Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

lancer 2.0 onregelmatig stationair lopen

Filluar nga -drikus-, Qershor 03, 2016, 04:41:05 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

-drikus-

Hallo,
Ben in het bezit van een lancer wagon uit 2006 en heeft ongeveer 142000 km op de teller.
Nu is het probleem het volgende:
Als de auto stationair loopt lijkt het of hij op 3 cylinders loopt.
Bougies bekeken,2x bobine eruit gehad,geen overslag te zien aan de pluggen.
Nu heb ik wel de vraag of het normaal is dat de lange bougiekabel ongeveer 6kohm en de korte ongeveer 2.7kohm heeft?
Nu is de kabel 2x zo lang als de korte dus zou dit kunnen?
Verder zag ik dat een vacuumslang van een soort van thermostaat op het inlaat spruitstuk af was, deze erop gezet maar geen verandering.
Verder is de distributie gedaan bij ongeveer 99000 km maar wel met een gates set als ik dat zo zie.(maakt dit nog verschil?)
Bij doortrekken de snelweg op trekt de auto naar mijn mening goed echter bij constante snelheid voel ik hem soms inhouden/schokken.
Geen storingen aanwezig in het geheugen.
Lambda regeling regelt normaal als ik dat zie met uitlezen.
Iemand hier een idee wat te controleren/uitlezen?
Ga van de week als ik er aan toekom distributie controleren en compressie meten.
Heeft iemand een link voor de distributie controleren op tijd zetten?
Vr gr.

tekkel

Had ik ook ,bleek er toch een bobine door te slaan.
Garage liet motor stationair lopen en met hogedruk reiniger ,van afstand,een waternevel over de motor spuiten.
Het werd toen zichtbaar,een en al vonken en geknetter.
werd toen 2 nieuwe bobines +kabels voor de carisma.
Gr Tekkel

-drikus-

Hoi,
Wie weet er waar ik een beetje goede onderdelen kan kopen voor de lancer?
Of zeggen jullie dat je gewoon origineel moet kopen?
Nog een vraag:Wie weet wat voor klep dat is op het inlaatspruitstuk en wat de functie is?
Zit  met een vacuumslang aangesloten.
Vr gr.

CvW

Controleer de distributieriem inderdaad. 1 tandje verkeerd levert ook deze kenmerken op.

-drikus-

Hallo,
Is het dan zo dat door die verkeerde timing de auto stationair en in gelijk last problemen geeft en niet bij het vollast?
Vr gr.

CvW

Ja. Stationair lopen is dramatisch tot aan afslaan toe. Onder de 3000 toeren schokt het met regelmaat, net of er een cilinder niet lekker mee komt en het blok dus op 3 pitten loopt. Trek je door boven de 3000 toeren dan merk je niet direct iets.

Bij het uitlezen van de auto kom je soms meldingen tegen m.b.t. "misfire" op een cilinder. Dan brandt het oranje motormanagement lampje ook. Dat is echter niet altijd het geval.  Ik heb anderhalve maand lang met een distributieriem die 1 tandje verkeerd stond rondgereden. Een maand lang vrijwel zonder problemen. Af en toe merkte je dat het blok niet helemaal lekker liep, maar het leverde geen problemen op. Daarna verergerde het snel tot het moment dat het blok niet meer stationair liep, het schokken vreselijk irritant was geworden en het motormanagement lampje ging branden. Bougies vervangen hielp niet, dus heeft de dealer de auto goed gecontroleerd waarbij men constateerde dat de distributieriem er "een tandje naast zat". Die vervanging was mis gegaan bij het bedrijf dat de auto bij verkoop afleverde met een nieuwe riem. Ze hebben het netjes hersteld hoor, dat wel.


-drikus-

Hallo,
Ik ga zeker van de week de distributietiming bekijken maar ik blijf dat een twijfelachtig iets vinden omdat de distributie er inmiddels 44000km op zit.
Heb van het weekend nog even gekeken en kwam tegen dat het vacuumslangetje van de klep op het inlaatspruitstuk af was.
Deze weer gemonteerd maar geen verbetering.
Nu had ik nog de gedachte dat die regeling in de inlaat kapot zou kunnen zijn?
Heeft iemand een idee of dat een regelklep die vacuum geregeld is?
Dus een klep voor luchtstroomregeling voor stationair/vollast regeling?
Als ik de auto doortrek de snelweg op heb ik geen problemen alleen bij stationair heel erg en bij gelijk gas houden voel je hem schokken.
Vr gr.

-drikus-

Hallo,
Nog even een vraag over de distributieriemen:
Is  het nog belangrijk welk merk /type riem erop komt?
Vr gr.

