Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

mitsubishi eclipse gsi klein probleem en voorstellen. :)

Filluar nga Eclípse-dude77, Qershor 17, 2012, 11:55:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

Super Top

Je zou het kunnen proberen te passen.
Bij de RVR scheelde het ook maar een halve centimeter achter.
Voor liepen ze helemaal vrij.
Dus als een Eclipse misschien net iets meer ruimte heeft dan past het misschien wel.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Eclípse-dude77

#151
ik zag net dat ik er 15" onder heb liggen ipv 16"
dus dan moet de bandhoogte ook aangepast worden [ivm snelheidsmeter, of de omtrek moet hetzelfde blijven van de banden als nu maar dan moeten de banden minder hoog worden... is minder comfort]  ik ga er eens ff over nadenken nog.


update:
remblokken en remschijven gisteren gemonteerd, alleen bij de ontluchtingsnippel opendraaien is er toch wat lucht in mijn remsysteem gekomen
voelt nu wat sponzig aan, en trekt met remmen wat naar rechts.
ik laat ze even ontluchten nog,
maar het piepen is weg,  ;D 8)



verder een Pioneer radio ingebouwd en qua kleur afgesteld op instrumentenverlichting van de Eclipse..
ziet er puik uit, vooral omdat de radio uitkan blijven staan maar toch licht geeft met dimlichten aan,  :)
nu alleen mijn rechterraam nog ff nakijken en de RAW's aansluiten op CPV.   ;D

Super Top

Heb het even opgezocht. De originele bandenmaat voor de 1G Eclipse is 195/60-R15.
Als je dat gaat omrekenen kom je uit op 225/45-R16 of 215/50-R16 dan zit er maar 1% verschil in omtrek en dat valt ruim binnen de tolerantie.
Comfort zal iets minder worden maar wegligging in bochten zal beter worden omdat je minder rol hebt over de wang van de band.


Voor het vervangen van remblokken en remschijven hoef je de ontluchtingsnippel niet open te draaien.
Is wel vervelend maar ontluchten is met het juiste gereedschap ook zo gebeurd.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Eclípse-dude77

Citim nga: Super Top ne Korrik 07, 2013, 04:41:29 MD
Heb het even opgezocht. De originele bandenmaat voor de 1G Eclipse is 195/60-R15.
Als je dat gaat omrekenen kom je uit op 225/45-R16 of 215/50-R16 dan zit er maar 1% verschil in omtrek en dat valt ruim binnen de tolerantie.
Comfort zal iets minder worden maar wegligging in bochten zal beter worden omdat je minder rol hebt over de wang van de band.


Voor het vervangen van remblokken en remschijven hoef je de ontluchtingsnippel niet open te draaien.
Is wel vervelend maar ontluchten is met het juiste gereedschap ook zo gebeurd.


dat heb ik nu net niet, ik laat het ff doen. :)

Eclípse-dude77

#154
Pieper op de cpv ingebouwd en aangesloten bij dichtpuls op de raw,s, alles op slot.

gelukt! :)


2 diodes in doorlaatrichting parallel op signaal van RAW's gezet, [signaal was wel ff zoeken  :P ]
van cpv remotekastje een schakelpuls gehaald en deze via een extern relais laten lopen vanwege vrij hoog vermogen van de RAW's, zo'n 90 watt ;)
pieper ook via die puls laten lopen en weggebouwd achter console.  :P

werkt heel goed, YT filmpje van het resultaat volgt nog.



[diodes heb ik gebruikt vanwege het voorkomen van signaal naar L en R >>>>    of viseversa, met diodes sper je het RAWsignaal terug naar je extern relais en naar elkaar natuurlijk  ;)


Eclípse-dude77


4Koen63


Eclípse-dude77

ik ben ook achter wat dingen gekomen,


origineel heeft de Eclipse alleen cpv via de sleutel in de deur,
maar geen remote en RAW signaal.



het originele kastje van Denso voor regeling van de cpv zit achter het kickpaneel rechts passagierskant.
[bij mij deed dat Densokastje niets meer]

Eclípse-dude77

#158
Citim nga: 4Koen63 ne Korrik 14, 2013, 10:24:28 MD
Nice man! :) Mag je hier ook in komen bouwen haha!


hehehe,


tis wel een klussie hoor, om het netjes te doen en uit te zoeken.
gelukkig weet ik nu wel wat de kleuren/draden zijn en waar ze ongeveer lopen allemaal.  8)

4Koen63

Eerste keer duurt idd altijd het langste omdat je alles moet uitzoeken.

Eclípse-dude77


Myristica

Om effe nog in te pikken op iets van vorige week.
Ik heb nog een achterbumperlip liggen waar een mistlicht en achteruitrijlicht in past :





en over de airco, als je systeem buizen mist zit er dus geen vloeistof in. Dan ben je ook toe aan een nieuwe aircopomp geloof ik.
Als die langer dan een half jaar droog staat verstropt de boel.
Ik heb dat ook met mijne, maar ben nog aant afwegen of ik de kost van een nieuwe pomp en retrofit wel wil doen om weer airco te hebben.
De ene zegt je moet het vullen met R437A gas de andere zegt R134A, volgen s de ene moet je ook al je rubbers vervangen, volgens de andere niet, etc... :p

4Koen63


Eclípse-dude77

Citim nga: Myristica ne Korrik 16, 2013, 11:22:10 PD
Om effe nog in te pikken op iets van vorige week.
Ik heb nog een achterbumperlip liggen waar een mistlicht en achteruitrijlicht in past :





en over de airco, als je systeem buizen mist zit er dus geen vloeistof in. Dan ben je ook toe aan een nieuwe aircopomp geloof ik.
Als die langer dan een half jaar droog staat verstropt de boel.
Ik heb dat ook met mijne, maar ben nog aant afwegen of ik de kost van een nieuwe pomp en retrofit wel wil doen om weer airco te hebben.
De ene zegt je moet het vullen met R437A gas de andere zegt R134A, volgen s de ene moet je ook al je rubbers vervangen, volgens de andere niet, etc... :p



ziet er wel gaaf uit zo,   ;) ga ik ff over denken.  :)

die airco ga ik niet doen dit jaar, ben de kosten ff zat :P
nu eerst eens rijden  8) 8) ;D ;D :D :D


er komt nog een vette update aan alleen niet vandaag...

4Koen63