Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

FTO eigenaar meld zich

Filluar nga Patrick.E, Dhjetor 30, 2013, 08:20:26 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Patrick.E

 Goedenavond!

Sinds augustus ben ik de trotse eigenaar van een FTO gpx uit 1995.
Destijds gekocht van een van jullie forumleden, en vond het inmiddels wel eens tijd worden om mijzelf ook eens aan te melden.

Ik moet zeggen dat ik geen seconde spijt heb gehad van mijn aankoop, wat een geweldige auto!
Vanaf augustus heb ik hem als daily driver gebruikt, maar hier kwam na 8000 km op 2 November abrupt een einde aan...
Ongeluk op de snelweg... paar keer om z'n as gespind, door de berm terug de snelweg op en daar kon een auto mij niet meer ontwijken.. :(

Afijn, ik ben er zelf goed vanaf gekomen en de auto ook redelijk.
Schade: Linksvoor zat in elkaar, de voorbumper aan gort en het fusee afgebroken..
Ik ben dan ook sinds november druk bezig geweest de auto weer op te bouwen.
Inmiddels een sloop FTO gekocht voor onderdelen, en een bumper via Marktplaats.
Ik heb zo ongeveer nu alle onderdelen bij elkaar, nu is het een kwestie van alles op de auto schroeven en laten spuiten.

Ik heb twee foto's toegevoegd, één van voor het ongeluk, en één net erna..
Als er updates zijn laat ik dat uiteraard weten! De planning is hem aan het begin van het voorjaar weer klaar te hebben.

Voor diegenen die onderdelen zoeken, ik heb dus een sloop fto, hier is al het nodige vanaf gehaald,
maar mochten jullie iets zoeken, laat het mij weten, wellicht heb ik het nog ;)

Groeten,

Patrick 


[verwijderd door de beheerder]

Martijn_Wagon

Nice ride !
Gaaf dat je hem gaat repareren zou zonde zijn dat zo'n beauty niet meer op de weg verschijnt ..

Ukkie

Welkom!

Fto zie je niet vaak, daarom wordt dit ook wel.gewaardeerd dat je hem weer helemaal up to date gaat maken.. :-)

Succes ermee, en in het voorjaar weer laten shinen!

shaolin53

Hey welkom Patrick, leuk te zien dat je je hebt aangemeld alleen niet in de staat waarop... maar goed, je bent er druk mee bezig dus hoop binnenkort weer een paar km mee te mogen maken in mijn oude FTO. Succes ermee.

Grtz Roy

Super Top

Ah Roy was dat jouw oude FTO. Ik dacht dat ie van Michelle was geweest. Of heb jij hem toen van haar gekocht?


Welkom hier op het forum Patrick.
Goed om te zien dat hij weer helemaal opgeknapt wordt. Dat zijn deze auto's zeker waard.
Veel sleutel plezier en vooral straks weer veel rijgenot toe gewenst!
Heel veel succes met je project!
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

AcerTracer

oei pijnlijk moment
succes met opknappen

shaolin53

Citim nga: Super Top ne Dhjetor 31, 2013, 04:38:41 MD
Ah Roy was dat jouw oude FTO. Ik dacht dat ie van Michelle was geweest. Of heb jij hem toen van haar gekocht?

Je hebt het helemaal goed Super top, ik heb hem toen van Michelle over gekocht maar mijn hart ging al van jongs af aan uit naar een evo IV en die is er nu  ;)
En 4 auto's is toch echt teveel van het goede.
Maar Patrick is goed op weg om hem weer op de weg te krijgen dus jullie zullen ongetwijfeld binnenkort andere foto's zien

Wieger

Ik dacht al die auto komt mij bekend voor !!
Het schijnt dat die FTO's aardig verradend zijn dus met regen en nat wegdek kan het al makkelijk gaan natuurlijk .

Ik hoop dat hij weer helemaal mooi gemaakt word en heerlijk mee getourd word :D

Patrick.E

Inderdaad een pijnlijk moment, maar ben druk bezig de fto weer op de weg te krijgen!
Hierbij dan ook een kleine status update:

Het linkervoorscherm en het fusee zijn inmiddels vervangen, (zie bijgevoegde foto)
daarnaast heb ik de auto laten uitlijnen (en er dus weer een klein stukje mee kunnen rijden :) )
Wel lastig trouwens om de juiste waarden voor de FTO te vinden, ben eigenlijk nog steeds op zoek.
Als hij weer helemaal klaar is ga ik denk ik nog maar een keer langs het uitlijncentrum..
Waar ik bang voor was in ieder geval niet waar, hij is niet krom door de klap!

