Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Benzine vraag

Filluar nga W.Estland, Mars 21, 2015, 10:44:31 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

cat.rjp

hallo allemaal


afgelopen zomer wederom naar duitsland geweest 6e keer op rij .
liep ook al met de vraag kan er bio brandstof in de grandis ?
ben naar de plaatselijke m dealer geweest zijn antwoord :
pertinent niet bij een mivec motor a la grandis
ik hou me er maar aan tank nu thuis euro 98 en motor loopt veel rustiger en gelijkmatiger
hij liep al heel mooi maar nu gewoon vlakker .


skunk

Ons werd het met de lancer en outlander ook afgeraden om E10 te tanken dus maar niet geprobeert. Merkte met de outlander ook waar ik tankte op een gegeven moment. Tinq Tango etc hoger verbruik en slecht lopende auto. Daarna altijd in duitsland getankt bij juiste stations. NU met de ASX diesel tank ik hoofdzakelijk bij de Shell ivm kwaliteit van de diesel.

EnnoE34

Bio brandstoffen vindt geen enkele auto fijn, E10 werkt soms wel, soms niet. Ik zou liever dan een goede 102 in de auto doen....


Voor diesel geldt, hoe meer bio er in, hoe ongelukkiger de motor wordt. Er komt veel meer roet bij vrij, die weer zorgt voor sneller vollopen van het roetfilter wat dan weer bijdraagt aan het frequenter regenereren. Bij moderne diesels speelt ook nog mee dat je te maken hebt met inwendige vervuiling van de injectoren bij inferieure diesel. Beetje het probleem van benzine injectoren die aankoeken. De enige oplossing is goede reinigende benzine tanken, en dan kom je vaak bij Aral / BP Ultimate uit. Zowel diesel als benzine.


Shell Pura Diesel is een brandstof met een beetje GTL toegevoegd. Ik meen 5%. De brandstof is beter dan de gewone Shell Fuelsave diesel, maar mijn ervaring met de BP Ultimate diesel waren eigenlijk beter. Ook de Tank S (Flevoland / Overijssel) premium diesel heb ik goede ervaring mee. Die was wat minder duur qua meerprijs dan de overige Premium brandstoffen.

W.Estland

Sta er toch elke keer weer van te kijken wat dat blok presteerd. Afgelopen jaar naar de Ardennen geweest. Gewoon euro 95 getankt. Helling van 11 promile genomen. Was een uitzonderlijke situatie. Maar de Grandis deed het wel. Ik heb een automaat. In de eerste en gaan. Kon zelfs naar de twee schakelen. Jammer dat ze niet meer nieuw te verkrijgen zijn. De grote draaicirkel moet je voor lief nemen. Maar da's ook alles.

Gr Hans