Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

mitsubishi eclipse gsi klein probleem en voorstellen. :)

Filluar nga Eclípse-dude77, Qershor 17, 2012, 11:55:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

Eclípse-dude77

ja, maar dat wist ik toen nog niet.  :P

kijk naar het dak....




bumper moet oook bijgewerkt worden, nog zat te klussen.  8)

4Koen63

Ik zie 't.. Erg jammer want voor de rest blinktie mooi zo op de foto! :D
Persoonlijk vind ik zwart toch de mooiste kleur voor die auto :)

Eclípse-dude77

#137
ik heb nog een polijstmachine, alleen moet ik de polijstschijven etc daar nog ff voor regelen.


zwart is mooi ja, het moest sowieso een zwarte worden.   :D ::)

4Koen63

Zekers genoeg te doen, maar daar is het hobby voor he ;)


Het is tenslotte ook geen nieuwe auto meer!

Eclípse-dude77

#139
Het kan idd een hobby gaan worden, maar voorlopig is het gewoon een vervoermiddel voor me.
ik heb er ff wat pech mee gehad maar hoop na al deze dingen hem weer gewoon te kunnen gebruiken als een auto :)

al is het klussen eraan wel leuk, als het maar niet teveel wordt ;)


Eclípse-dude77

remblokken en remschijven zijn binnen voor de voorrempartij  8) 8) ;D
morgen erop zetten,


Eclípse-dude77



4Koen63

Die passen ja! De standaard steek van een Eclipse is ook 5x114,3 en de ET-waarde is 46. Naafgatdiameter ook precies hetzelfde als die van de 3000GT velgen :)

Eclípse-dude77

#145
Citim nga: 4Koen63 ne Korrik 06, 2013, 01:05:44 MD
Die passen ja! De standaard steek van een Eclipse is ook 5x114,3 en de ET-waarde is 46. Naafgatdiameter ook precies hetzelfde als die van de 3000GT velgen :)

alleen een setje bandjes scoren dan? die van de Eclipse zijn 205mm en deze 225?  ;)
spoorverbreders nodig?

als ET waarde hetzelfde is maar de velg breder dan komt ie toch dichter tegen de schokbreker aan te staan als nu het geval is. :)

4Koen63

Setje spoorverbreders is nie nodig, ik rij zelf met 215 banden op 17 inch en ET38... Op die 3000GT velgen passen ook wel banden van 215 of 225.

Super Top

#147
Denk dat bedoeld wordt of er spoorverbreders nodig zijn omdat je van 6J naar 8J gaat met de zelfde ET waarde ET46.
De beste manier is denk ik gewoon passen.


Koen hoe breed zijn die USDM Eclipse velgen van jou? Ook 8J?


Qua bandenmaat weet ik niet wat er standaard op een eclipse 1g ligt.
Als ik het weet kan ik wel uitrekenen welke maat banden je moet hebben.
Smaller dan 225 zou ik persoonlijk niet gaan. Omdat ze nu precies gelijk met de velg lopen (de banden die er nu op liggen hebben geen velgrandbescherming daardoor lijken ze wat bol).
Als je smaller gaat krijg je van die getrokken banden op de velgen wat ik zelf erg lelijk vind. Maargoed iedereen heeft een andere smaak en weet niet wat de jouwe is.


Zelf heb ik nu EVO 7 velgen (17", 8J, ET38) onder de RVR zitten met 235/45-R17. Dat staat nog net even iets beter. Misschien dat ik bij de volgende set banden naar 245 ga omdat de stoepranden ook met 235 nog erg gevaarlijk zijn.


Als je de 3000GT velgen wilt passen je bent van harte welkom. Ik ben de hele dagen thuis deze periode.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

4Koen63

Die USDM velgen zijn "maar" 6J.. Die witte die ik nou heb zijn 8J en daar ligt 215 op.. Zonder problemen :)


Standaard Eclipse bandenmaat is 195/55 R15 als ik me nie vergis..

Eclipse2G