In de voorbumper die ik gekocht had zaten twee scheuren, die ik nu aan het repareren ben.
Daarna kan ook de voorbumper + het binnenframe weer erop, en moet ik alles weer netjes op elkaar aan laten sluiten.

Het blijkt trouwens dat de fto al eerder schade heeft gehad linksvoor. De linkerkoplamp heb ik eruit gehaald,
en alles daarachter is nogal "provisorisch" vastgezet. Zo steunde de koplamp zelf op een beugeltje, vastgemaakt met ruitenkit...
Ik moet dus nog zien uit te vogelen hoe deze bevestigd zou moeten zitten...

Daarnaast ben ik ook bezig met de remmen. De remschijven + blokken voor zaten er sowieso aan te komen,
en op de sloop fto die ik gekocht heb zitten evo4 schijven en klauwen. Ik ben dan ook van plan de remklauwen over te zetten,
en nieuwe evo4 schijven + blokken te kopen. Iemand hier ervaring mee / tips wat ik het beste kan kopen?

Tot slot het spuitwerk. Ik was van plan de auto weer in zijn originele kleur te laten spuiten,
totdat ik deze week de auto van een vriend zag. Hij heeft z'n auto helemaal geplastidipt, in mat grijs.
Dit zag er zo dik uit, dat ik overweeg het ook met de FTO te doen. Het kost daarbij ook nog eens een stuk minder!

Voor zover deze update ;)

Patrick

[verwijderd door de beheerder]

AcerTracer

wordt gelukkig weer gerepareerd


plastidippen kan maar je onderlaag is daarbij wel belangrijk dus zul je evengoed er eerst verf op moeten zetten
heb niet het idee dat plastidip zo goed roest tegenhoud

Ukkie

Das waar.
Ik had er ook aan gedacht om mn auto helemaal te wrappen of te dippen. Dippen is goedkoop, maar.. Het houdt vuil vast, vooral olie achtige vloeistoffen. En dit krijg je er niet meer af.
Ook kan het loslaten op lekjes, denk aan uiteinden bij hoekjes.
Maar de keuze is aan jou, ik had hem gewoon gespoten.

Patrick.E

Klopt, spuiten blijft de beste keuze inderdaad.
Heb er eens een paar nachten over geslapen, en ga toch maar voor spuiten.

Hoewel de plastidip er erg dik uitzag, vraag ik me toch af hoe lang het blijft zitten.
En inderdaad Ukkie, vlekken e.d. zijn lastig te verwijderen, zeker als ze wat langer blijven zitten,
heb geen zin om elke keer na een ritje Autobahn / Nürburgring de auto opnieuw te moeten dippen :P

Ukkie

nee inderdaad,
maar ook de 2e keer dippen na een X tijd wil niet..
ben ik achter gekomen met mijn motorkap, had ik eerst gedipt en na ongeeveer 3/4e jaar eraf gehaalt omdat er olie op zit ( carterpan van auto voor me was er onderweg geknalt..)
maar bij de 2e keer dippen wou hij niet goed hechten en kwamen er veel luchtbelletjes in, hoewel ik hem wel 2 x vetvrij gemaakt had..

weet niet of dit altijd zo is bij dippen, maar er is jammer genoeg niet zoveel ervaring hiermee..

babbels

Beste Patrick,


Helemaal top het weer opbouwen van je FTO!!


Hoe zien de stoelen van die sloop FTO eruit? mijn stoel begint van binnen naar buiten te komen.


mvg Rens

AMP

#14
Citim nga: Patrick.E ne Janar 18, 2014, 12:15:26 PD
Wel lastig trouwens om de juiste waarden voor de FTO te vinden, ben eigenlijk nog steeds op zoek.

Dit zijn de waarde die ik vond voor de FTO in de Body repair manual van Mitsubishi
Wheel alignment
Front
toe-in (at centre of tyre tread) mm 0 to 3
toe angle(per wheel) 0°00'to 08'
camber -0°30' to 30'
caster 2°48' to 30'
kingpin inclination angle 14°10
Rear
toe-in (at center of tyre tread) mm 3 to 2
toe angle (per wheel) 0°08' to 05'
camber -1°00' to 30'