BriannNL

Wat betreft het probleem kan ik je verder helaas niet helpen. Maar wat ik heb begrepen zijn distributieriemen van Gates, ContiTech en natuurlijk origineel zonder meer goed.

Willyv

Heb je onlangs de batterij afgekoppelt? Dan moet je eerst inlezen hoe je dat moet doen vindt je op deze site. Wel eerst opnieuw batterij afkoppelen en de beide klemmen tegen elkaar houden. Niet de batterijklemmen zelf he wel de kabels. Ik denk maar mee hoor

-drikus-

Hallo,
Ben ik weer met een update/oplossing van het probleem.
Ben van de week naar de dealer geweest om te vragen naar advies voor dit probleem en de motor loop laten horen.
Volgens de dealer zou het valse lucht in het inlaat uitlaatsysteem zijn.
Dus ben ik gisteravond naar mijn ex collega gegaan die nu zelf een garage begonnen is.
Hij heeft zijn rookapparaat waarmee je je motor via de inlaat vol rook zet en kan je daarmee kleine lekkage in pakkingen en slangen e.d opsporen.
Geen lekkages daarmee gevonden dus dat konden we uitsluiten.
De inlaatspruitstuk klep getest met vacuumtester en via actuatordiagnose diverse kleppen en actuatoren aangestuurd maar geen merkbare verandering in stationair.
Stationair klep losgehaald en getest maar die reageerde ook zoals het hoorde.
Na wat testen en aansturen kregen we de storing dat op alle 4 de cylinders storing was dus 1 cylinder storing konden we dus uitsluiten zoals bougies of een cylinder die niet goed aangestuurd word.
Al met al zijn we hier een ruim uurtje mee aan het stoeien geweest.
Nu dan toch het advies van CvW opvolgen en toch maar de distributietimingen gaan controleren ondanks dat die 4 jaar en 40000km geleden nog vervangen was.
En blijkt dus gewoon 1 nokkenas 1 tand verkeerd te staan en de andere nokkenas zelfs 2 tanden!!
We hebben gisteravond nog een set riemen besteld incl de rollen en de veerspanner die in de distributie zit.
Mijn kameraad/ex collega was zo goed om vandaag even het set vervangen en je raadt het al,loopt weer als een zonnetje!
Blijf het wel vreemd vinden dat de distributie verschoten is want dat dat al sinds de vervanging is lijkt me heel stug.
Maar goed ben nu een blij man en kunnen we de rest van de lancer gaan aanpakken zoals optische dingen maar daar kom ik nog op terug hier,
Bedankt voor jullie meedenken en zal jullie zeker terug helpen als dat kan.
Dus als je wat hebt wat je zelf niet kan zoals de grote technische dingen kan je altijd contact leggen wie weet kan ik of mijn maat hulp bieden,
Vr gr.

Willyv

blij dit te horen wij zijn hier op het forum om mekaar te helpen dus doel bereikt.
toch mooi zo een fijn ronkende mitsubishi he

-drikus-

Hallo,
Zeker een fijne auto,ben al bijna mijn hele leven bezitter geweest van vw/audi maar dit is een fijn machientje.
Ben zelf werkzaam bij de vw dealer maar was erg gecharmeerd van het model en moest wat anders kopen nadat mijn golf van 2000 de nodige kosten aankwamen.
Dus nu ik deze heb gekocht en het probleem is opgelost gaan we langzaamaan verder met verfijnen en optisch in orde maken.
Hoop nog veel plezier te beleven met deze japanner,
Vr gr.

CvW

Bizar hé. Ook ik heb me destijds afgevraagd hoe het kon; rijden en een hele tijd niets merken en vervolgens constateren dat de riem verkeerd staat. Mijn garage heeft bij het op tijd zetten van de riem nogmaals de spanner vervangen.

Gelukkig heb je het probleem kunnen vinden en oplossen. Geniet er van nu, want het is een heerlijk blok!

-drikus-

Hallo,
Nu heeft dus een maatje van mij de riemen en rollen en de spanner vervangen en loopt hij weer als een zonnetje.
Echter heb ik nu een ander probleem er voor terug gekregen:
Gisteren kwam ik vanaf de snelweg en trok de auto door tot ongeveer 5500 toeren en dan trilt de auto door de gehele voorzijde.
Heb nu het vermoeden dat toch de balans as niet goed gezet is??
Schijnt dat je die in de grote riem op 3 manieren kan monteren en dat er maar 1 de juiste is?
Heeft er iemand hier een duidelijke handleiding om de riemen te controleren/vervangen?
Vr gr.