Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Wéér een nieuwe Grandis-rijder!

Filluar nga Xaan, Mars 27, 2014, 09:19:29 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Xaan

Dag allemaal,

Even voorstellen dan maar, aangezien ik me deze week heb aangemeld als nieuw forumlid. Mijn naam is Arno, 41 jaar, woonachtig in het Achterhoekse Zelhem (bij Doetinchem) en rijd sinds twee weken een Grandis 2.4 InSport.

We waren al een tijdje op zoek naar ruimte voor ons zessen, uiteindelijk hebben we die dus gevonden in een Grandis van eind 2007 met 86.000km op de teller, die te koop stond bij een Mitsubishi-dealer. In de voorrondes deden ook nog de C4 Grand Picasso, de S-Max, de Mazda 5, de Grand Scenic en Avensis Verso mee, maar uiteindelijk bleek de Grandis het beste totaal-pakket voor ons te hebben.

Voorlopig houd ik het even hierbij en zal wat foto's toevoegen. Ik zou graag wat meer ervaringen uitwisselen met andere Grandis-rijders hier en doe dan ook een - volgens mij herhaald - verzoek om een apart sub-board voor Grandis-eigenaren in te richten.

Groet van Arno





Chaoth

Welkom hier. Prachtige auto ook! Zwart staat hem goed!

Xaan

Dank je, zwarte staat 'm inderdaad erg goed. Mijn vorige auto was ook zwart, dus ik weet hoe gevoelig en bewerkelijk deze lak is. Helaas heeft de dealer 'm afgeleverd met een Waxoyl-behandeling en heeft men het polishen véél te grof gedaan. In de zon heb ik nu erg last van swirls  >:(

Inmiddels heb ik de eerste aanpassing gedaan; nieuwe flatblade ruitenwissers, type HY-027 van Wissershop.nl, bevallen erg goed, dus een tip voor andere Grandis-rijders!

Tot slot nog even de blije dames en heren van de 2e en 3e zitrij:


Super Top

Hoi Arno welkom hier op het forum!


Hele mooie Grandis heb je daar.


Ik ga je verzoek bij de webmasters/admins neerleggen.
De Grandis topics raken hier inderdaad wat uit het zicht.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Xaan

Dank voor het aanmaken van het nieuwe sub-board en het verplaatsen! Hopelijk volgen er snel meer  ;)

Super Top

Ik ga ook wat andere Grandis topics uit forumleden garage hierheen verplaatsen.
Inderdaad hopelijk volgen er snel meer.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Xaan

Inmiddels een paar weken verder, naar volle tevredenheid! Met z'n zessen de auto-safari in Beekse Bergen is ook een succes, alle inzittenden ruim uitzicht  ;)

Ik ging er vanuit dat ik rekening moest houden met een gemiddeld verbruik van in het gunstigste geval 1 op 10, na vele ervaringen gelezen te hebben. Het valt erg mee. Eerste tank gemiddeld 1 op 11,2 en deze week voor de tweede keer afgetankt met 1 op 11,5 als resultaat. Niet slecht voor een 2.4 die ruim 1600 kg auto in beweging moet krijgen en houden!

Xaan

Zooo, inmiddels anderhalf jaar verder, nog steeds naar volle tevredenheid. Het hele gezin met bagage past erin, ook tijdens vakanties, gemiddeld verbruik is rond 1 op 11,5.

Volgende week mijn eerste APK voor de Grandis. Ik verwacht dat er twee nieuwe voorbanden op moeten, aangezien ik heb gemerkt dat de Yokohama's best wel schuin zijn afgesleten.

Zijn er Grandis-rijders met goeie ervaringen wat betreft zomerbanden? Ik vind de Yokohama's nogal snel doorslaan en -glijden bij optrekken en rotondes op nat (ondanks de esp en traction control).

Gr, Arno


Xaan

Het is destijds een set Uniroyal RainSport 3 geworden, en die bevallen na een jaar nog steeds uitstekend. De Grandis heeft veel meer grip dan met de Yokohama's eronder!

De Grandis heeft dit weekend trouwens gezelschap gekregen van een andere Mitsubishi. We hebben de 206 verkocht omdat deze problemen bleef houden. Nu staat er een frisse blauwe CZ5 op de oprit  :)

Ik zal een nieuw topic onder Colt starten.


Chaoth

Wij hadden ook een 206 met aanhoudende problemen. Viel regelmatig uit na intrappen van de koppeling. Na 1,5 jaar garage in en uit en paar duizend euro lichter dat ding een rotschop gegeven.

Is ingeruild op een nieuwe 208 :P