Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Koplampglas troebel

Filluar nga Willem.deboer, Qershor 01, 2016, 12:49:08 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Willem.deboer

Hallo, mijn rechter koplampglas van mijn 2004 Spacestar 1.6 is troebel. Waarschijnlijk komt deze niet meer door de APK. Zijn er manieren om het glas weer helder te maken, of moet ik het (laten) vervangen. Mijn idee was er eentje op de sloop te vinden en hem zelf te vervangen, maar ik weet niet of dat makkelijk zelf te doen is. Suggesties welkom!

Marcuz77

Je kan ze laten polijsten of vervangen, vervangen zou een snelle optie zijn, zouden redelijk snel los moeten kunnen(ik dacht 3 of vier boutjes)

Willem.deboer

Is dat polijsten iets wat je zelf kan doen, of heb je daar speciale apparatuur voor nodig?

Marcuz77

je kan het zelf proberen met turtle wax of spray-max setje, ik vind het teveel gedoe dus ik heb gewoon betere lampen geplaatst

CvW

Citim nga: Willem.deboer ne Qershor 01, 2016, 10:20:22 MD
Is dat polijsten iets wat je zelf kan doen, of heb je daar speciale apparatuur voor nodig?

Als je niets in huis hebt voor polijsten of detailen, zoek dan een andere lichtunit. Of kijk op Marktplaats o.i.d., want daar zijn genoeg mensen en bedrijven die deze klus aanbieden voor een redelijk bedrag. Met Turtle Wax ga je het in ieder geval niet redden.

Willem.deboer

Nee, ik denk dat de polijstende werking van Turtle wax zeer beperkt is. Ik denk dat een koplampunit vervangen praktischer is. Ik ga nog even kijken op Marktplaats.

Marcuz77

dat vond ik ook, duurde te lang voordat het er een beetje uit kwam te zien en geloofde ook niet echt in het product, voor de 4 dubbele prijs had ik alle lampen vervangen

Chrisje

Hallo Willem

Ik had eerst geprobeerd met een polijstsetje op de boormachine.
Maar dat ging te hard waardoor het glas beschadigde.
Nu heb ik ze opgeschuurd met het fijnste waterproof schuurpapier en daarna gepoetst met polish.
En ze waren weer redelijk helder.
Nu polijst ik ze af en toe met polish om ze helder te houden en dat gaat goed.

CvW

Ehm, Chris, dat fijnste waterproof schuurpapier, welke korrel was dat?
In mijn beleving hebben we het dan over korrel 2500 tot 3000. Er zijn mensen die korrel 120 al "fijn" vinden. Die mensen hebben een serieus probleem als ze daarmee aan het werk gaan.

tekkel

Beetje spuiterij kan het voor je doen.

Willem.deboer

Citim nga: tekkel ne Qershor 06, 2016, 08:22:08 MD
Beetje spuiterij kan het voor je doen.


Goeie tip! Ik ga morgen eens bellen.

Willem.deboer

Ik heb het glas laten polijsten en de auto kwam er probleemloos mee door de APK.