ben op zoek naar een stage 1 koppelingset. Is er iemand hier die een goed adresje heeft waar ik dit kan bestellen?