Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10
31
Techniek en Tuning / Re: ABS lampje komt aan, Lancer wagon 2007 1.6 Inform
« Laatste bericht door Nobodie14 Gepost op mei 24, 2021, 12:56:35 pm »
Laat de ABS ECU even uit lezen.
Een van de sensoren werkt waarschijnlijk niet goed.
Het kan ook een kwestie van schoonmaken zijn van de sensor / ABS ring..
32
Techniek en Tuning / Re: Distributieriem Lancer wagon 2007
« Laatste bericht door Nobodie14 Gepost op mei 24, 2021, 12:54:58 pm »
Volgens deze site: https://www.car.info/en-se/mitsubishi/lancer/cso-16-6631376/specs elke 90.000 km of 6 jaar.
Dit komt overeen met de distributiesnaar van mijn Space Star 1.6.

Ikzelf heb in het verleden 1 keer de distributiesnaar volgens het onderhoudsschema van Fiat na 90.000 km willen laten vervangen.
Op het Fiat forum werd al gewaarschuwd dat het bij 60.000 km al vervangen moest worden. Wat Fiat ook zegt. Die waren al teruggegaan van 120.000 km naar 90.000 km. En ook de garage hield vol dat het echt nog niet nodig was: de snaar zag er nog goed uit.
Na 70.000 km brak de snaar met alle gevolgen van dien..

Mijn advies: vervangen!
33
Techniek en Tuning / ABS lampje komt aan, Lancer wagon 2007 1.6 Inform
« Laatste bericht door CRA Gepost op mei 24, 2021, 11:17:16 am »
(zie ook mijn vraag betreffende de distributieriem van deze auto)

Bij deze auto komt soms het ABS lampje aan. Maar alleen onder de volgende omstandigheden;  tijdens een lange rit na ca. een uur rijden en dan bij hogere snelheid van ca. 120, 130 km/h. Remwerking blijft normaal, remvloeistof is op peil. ABS unit onder motorkap onbeschadigd en stekkerverbinding schoon.
Na de rit en de volgende start is het lampje weer uit en blijft uit tijdens alle volgende korte ritten tot de volgende lange snelle rit het weer aankomt.
Iemand een idee?
Bij voorbaat dank.

34
Techniek en Tuning / Distributieriem Lancer wagon 2007
« Laatste bericht door CRA Gepost op mei 24, 2021, 11:04:17 am »
Betreft;
wel of niet vernieuwen distributieriem van mijn Lancer wagon 1.6 inform b.j. 2007 .

De riem is vernieuwd op 23/6/2015 bij 92363 km en zit er dus 6 jaar in. De huidige km stand is 147.500 km. De (door officiƫle mits. dealer) aangebrachte sticker onder de motorkap geeft aan dat hij weer vernieuwd moet worden bij 180.000km. Bij het jaartal staat een vinkje maar verder niets.
De auto is altijd vanaf nieuw door de off. mits. dealer onderhouden, is in topconditie en door mij als tweede eig. alleen de laatste 5 jaar bij een goede lokale garage in onderhoud. De auto krijgt bijna een grote beurt, is vernieuwing van de distr. riem verstandig omdat hij er 6 jaar in zit?
B.v.d. voor de genomen moeite.

35
Te koop aangeboden / Buitenspiegel mitsubishi ASX
« Laatste bericht door Bert1 Gepost op mei 23, 2021, 03:29:51 pm »
Ik heb doordat ik mijn buitenspiegels vervangen heb door spiegels met knipperlicht twee spiegels over.
Zijn in goede staat en werken goed.
36
ASX / Re: Buitenspiegel mitsubishi ASX
« Laatste bericht door Bert1 Gepost op mei 21, 2021, 07:41:50 pm »
Ik heb de bedrading van de spiegels doorgemeten en voor mekaar gekregen dat ze nu uitgeklapt zijn en weer gemonteerd.
Nu afwachten en op 9 juni naar de dealer en afwachten of ze hem kunnen aanmelden.
Zodra dit gelukt is zal ik dit hier vermelden.
Ik heb nu twee buiten spiegels die nu te koop zijn.

37
Space star / Re: Spacey, mijn Space Star uit 2002
« Laatste bericht door Nobodie14 Gepost op mei 21, 2021, 05:13:56 pm »
Gisteren de versnellingsbakolie laten vervangen.
Blijkt er een versnellingsbak met een intern 'liftime' filter in te zitten!
Om die te vervangen moet de bak gesplitst worden.
Zover wil ik niet gaan..

Ik merk er verder weinig van dat er nieuwe olie in zit.
Hooguit dat de bak iets minder geluid lijkt te maken.
En dat het lijkt alsof er 50 tpm minder toeren gedraaid wordt bij dezelfde snelheden.
Maar ik heb nog niet veel met de auto gereden sinds de oliewissel.
Wordt vervolgd..

De garage merkte op dat het spuiten van de rechterkant niet helemaal goed is gegaan.
Er zitten 2 zakkers in de lak.
En een plekje waar er juist iets te weinig kleur gespoten is.
Het hoogglans zwart op het dak is wel helemaal OK.
Aangezien ik het spuiten van de auto via de garage heb laten doen, gaan zij onderhandelen met de spuiterij hoe het verder gaat.
Ook hier: wordt vervolgd..

38
Praathoek / Re: Colt 1,6 GLXI automaat
« Laatste bericht door Nobodie14 Gepost op mei 21, 2021, 04:42:38 pm »
Ik rij sinds 2017 in een Space Star automaat uit 2002.
De versnellingsbakolie was net vervangen (volgens interval bij 150.000 km) toen ik de auto gekocht had bij 160.000 km.
Degene die de versnellingsbakolie vervangen had, heeft echter de verkeerde olie gebruikt.
Dat merkte ik doordat de bak niet goed / vreemd reageerde.
Ik heb toen een toevoeging laten komen die de gewone olie omzet naar de juiste specificaties.
In de tussentijd heb ik er verder ruim 75.000 km zonder problemen mee rond gereden.
De versnellingsbakolie zou bij 240.000 km vervangen moeten worden, maar dat heb ik deze week al laten doen.
En dan met de juiste olie!
39
Praathoek / Re: Colt 1,6 GLXI automaat
« Laatste bericht door HansM Gepost op mei 19, 2021, 10:28:29 pm »
Dank je voor zover. dus bij correct onderhoud hoeft hij geen problemen op te leveren.
Mocht ik gaan proefrijden dan zal ik hier op leten en zeker de wagen warm rijden ...dunne olie ..inwendige lekkage...dan mag hij niet doorslippen.

40
ASX / Re: Buitenspiegel mitsubishi ASX
« Laatste bericht door Bert1 Gepost op mei 19, 2021, 01:32:40 pm »
Ik heb momenteel een andere l spiegel gekocht en er opgezet en wacht maar af.
in mijn kennissen kring weet ik niet iemand met een mut III dus ik moet maar afwachten tot 9 juni of weet jij iemand in de buurt van helmond die zo'n mut III heeft.
is er een mogelijkheid om op dit forem een oproep te plaatsen voor iemand die een Mut III heeft.

Vr gr,

Bert
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 ... 10